HOCKEY verkligen jättebra poänger! Det blir ett stadigt ryggdunk från mig ✋🏼

Hulta och Strandberg är ju två värvningar som historiskt rimmar med ambitionen - två riktiga corsispelare som alltid varit bra på att driva spelet. Fantenbergs stats har jag inte koll på men borde passa bra in i den tanken också med tanke på att han gör få misstag och därmed inte ger bort puckinnehavet i onödan som t ex Eddie gjorde 7395 ggr per match. Så kan ändå känna att man har värvat enligt filosofin. En skjutgalen Rattie skulle råda bot på det bristande målskyttet. Heineken och Matteau kan jag inte för min värld förstå hur de ska bidra till ambitionen men det var ju iaf uttalat från Östman att han ville ha dessa spelartyper (mer tuffhet osv).

Med andra ord känns det som att Östman har fått in precis det han vill ha till sin tanke om hur hockeyn ska spelas. Antingen har hans teoretiska bild gått i spillror när han försökt överföra det till praktik. Eller så har det, som du är inne på, gått för fort. Rom byggdes inte på en dag och allt byggmaterial var inte på plats dag 1, men jag är rätt övertygad om att man började med grunderna innan man la på vackra dekorationer och flashig finish. Dags för Klasse, Jeff och Gereon att satsa på de mest basala grejerna och sen låta de nya idéerna växa fram försiktigt, steg för steg.

alfie

Var är mothuggen när jag behöver dom som mest?! 😂

Idag är det matchdag så nu är jag magiskt nog förhoppningsfull igen. Vi får se hur man mår i morgon…

Vad är förenings plan kring arrangemangen egentligen? Tror de verkligen att barnfamiljer, första-gången besökare och andra svårflörtade vill komma tillbaka när det enda som bjuds på är 60 trötta hockeyminuter? Matchen mot Skellefteå hade inget. Det var inget pompa och ståt utanför arenan. I foajén var det inget drag, lika som bär var höjdpunkten. 50/50 lotterna var slut strax efter klockan 6. En öl innanför västen hann man iallafall få innan matchstart.

Nu ska ju egentligen det som man går dit för börja. Pumpen ska gå på högvarv och man ska bli tok-laddad. Ett intro som gör att man börjar koka inombords och sedan få vråla när cluben åker in på isen men… Vad har hänt med introt egentligen och uppbyggnaden av matchen? Min puls gick iallafall inte upp - jag kände inget. Då är det ändå premiär och man väntat i månader på denna dag. Inte ens spelarna bjöd upp till dans när de äntrade isen, åker lojt in och ger ingen energi. Nu kommer dock höjdpunkten för denna tillställning - Tifot. All eloge till alla inblandade. Tänk om de som JOBBAR i föreningen för att göra arrangemangen la ner lika mycket energi och hade sådan vilja som er, då hade vi haft ett arrangemang i världsklass. Då gör dessa personer dessa timmar ideellt, det ska man ta med sig.

Nu till nästa punkt. Presentation av laget. Speakern har noll inlevelse och vill helst svälja micken så han slipper höras. Spelarna gör inget för att peppa publiken. Som max höjer de klubborna men inget mer. Inser de inte att det är underhållning de jobbar med? Gordon hade koll på detta, satan vilken energi han gav varenda jäkla gång han var med i line up-en. Hännikäinen åkte knappt ut från sargkanten när han blir presenterad för första gången i SAABen. Han ska ju för fasen visa att han vill vara där och att han är påkopplad.

Vad som händer sen behöver vi inte ens gå in på. Jag tänker lämna det sportsliga utanför detta inlägg för det är inte det jag är ute efter här.

Pausunderhållning: För de som stannar kvar inne i arenan, vad har de för underhållning i 18 minuter mellan perioderna? På sin höjd utdelning av lika som bärs lottning. De får inte ens gå ut på isen längre utan får stå vid utvisningsbåsen och nästan skämmas.

För de som lämnar arenan då, vad kan vi få i oss/göra? Det gick knappt få tag på en korv, kaffe eller öl. Jag vet att det är premiärmatch och det är många nya som jobbar kring matchen men herrejösses. Merförsäljning kring matcherna är ju bland det viktigaste de har.

De budgeterar för 6300 per match men kan inte ens komma upp i närheten av de siffrorna på PREMIÄREN. Tisdagsmatch och Skellefteå är inget lätt att sälja men då får man se till att göra ett stort och pampigt arrangemang utav det.

Vart var marknadsföringen innan match? Vart var alla speciella biljettpaket för att fylla arenan till premiären? Varför gjordes inget extra än att endast erbjuda 60 (brutalt dåliga) minuter hockey. Bjud in gäster, gör happenings innan, under och efter match.

Föreningen kan ju inte leva på gamla meriter längre. Något måste ske. Det finns inget underhållsvärde i detta. Folk måste ju kunna få känna även vid förlust att det här var “roligt” (tolka mig rätt) och jag blev underhållen. De måste få folk som inte älskar att se på hockey att också kunna tänka sig gå på hockey.

Jag tar med mig två positiva saker från matchen i tisdags:

• Ståplats & Tifo
    • Beastie Boys är tillbaka

Pajkobsson

Kan också bara instämma!

Men vill lägga till en sak. Har sagt det tidigare men säger det igen.

När man inte spelar någon träningsmatch alls på hemma is där tappar man en del att inte bygga upp något publik spelare spelare publik det räcker inte med första is passet på 30 min å med ploj hit å dit man vill ju se laget under match spel å live förstås. Vad skickar man för signaler till nyförvärven? A aaaaaaaa det är så här de gör i Linköping inget matchspel i hemmahallen med hemmapublik inför seriespelet. Fy faan så dåligt. Vojne vojne…….

