Heleuuuka Nu är väl problemet (enligt mig) att svågerpolitiken & missnöje hamnar i elitsatsningen också vilket gör att det dels blir dålig utveckling på spelarna i vissa årskullar & sen vill spelare inte vara kvar
LHC, Framtiden och föreningens "gameplan"
Slottsvakten Finns dock enligt mig inga dåliga platser i hela arenan, man ser bra vart fasen man än sitter.
Nja, rad 1 och 2 på nedre etage är ju billigare av en anledning och platserna bakom spelarbåsen är särskilt ökända för att ha riktigt usla platser. Det är sällan det sitter någon där alls eftersom man hälften av matchen kollar rätt in arslena på materialarna och tränarna.
Det är dags att fimpa ståplats och använda utrymmet för att bygga en riktigt jävla glassig bar/pub. Det ska va flera års kö för att ens få chansen att casha en rättighet dit för, säg 20K likt golfklubbarna jobbar med spelrätter.
Att folk får stå där och skrika könsord för 2000 spänn om året med alla kostnader för vår fina föreniing i form av vakter, dålig PR, uteblivna sponsorintäkter o.s.v. är ju ett stort skämt.
“Stämningen” går enkelt att göra mycket bättre/åtminstone (åter)skapa med en kreativ högtalaransvarig. Speciellt nu när nya systemet är på plats.
Fan det vettigaste jag hört.
Kjeppkinesen vet inte hur det är nuförtiden men elitsatsning saknas inte i LHC vad jag vet. På min tid fick A-laget träna i stångebro, B-laget ute i ljungsbro 21-22.30, som 14 åringar. Fanns en hel del duktiga talanger i B-laget som antingen inte hade träffat puberteten eller hade längre startsträcka och därav blev ratade i första uttagningen. Jag är också helt för elitsatsning men det är dumt att negligera B-laget så mycket som LHC gör.. fanns som sagt en hel del folk som skulle kunnat bli något om någon bara brydde sig om B-laget (jag själv inkluderad, om det inte vore för den där knäskadan såklart… hade varit bättre än Mcdavid annars, jävla knäskada :/ )
@“Babba”#p493503Att ha ett välfungerande B-lag ska ses som en styrka för föreningen, istället för en nackdel och en kostnad. Vad vi skulle behöva är en till träningsplan bredvid Saaben och Stångebro, 14-åringarna ska inte behöva ta sig till Ljungsbro för att träna sent på kvällen. Är det någonting vi saknar är det flera bra tränings rinkar på Stångebro fältet. Vi måste ta vara på våra kanske blivande talanger, allt annat är att skjuta sig i foten.
Nils det är inga 14-åringar som tränar i Ljungsbro och det finns heller inget ”A eller B-lag” i U14.
På nivån över, U15/U16/U16 Elit finns tre grupper (VIT/BLÅ/RÖD) En ”bredd” och två med elitinriktning. Alla ges chansen ta plats i elitgrupperna genom tryout under sommaren innan.
Mycket är upp till hur mycket man vill satsa själv, ska man ta en plats i grupperna med elitinriktning krävs 100% satsning på hockeyn, i gruppen med lite lägre ambitioner kan man hålla på med olika idrotter.
Sen är det givetvis så att alla inte har förutsättningarna ta en plats i de lag som går mot en elitsatsning, av olika skäl. Hur varje spelare värderas och hur detta går till och på vilka grunder är upp till ansvariga coacher i verksamheten och det är bara dom som vet hur detta görs. Jag vet att det i en del fall klagas på ”dålig kommunikation” från LHC till spelarfamiljerna kring fattade beslut.
Hur som helst tycker jag ändå det är positivt att det finns möjlighet spela på ”en lägre nivå” även på U15/U16 nivå. I många andra föreningar med lag på SHL-nivå tar det ”stopp” om man inte platsar i en elittrupp på U15/U16 nivån och man hänvisas till andra föreningar.
Allt ovan med reservation för sena förändringar kommande säsong (23/24).
- Redigerad
LaumannBingo Fått lite inside om den nya anställningen LHC söker.
Petter (marknadskoordinator) Har vad jag hört typ gått in i väggen pga arbetsbelastning och därför sagt upp sig.
