Sillen Vad har Nocco gjort förutom en pinsam video inför ”första ispasset”?

Lagt ut 89775 tweets om en glödande penna? 🙂

De rÀknar alltsÄ med att ha samma försÀljningssiffror till matchen imorgon mot FBK som de hade i tisdags mot Skank. Helt otroligt hur kan man inte lyckas vara mer attraktiva? Jo spelet har inte fungerat det Àr en bidragande orsak i nÀrtid men 5000 biljetter skulle ha sÄlts för flera veckor sen i min mening.

Ska vi klara av att komma upp till snitt pÄ 6300 (budgeterad siffra) mÄste de ju göra nÄgot Ät att fÄ folk att vilja komma. Lyckas man inte ens fÄ ihop det till den första lördagsmatchen mot ett underhÄllande FBK dÄ har man vÀldigt stora problem och en oerhört stor utmaning framför sig.

Jag Àr orolig över spelet pÄ isen men inte lika orolig som jag Àr att publiken inte kommer. VÄr ekonomi Àr en större motstÄndare Àn samtliga lag i SHL nu i kampen om att vara kvar i finrummet.

SnipernPyatt2

Jag tror att vi landar pÄ ungefÀr samma siffra som mot SkellefteÄ. Men vi hoppas pÄ lite mer, sÀger biljettansvarige Daniel Björk Jonsson

Pajkobsson DĂ„lig marknadsföring, absolut, men har man missat slutspel fyra Ă„r i rad och sen inlett den hĂ€r sĂ€songen med 9(!) raka torsk sĂ„ förstĂ„r jag att folk drar sig för att Ă„ka till arenan oavsett hur bra man marknadsför. Är ju inte direkt underhĂ„llning att kolla pĂ„ Cluben numera. Depressionen man fĂ„r av Cluben kan man fĂ„ gratis pĂ„ andra sĂ€tt 🙂

Ska dit men det Àr vÀl stor risk att man hamnar i baren och lapar öl istÀllet, Fokus pÄ det man kan pÄverka sÄ att sÀga..

Har lackat ur pĂ„ skiten fullstĂ€ndigt! AvgĂ„ Pajen. AvgĂ„ Östman.

Vi har i Högberg en topp fem mÄlvakt i SHL.

Vi har i Hultström, Fanta och Pettersson tre backar av hög SHL-klass. Med HÀvelid som supertalang.

PÄ forwards sidan har vi Ljungh, Rattie, Russell, Ehn - forwards som skulle kunna gÄ in och ta plats i stort sett alla övriga SHL-lag.

Spelarna finns dÀr. Men spelet och taktiken Àr ju fan i mig parodi!

Vi försöker kopiera Oskarshamns sÀtt att spela oss ur egen zon. Jag sÀger det igen. Oskars-fucking-jÀvla-hamn. Ni hör ju sjÀlva hur det lÄter. Bisarrt och pinsamt pÄ en och samma gÄng.

Pratade med en allsvensk trĂ€nare, som sett Oskarshamn och Linköpings trĂ€ningar i Visby under försĂ€songen. Hans spaning var citat “Oskarshamn hade mycket högre intensitet pĂ„ sina trĂ€ningar, mer aktiv trĂ€nare med en tydligare plan. LHC:s trĂ€ning var lĂ„gintensivt. Smal studie - men kĂ€nslan var tydlig.”

Sen innan den hÀr ranten Àr över - varför i hela helvete byta spelsystem inför varje sÀsong - det Àr ju hÄl i huvudet!

9 raka torsk nu. Den dĂ€r jĂ€vla knappen som Matematikern yrat om - finns bevisligen inte. Det kommer bli en lĂ„ng jĂ€vla pina detta. Östman ryker innan sĂ€songen Ă€r slut. Det Ă€r kĂ€nslan nu.

alfie

Det Àr dÀrför man mÄste ha nÄgonting annat som drar folk till arenan Àn enbart hockeyn. Kreativiteten för att fÄ till nÄgot att fÄ folk att gÄ Àr ju noll. BiljettförsÀljningen kan inte enbart styras av spelet pÄ isen (trots att det primÀrt Àr det)

CharlieMcAvoy Oskarshamn hade mycket högre intensitet pĂ„ sina trĂ€ningar, mer aktiv trĂ€nare med en tydligare plan. LHC:s trĂ€ning var lĂ„gintensivt. Smal studie - men kĂ€nslan var tydlig.”

Om sÄ Àr fallet Àr det inte konstigt att det ser mjukt ut

Pajkobsson VÄr ekonomi Àr en större motstÄndare Àn samtliga lag i SHL nu i kampen om att vara kvar i finrummet.

Ekonomin Àr en extremt viktig ingrediens i vÄr hink av problem. Det kÀnns som att vi aldrig riktigt haft ordning i rÀkenskaperna. Dopade av Stenbeck och sen ett ras nÀr dopingen upphör. Har inte lÀst alla bokslut över alla Är, sÄ kan givetvis ha fel men det kÀnns som att det aldrig riktigt gÄr runt med ett positivt resultat.

