Gediget! Riktigt snyggt! Kudos för att du tar dig tiden att göra analysen och förmedla den. Tror att många behöver förstå hur illa clubens ekonomi är. På så många plan. Vilket din genomlysningtydligt visar.
Fler tankar på temat från mig:
- Detta är såklart inte bara en fråga för detta räkenskapsår. LHCs ekonomiska prestation har varit kass under lång tid.
- Många tycks tro att ”bara det sportsliga går bättre så kommer ekonomin”. Så kan det vara. Men jag tror lika mkt på det omvända. När det snackas kravbild pratas det mest om det sportsliga. Även det vill skulle jag vilja bredda.
- Medvetenhet om läget är steg 1. Men det räcker ej. Nu krävs det handlingskraft, kompetens, idéer och visioner. Och tålamod. Hoppas Stålhammar, PJ och Trädgårdh löser det ihop med styrelse, kansli, träbitarstab, spelare, publik och intressenter.
- Bara några få klubbar mår bra ekonomiskt. Vi gör ett chicken race, eller det kanske snarare är ett hunger games, mot flera andra klubbar i shl. Jag tror miljön är direkt osund. Sitter man i skiten, som vi, tror jag att det är svårare att ta sig uppåt. Jag tror också att något behöver göras på liganivå inom kort (en utökning av ligan är en åtgärd, men enligt mig som supporter - en ointressant och oattrativ åtgärd)