Vad Àr förenings plan kring arrangemangen egentligen? Tror de verkligen att barnfamiljer, första-gÄngen besökare och andra svÄrflörtade vill komma tillbaka nÀr det enda som bjuds pÄ Àr 60 trötta hockeyminuter? Matchen mot SkellefteÄ hade inget. Det var inget pompa och stÄt utanför arenan. I foajén var det inget drag, lika som bÀr var höjdpunkten. 50/50 lotterna var slut strax efter klockan 6. En öl innanför vÀsten hann man iallafall fÄ innan matchstart.
Nu ska ju egentligen det som man gÄr dit för börja. Pumpen ska gÄ pÄ högvarv och man ska bli tok-laddad. Ett intro som gör att man börjar koka inombords och sedan fÄ vrÄla nÀr cluben Äker in pÄ isen men⊠Vad har hÀnt med introt egentligen och uppbyggnaden av matchen? Min puls gick iallafall inte upp - jag kÀnde inget. DÄ Àr det ÀndÄ premiÀr och man vÀntat i mÄnader pÄ denna dag. Inte ens spelarna bjöd upp till dans nÀr de Àntrade isen, Äker lojt in och ger ingen energi. Nu kommer dock höjdpunkten för denna tillstÀllning - Tifot. All eloge till alla inblandade. TÀnk om de som JOBBAR i föreningen för att göra arrangemangen la ner lika mycket energi och hade sÄdan vilja som er, dÄ hade vi haft ett arrangemang i vÀrldsklass. DÄ gör dessa personer dessa timmar ideellt, det ska man ta med sig.
Nu till nÀsta punkt. Presentation av laget. Speakern har noll inlevelse och vill helst svÀlja micken sÄ han slipper höras. Spelarna gör inget för att peppa publiken. Som max höjer de klubborna men inget mer. Inser de inte att det Àr underhÄllning de jobbar med? Gordon hade koll pÄ detta, satan vilken energi han gav varenda jÀkla gÄng han var med i line up-en. HÀnnikÀinen Äkte knappt ut frÄn sargkanten nÀr han blir presenterad för första gÄngen i SAABen. Han ska ju för fasen visa att han vill vara dÀr och att han Àr pÄkopplad.
Vad som hÀnder sen behöver vi inte ens gÄ in pÄ. Jag tÀnker lÀmna det sportsliga utanför detta inlÀgg för det Àr inte det jag Àr ute efter hÀr.
PausunderhÄllning: För de som stannar kvar inne i arenan, vad har de för underhÄllning i 18 minuter mellan perioderna? PÄ sin höjd utdelning av lika som bÀrs lottning. De fÄr inte ens gÄ ut pÄ isen lÀngre utan fÄr stÄ vid utvisningsbÄsen och nÀstan skÀmmas.
För de som lÀmnar arenan dÄ, vad kan vi fÄ i oss/göra? Det gick knappt fÄ tag pÄ en korv, kaffe eller öl. Jag vet att det Àr premiÀrmatch och det Àr mÄnga nya som jobbar kring matchen men herrejösses. MerförsÀljning kring matcherna Àr ju bland det viktigaste de har.
De budgeterar för 6300 per match men kan inte ens komma upp i nĂ€rheten av de siffrorna pĂ„ PREMIĂREN. Tisdagsmatch och SkellefteĂ„ Ă€r inget lĂ€tt att sĂ€lja men dĂ„ fĂ„r man se till att göra ett stort och pampigt arrangemang utav det.
Vart var marknadsföringen innan match? Vart var alla speciella biljettpaket för att fylla arenan till premiÀren? Varför gjordes inget extra Àn att endast erbjuda 60 (brutalt dÄliga) minuter hockey. Bjud in gÀster, gör happenings innan, under och efter match.
Föreningen kan ju inte leva pĂ„ gamla meriter lĂ€ngre. NĂ„got mĂ„ste ske. Det finns inget underhĂ„llsvĂ€rde i detta. Folk mĂ„ste ju kunna fĂ„ kĂ€nna Ă€ven vid förlust att det hĂ€r var âroligtâ (tolka mig rĂ€tt) och jag blev underhĂ„llen. De mĂ„ste fĂ„ folk som inte Ă€lskar att se pĂ„ hockey att ocksĂ„ kunna tĂ€nka sig gĂ„ pĂ„ hockey.
Jag tar med mig tvÄ positiva saker frÄn matchen i tisdags:
- StÄplats & Tifo
- Beastie Boys Àr tillbaka