Nu vill man anställa en ny men utöka rollen dessutom. Vara mer delaktig på hemmamatcherna osv för att dels underlätta för Edin som även han börjar få tufft pga arbetsbelastningen som är ensam.
Verkar vara lite oklart vad Edins roll verkligen är, Hans ska sköta foto/redigering osv men verkar som att han får lägga fokus på mycket annat än det han egentligen ska. Bland annat kontakt med scouter som ska komma på matcherna, möta upp dom osv.
LHC har inte haft någon som helst marknadsplan kring media innan men det är något man börjat titta lite på nu…
En anledning till att det inte kommer så mycket intervjuer/längre inslag är att spelarna/tränarna oftast inte är så sugna på att ställa upp utan tycker mest att det är en jobbig grej
Kopierar in vad jag skrivit i en annan tråd.
Fått lite inside om den nya anställningen LHC söker.
Petter (marknadskoordinator) Har vad jag hört typ gått in i väggen pga arbetsbelastning och därför sagt upp sig.
Nu vill man anställa en ny men utöka rollen dessutom. Vara mer delaktig på hemmamatcherna osv för att dels underlätta för Edin som även han börjar få tufft pga arbetsbelastningen som är ensam.
Verkar vara lite oklart vad Edins roll verkligen är, Hans ska sköta foto/redigering osv men verkar som att han får lägga fokus på mycket annat än det han egentligen ska. Bland annat kontakt med scouter som ska komma på matcherna, möta upp dom osv.
LHC har inte haft någon som helst marknadsplan kring media innan men det är något man börjat titta lite på nu…
En anledning till att det inte kommer så mycket intervjuer/längre inslag är att spelarna/tränarna oftast inte är så sugna på att ställa upp utan tycker mest att det är en jobbig grej
Edit: fel tråd, admin kan ta bort.
Verkar inte kunna radera inlägg längre
- Redigerad
Nu har jag tänkte lite här.
Det var längesedan om det ens skett, som jag hade så här låga förväntningar på säsongen. Det är även extremt sällsynt med så många domedagsprofeter här på forat redan i aug. Antar att det här blir en säsong som skiljer sig från de senaste: antingen får vi äntligen ihop det eller så är det nu vi åker ut.
Om det skulle bli nedflyttning så är det ju helt sjukt att man i princip visste det redan innan säsongen drog igång. Så dumt kan det ju bara inte va?
Den enda rimliga förväntningen är ju därför att de vet precis vad de gör och att de flesta ska bli glatt överraskade av vad de faktiskt åstadkommer.
Med andra ord borde vårt tålamod med förluster i inledningen på säsongen vara nada och i så fall resultera i att huvuden rullar snabbare än nånsin.
Spännande blir det iaf.
Jag trivs också bäst med att gnälla bakom skärmen
De allra flesta clubenfans vädrar blod och är i upplösningstillstånd varje år i mars och sen söndertaggade och förväntansfulla i augusti. Det tär på psyket att få sina förhoppningar nerskjutna brutalt år efter år så jag föregår förväntningarna i år. Jag har inte sett tillräckligt stora förändringar i sommar för att tro att något kommer bli annorlunda (åt det positiva hållet) kommande säsong.
Helt enig! Min mage lugnade inte direkt ner sig över backsidan efter haveriet i fredags.
Jag har verkligen funderat över helgen gällande åtgärder och landat i att Klas inte har ett lejon på bröstet ens september ut om starten är skakig.
Jakobsson har sjuklig press från Stålhammar och Trägårdh nu så han kommer inte vila på hanen som sagt. Jag känner att vi borde få ut mer av laget än Klas och Jakobs fått även om backsidan är riktigt svag. Vi såg förändringen Hv fick förra året trots en alldeles för offensiv backsida där.
[raderad]
MrNebbiolo vad finns det dock för ersättare om så detta inträffar? Vad finns ledigt?
MrNebbiolo Jakobsson har sjuklig press från Stålhammar och Trägårdh nu så han kommer inte vila på hanen som sagt.
Nått särskilt du vet kring detta? Är det press som inte funnits innan? Kan du utveckla?
Stålhammar har ej tillträtt (han som bör sätta press) och Trädgårdh bör ej blanda sig i det sportsliga, knappt ens det operativa öht. Möjligen att han under en interim fas kan ha ett operativt ansvar och därigenom sätta press på PJ.