DĂ€remot tror jag inte vi ska gĂ„ omkring med vĂ€rsta Ă„ngesten inför elitlicensen och SHL krav. Dels finns det kontrollmekanismer, man ryker inte direkt man missat ett krav. Dels tror jag att det ekonomiskt finns risk kommande sĂ€song (och fler
??) blir vĂ€rre Ă€n pandemiĂ„ren. Nu finns noll ekonomiska stöd och den bistra verklighet vi lever i globalt kommer ha en enorm pĂ„verkan pĂ„ mĂ€nniskors beteenden (sparar in pĂ„ nöjen bland annat). Det kommer bli otroligt utmanande fĂ„ folk till hockeyarenorna och spendera pengar pĂ„ fika, merch, mat och dryck. LĂ€gg till detta elpriserna, dĂ€r klubbar med egna arenor och som direkt fĂ„r fakturorna frĂ„n elbolagen i inkorgen kommer drabbas hĂ„rdast. Just nu har vi avtal med kommunen gĂ€llande arenan och driften. Priserna för istid Ă€r satta för ungdom mfl. SjĂ€lvklart kan det hĂ€nda grejer med prisbilden frĂ„n kommunen, men jag tror det Ă€r enklare fĂ„ ett stöd nĂ€r man redan ”hyr av kommunen” Ă€n nĂ€r man mĂ„ste komma med mössan i hand frĂ„n sin egen arena. DĂ€remot lĂ€r en hyressĂ€nkning bara vara att glömma. Summa summarum tror jag SHL kommer ha en pragmatisk syn pĂ„ sina krav för licenserna. DĂ€remot finns ju alltid risken för KK om det gĂ„r riktigt illa för nĂ„gon verksamhet.

Risken Àr uppenbar man försöker spara sig ur den hÀr situationen och gör som SAS nÀr dom tog bort gratis kaffe pÄ sina flygningar. Ett annat sÀtt att försöka spara Àr att bara sÀlja biljetter till fullpris och ta bort alla möjligheter gÄ pÄ matcher till reducerat pris. Jag hoppas verkligen att man prioriterar att fÄ folk att gÄ pÄ hockey och dÀrmed bidra till stÀmningen och dessutom handla i kioskerna eller kÀka en bit mat. FÄr man nÄgon att gÄ en gÄng kanske man Äterkommer. En rejÀl satsning pÄ att marknadsföra kompis och familjepaketen, som Àr förmÄnliga, skulle jag vilja se exempelvis.

Men, som sagt, det gÀller att laget presterar ocksÄ sÄ upplevelsen blir positiv.

Lukkinen I Corren gissar de ungefÀr samma som mot SKANK

Detta irriterar mig enormt. Vad Àr syftet med att Corren (i form av sponsor till Cluben dessutom, inte bara som lokalblaska) ska sitta och pumpa ut svarta krigsrubriker kring hur dÄligt biljettförsÀljningen gÄr.. Redan innan matcherna ens Àr spelade. Samma visa var det i tisdags.

Snacka om att inte hjĂ€lpa till ett skvatt. En annan sak jag har mĂ€rkt Ă€r att annars brukar Corren köra “Corren MERA”-biljetter till hemmamatcherna, dĂ€r man kan köpa paket som ger ett lite billigare pris. Hittar ingenting om detta. Det Ă€r ju ett litet sĂ€tt för att dra folk, mĂ„nga bĂ€ckar smĂ„.

Nae, passar pÄ att maximalt snylta pÄ den dÀr skittidningen för 0:-. Inte en spÀnn ska de ha.

Metallica En annan sak jag har mĂ€rkt Ă€r att annars brukar Corren köra “Corren MERA”-biljetter till hemmamatcherna, dĂ€r man kan köpa paket som ger ett lite billigare pris. Hittar ingenting om detta.

Oavsett Correns uselhet som media sĂ„ lĂ€r ju detta i sĂ„ fall bero pĂ„ att LHC dragit in möjligheten köpa billigare biljetter via ”MERA” och inte pĂ„ Corren i sig
 pĂ„ tal om att ”spara sig ur kriser
.”

Sillen StÀmmer det sÄ hoppas jag man genast tÀnker om.

Folk drar folk. Det Àr en klyscha men det stÀmmer ju. Kommer det 500 fler som har fÄtt en liten rabatt pÄ biljetterna, surras det mer bland folk och man drar med bekanta. Dessutom stor skillnad rent ekonomiskt för LHC ifall det kommer 65000 istÀllet för 5000. HÀr mÄste man steppa upp redan idag.

Metallica Dessutom stor skillnad rent ekonomiskt för LHC ifall det kommer 65000 istÀllet för 5000.

VĂ€ldigt stor skillnad, 60000 pers.

Metallica hĂ„ller med dig helt đŸ‘đŸ»

Jag kan inte bekrÀfta att LHC gjort den hÀr förÀndringen, men jag har extremt svÄrt att se Corren betala skillnaden mellan fullpris och rabatterat pris. Det mÄste i sÄ fall vara LHC som gÄtt med pÄ att erbjuda billigare biljetter via MERA och nu slutat med det. Men som sagt, det Àr bara min analys och den kan ju vara fel.

PuckOut

@Sillen Grov miss om det Àr sÄ. Det finns ju andra erbjudanden för fotbollslagen iaf, sÄ nÄgot i den stilen Àr det sÀkert.

Sillen UngefĂ€r som jag skrev igĂ„r. Analysen hittills Ă€r “otur”, ribba ut. Hade Nocco haft lite erfarenhet av tidigare sĂ€songer sĂ„ hade han kunnat se att det brukar se ut sĂ„ hĂ€r. VĂ„r PDO i absoluta botten, skjuter inledningsvis mycket, men kan inte göra mĂ„l och slĂ€pper för mycket enkla mĂ„l pĂ„ grund av totalvirrigt försvarsspel. Men ny KD, ny ledning, ny nollstĂ€llning