SjÀlvklart Àr det bara vÀlvilja!
Som andra personer skriver sÄ Àr det visar det pÄ grym respekt att öppna upp för en diskussion.
Det behövs nÄgon som kan sÀtta en tydlig identitet och vision för hur man som förening vill bli uppfattade. Visionen ska speglas i identiteten som i sin tur ska genomsyra i allt frÄn reklam, sociala medier, till intervjuer, till grafisk manér och allt som rör Cluben. Klart det gÄr att plocka in en extern byrÄ, men det kostar mer Àn vad det smakar. Det behövs nÄgon med erfarenhet frÄn reklam/marknadsföring, med strategisk bakgrund och ett bra öga för det visuella, som till en början kan ha det övergripande ansvaret. Nu blir kÀnslan spretigt för vad som Àr i fokus och vad det Àr som kommuniceras, vilket mÀrks tydligt hÀrinne i spekulationer och hur kommunikationen generellt tas emot.
Det Ă€r fler nivĂ„er, som jag anser Ă€r grundproblematiken, Ă€n bara âĂ€ndra pĂ„ det hĂ€r i videon, sĂ„ löser det sigâ. Att Ă€ndra pĂ„ smĂ„saker i video och sociala medie-inlĂ€gg gĂ„r fort att lösa och gör skillnad för den korta upplevelsen, men det behövs en lĂ„ngsiktig plan för vad, hur och nĂ€r det kommuniceras. DĂ€r inte bara en person, utan hela organisationen som mĂ„ste stĂ„ bakom för hur man vill upplevas. Ett arbete som tar nĂ„gra Ă„r att ta fram, implementera och bygga upp för den gemene persons uppfattning.
Tips - kolla in grafiska formgivare som Armin Hofmann, Josef MĂŒller-Brockmann och Otl Aicher och inspireras av deras arbeten. Det handlar bara om att nörda ned sig i denna fantastiska vĂ€rld av former, hierarkier och typografi. Har man svĂ„rt för tyskar och schweizare finns svenska formgivare som Henrik Nygren och GĂĄbor Palotai.
Med det sagt, stor eloge för att du Àr öppen och mottaglig för feedback. Hoppas det ovan gav nÄgot.