QPR

Instämmer.

I år var jag inte på första ispasset utan bara läst mig till hur det var och redan där var det dåligt uppstyrt och inget vidare bra. Från den dagen SKA allt vara uppstyrt ha innehåll. Det ska läggas lika mycket krut på den dagen som en HV match en lördag.

Jag ser det dock resan de gör till Visby är väldigt bra för gruppen. Men när säsongen börjar närma sig (2 sista matcherna) bör bör man lägga de på hemmais. Då bör man ta rygg på HV. Gör en familjedag eller något. Fyll arenan (gratis/rabatterade priser) och gör rejält genrep.

Sedan tycker jag att det @Armyes tar upp är galet viktigt. Väldigt bra av @gustafdouhan att sitta här inne och ta till sig det och lyssna, stor eloge för det. Sociala medier idag är sådant stort verktyg som med “små medel” kan räcka ut till många och sälja mycket. Kan nog tycka att man har mest “bang for the buck” där.

Man bygger ett bra hockeylag från styrelserummet. De som sitter där ska se till att alla nedanför får rätt verktyg och att rätt personer är på rätt plats. Vill tro att vi är på rätt väg när vi tar in Trädgårdh & Björkman som kommer från en annan värld. Ett hockeylag ska drivas som ett vinstdrivande företag och inte som Cluben har gjorts i så många år.

Franckie Burns Det har aldrig funnits en bättre tid att komma samman och sluta upp bakom föreningen än nu. I princip hela hockeysverige är emot oss. Kommentarerna om att Linköping är “tråkiga”, “intetsägande”, “identitetslösa” osv är värda att ta på allvar i det långsiktiga arbetet men här och nu behöver vi knyta näven och slå tillbaka. En fet käftsmäll mot hockeysverige redan i morgon och sen en riktig jävla holmgång på lördag där vi visar att staden Linköping och föreningen LHC inte viker ner sig.

Vi är i ett läge nu där alla spottar på oss. Folk vill att vi ska falla till marken och aldrig resa oss igen.

VI bestämmer hur vi agerar nu. Böjer vi ner huvudet och tar åt oss av glåporden eller reser vi på oss och tar fighten?

50 omgångar kvar.

Kan vi fästa detta inlägg på startsidan och maila det till ledarstaben så spelarna för höra detta?

Tror jag kommer behöva läsa detta inlägg ett antal gånger till under hösten för att inte ge upp helt.

Vändningen måste komma. Men just nu vacklar hela föreningen.

Metallica Jag känner bara “nu jävlar” när jag läser alla spydiga kommentarer och hån från folk runtom i hockeysverige. Det är skribenter, kommentatorer och tyckare - alla sparkar nedåt nu.

Vi är skadeskjutna och hyenorna går i cirklar runt oss och dreglar. De vill att vi åker ur och aldrig mer går upp.

Jag säger så här: Blir det allsvenskan så får vi vända uppochner på kansliet, städa ur och börja om, men tills dess kommer jag stå längst fram och strida för den här föreningen.

Jag hoppas att fler är med mig. Vi strider tillsammans och stupar med flaggan i topp.

Någon i föreningen måste ju gå i bräschen och visa vad man står för. 4-5 säsonger av…ingenting. Rent piss. Är det vad vi är idag? Är det kraven som ställs inom väggarna? Totala misslyckanden men egentligen har ingen fått gå, förutom Bert. LHC, föreningen där du kan mislyckas om och om igen, och om igen. Ja, jag köper att man vill ge arbetsro och inte bara hugga huvudet av folk så fort det inte går som man tänkt. Det gamla gardet lämnade, Emvall funkade inte osv. Men nu börjar det bli löjligt.

Vet inte hur Nocco är men med ett år i föreningen borde han blivit varm i kläderna. Vad är acceptabelt enligt honom? Trädgården då? Vet inget om honom.

Mård var aldrig rädd för att ge sina 5 cent om saker inte sköttes acceptabelt. Högsta bossen med de högsta kraven.

Jocke Vet inte hur Nocco är men med ett år i föreningen borde han blivit varm i kläderna. Vad är acceptabelt enligt honom? Trädgården då? Vet inget om honom.

Enig! Vi har ledare för att dom ska leda, peka ut vägen, ha visioner och stå på barrikaderna.

Vad har Nocco gjort förutom en pinsam video inför ”första ispasset”? Trägårdh har väl ingen av oss vare sig sett eller hört efter årsstämman. Roger hade väl alla en bestämd åsikt om eftersom han i alla fall hördes och syntes.

De räknar alltså med att ha samma försäljningssiffror till matchen imorgon mot FBK som de hade i tisdags mot Skank. Helt otroligt hur kan man inte lyckas vara mer attraktiva? Jo spelet har inte fungerat det är en bidragande orsak i närtid men 5000 biljetter skulle ha sålts för flera veckor sen i min mening.

Ska vi klara av att komma upp till snitt på 6300 (budgeterad siffra) måste de ju göra något åt att få folk att vilja komma. Lyckas man inte ens få ihop det till den första lördagsmatchen mot ett underhållande FBK då har man väldigt stora problem och en oerhört stor utmaning framför sig.

Jag är orolig över spelet på isen men inte lika orolig som jag är att publiken inte kommer. Vår ekonomi är en större motståndare än samtliga lag i SHL nu i kampen om att vara kvar i finrummet.

SnipernPyatt2

Jag tror att vi landar på ungefär samma siffra som mot Skellefteå. Men vi hoppas på lite mer, säger biljettansvarige Daniel Björk Jonsson