HOCKEY Vad talar för ett trendbrott här, tycker du?

Det som talar för ett trendbrott är att inget talar för ett trendbrott. Och det är på riktigt min seriösa analys.

Kjeppkinesen Det som talar för ett trendbrott är att inget talar för ett trendbrott. Och det är på riktigt min seriösa analys.

Ja, den logiken är jag alldeles med på och jag är själv skyldig till liknande utspel. Men nu börjar vi bli så många som sagt så att vi är tillbaka till @alfie s kretslopp när vi plötsligt hittat hopp i augusti. Låt oss förbli sjukt negativa ända till försäsongen börjar åtminstone?

HOCKEY Låt oss förbli sjukt negativa ända till försäsongen börjar åtminstone?

Jag är positiv till att vara negativ. Oroa dig inte!

Jag är på Kjeppis linje. Jag har inga argument för att det skulle bli bättre denna säsong. Slås alltid av en långsamt ökande optimism så här års som i år förmodligen kommer att peaka vid några öl innan matchen den 16/8.

Efter matchen som förmodligen kommer att sluta typ 1-4 kommer så infinner jag mig buttert åter i verkligheten.

Men om jag ska lyfta fram några positiva grejer som jag tror på:

Jag tror dock starkt på att Pajen är borta och att Jakobsson styr den skutan. Jag tror på att Nocko är borta som jag tyckte var totalt värdelös hela tiden. Jag tror att Jimmy och den nya killen kan göra något bra tillsammans. Jag tror på den specifika värvningen Remi Ellie och jag tror att Hävelid kommer att göra en pangsäsong.

Hockeytröjan Jag tror dock starkt på att Pajen är borta och att Jakobsson styr den skutan. Jag tror på att Nocko är borta som jag tyckte var totalt värdelös hela tiden. Jag tror att Jimmy och den nya killen kan göra något bra tillsammans. Jag tror på den specifika värvningen Remi Ellie och jag tror att Hävelid kommer att göra en pangsäsong.

Agree !!!

Fått lite inside om den nya anställningen LHC söker.

Petter (marknadskoordinator) Har vad jag hört typ gått in i väggen pga arbetsbelastning och därför sagt upp sig.

Nu vill man anställa en ny men utöka rollen dessutom. Vara mer delaktig på hemmamatcherna osv för att dels underlätta för Edin som även han börjar få tufft pga arbetsbelastningen som är ensam.

Verkar vara lite oklart vad Edins roll verkligen är, Hans ska sköta foto/redigering osv men verkar som att han får lägga fokus på mycket annat än det han egentligen ska. Bland annat kontakt med scouter som ska komma på matcherna, möta upp dom osv.

LHC har inte haft någon som helst marknadsplan kring media innan men det är något man börjat titta lite på nu…

En anledning till att det inte kommer så mycket intervjuer/längre inslag är att spelarna/tränarna oftast inte är så sugna på att ställa upp utan tycker mest att det är en jobbig grej 🙃

LaumannBingo En anledning till att det inte kommer så mycket intervjuer/längre inslag är att spelarna/tränarna oftast inte är så sugna på att ställa upp utan tycker mest att det är en jobbig grej 🙃

Om detta stämmer är det riktigt illa.

LaumannBingo underlätta för Edin som även han börjar få tufft pga arbetsbelastningen som är ensam

Hade velat se hur hans arbetsdagar ser ut. Baserat på vad som når oss fans känns det inte som han sliter ut sig direkt, men har inte koll på exakt vad som ingår i tjänsten.

Eller så har han fullt upp och att tempot @gustafdouhan höll egentligen är orealistiskt 🙂

alfie Gustaf har ju också vittnat om att arbetsmiljön inte var sund och att det inte var en arbetsbelastning en person klarar av själv

Brinner man inte för föreningen kanske man inte är beredd att offra sitt eget mående för jobbet

LaumannBingo som så många av oss härinne varit inne på, inte minst jag själv men även många andra…..

Det är inte en ”superdupersniper eller klassback” vi primärt behöver. Vi behöver en föreningen som är sund från grunden, med rimliga mål och visioner, med en ekonomi i balans och inte minst en kultur som innebär en plats folk VILL vara delaktiga i, där man trivs och där alla drar åt samma håll.

Vi har alla ett enormt jobb att göra med vår förening.

Är stämningen sådan att spelare och coacher tycker det är ”jobbigt” ställa upp på content till SoMe då är vi jävligt långt ifrån ”TÄVS”….

Sillen Jepp, minns att ekonomiska åtgärder för några år sen efter ytterligare ett dåligt årsresultat i mängden var att banta organisationen för att skära ner på lönekostnader. Det kan absolut vara vettigt om man har en massa roller och dökött som inte tillför, men det känns som att Cluben har gått över gränsen till det dumsnåla och sparat in på tjänster som hade stärkt Cluben som helhet.

För en spetsforward kan man liksom få typ 3-5 heltidsanställda. Kommunikatörer, analytiker, marknadsfolk, psykologer. Folk som hade kunnat bidra till en välmående och konkurrenskraftig förening på sikt. Svår balansgång det där såklart, det behövs givetvis kvalitet på isen men kan ibland inte undgå att tänka att Cluben, istället för Palmu, kunde ha haft @Hank på heltid, en till kommunikatör som matar ut saker på SoMe och bygger hajp samt typ nån eventnisse som jobbar med att förbättra arenaupplevelsen.

Utnyttja #44 till att möta upp scouter och avlasta. Borde ju kunna vara en kanonresurs för SoMe inför matcher, rapporter från träningar etc.

Sillen Ja det är väl både spelarnas och ledarnas förbannade skyldighet att ‘ställa upp’ det borde vara i deras intresse att vårda ‘kunderna’ (åskådarna) som köper biljetter och sponsrar på olika sätt, utan oss skulle dom ju i förlängningen inte ha några jobb. Sjuk jävla inställning om det är så som skrivs. Blir vansinnig !!!

6 dagar senare

Corren har en artikel med en intervju med Bjaffan1 om den research han gjorde om Clubens ekonomi. Bra att detta får attention! Dock saknar jag en del viktig information i artikeln, tex att LHC måste göra 13 miljoner bättre resultat i år än förra då vi inte har någon livlina i form av HC längre. Corren länkar även hit för att ta del av Bjaffans eminenta genomgång.

Lukkinen Trägårdh har svarat i Corren också men tycker det känns som att han försöker tona ner det lite med att ”vi jobbar stenhårt” ”vi har en plan” ”det tar tid”

Vi har inte tid när det gäller ekonomin, den måste bli bättre snarast

Lukkinen Nu har jag inte läst Correns artikel (då det var länge sedan jag prenumererade på Corren), men att de publicerar informationen från @Bjaffan1 är lite av en bekräftelse på det faktum att Corren bara sammanställer information utan att göra något direkt journalistiskt jobb. Innan har väl Corren mest litat på vad som LHC har förmedlat officiellt. Nu fick de tack vare @Bjaffan1 en ny källa och då publicerade de det utan att göra så mycket mer än att fixa ett par intervjuer. Det har man väl egentligen vetat i flera år. Vi var väl flera som påpekade att Corren borde ha gjort den grävande journalistik som nu @Bjaffan1 gjorde.

… så tänk på det när ni läser Corren oavsett vilket ämne det gäller.

Bjaffan1

Tog Corren kontakt med dig och ville göra en artikel eller var det tvärtom?

Hursomhelst så är det jättebra att din research får ljus på sig i Corren! Bra jobbat!!

NorthLondonForever Ja bra jobbat, sen var det också bra av Corren att publicera sammanställningen, ändå inte självklart, bra av dom också, annars får dom ju mest skit av folk och inte sällan av dom som inte ens har Corren då man inte vill betala för vad som skrivs där. (Sen kan man alltid diskutera vad man tycker är värt att betala för men det är en annan diskussion).