Spännande! Gjorde inte han en intervju inför deadline-day förra säsongen där han sade att han hade hjälpt LHC lite med utlåtanden om spelare samt att det var just spelare i hockeyallsvenskan.
LHC, Framtiden och föreningens "gameplan"
Anonymous5 Jo, han har lagt en del tid tidigare på att scouta åt LHC, men inte som anställd såvitt jag vet.
Sillen något slags ”konsultuppdrag” nu
Inte för att vara en ordmärkare / språkpolis. Men en konsult anlitar man. Inte anställer.
Om de sa anställt så skulle jag tolka det som att han helt enkelt tillhör lönelistan och har ett anställningsnummer.
Kanske ha r han fått konsultuppdrag eller gig tidigare där lhc varit nöjda och nu anställt?
- Redigerad
MakeClubenGreatAgain hence min inledning…… ”det beror på vad LHC menar med anställt”
Personligen så känner jag det finns andra brister i föreningen där en anställning i någon fastare form borde gå före en scout. Analytiker, SoMe etc
- Redigerad
… Och jag menade att bygga vidare på ditt resonemang. Inte ”försöka utbilda”, hence min inledning. Men jag inser nu att den var tvetydig
Sorry
Jag tycker absolut att lhc bör ha en scout anställed. Sen om AJ är rätt har jag ingen aning om. Men mtp hur bristfällig scoutning varit över tid och hur små möjligheter en ensam sportchef har, så tror jag det är en bra investering.
Såklart hade jag gärna velat att lhc hade analytiker och fler SoMe/kommunikatörer också. Men det är svårt att prioritera mellan de rollerna. Lite som att välja mellan fystränare eller målvaktstränare. Alla behövs.
Men krasst kan en duktigt analytiker ”spara in sin egen lön” genom att minska risken för fler värvningar à la Palmu, Matteu, Palve etc … dvs relativt dyra spelare som dumpas innan kontraktet löpt ut pga dåliga prestationer.
MakeClubenGreatAgain no worries! men ja, kände att det jag avsåg förmedla inte gick fram.
Okej, köper ditt resonemang om en scout och betydelsen. Hittar man inte rätt spelare så kommer ju det enda analytikern kommer fram till vara just det, att det är ”fel spelare”. Du har rätt!
Kanske allt faller tillbaka på är att det föreningen bör prioritera är att få ordning på ekonomin så att vi kan anställa de personer som behövs i de roller som ett stabilt lag i SHL kräver.
Angående Alex och hans tidigare engagemang som ”LHC ögon och öron” läste jag det i någon lokalblaska i en konflikt intervju. Fick intrycket han skulle ”spana efter spelare i sin omgivning” åt LHC. Men det kan ha varit mer än så. Men åka runt i NA eller Europa och seriöst scouta tror jag inte det tidigare uppdraget innebar.
Det är de små detaljerna som särskiljer oss från en riktig storklubb!
Detta om något är väl proffsigt? …samtidigt fantastiskt kul!
I andra perioden hemma mot Västerås fick ett litet sällskap där främst en äldre herre satt bländad stora delar av perioden av denna välriktade spotlight.
Att personerna i fråga inte flyttade på sig utan satt på sina bokade platser och försökte skygga sig är värt en eloge.
Apropå “de smådetaljerna som gör skillnaden”, jag stör ihjäl mig på att Manges nummer hänger en decimeter lägre än alla andras. Gaaah!
- Redigerad
Raoulinho82 Fatta dom inte att det är vår poor mans kiss cam?
Sillen Eftersom detta är andrahandsuppgifter så kan det ju vara så att min källor missförstod. LHC kanske enbart informerade om att man har Alexander Johansson som scoutar och det tolkades som om man hade anställt honom. Jag är högst tveksam till att man visste om Johanssons inblandning i tidigare scoutinguppdrag. Jag hade helt glömt bort det.
Om vi ändå snackar vepor är det riktigt uselt att vepan för senaste J20-guldet ännu inte kommit upp i Stånkan. 1 och ett halvt år sen. Stålis , för helvete agera!!!
Cykelåkarn SM-Guld är ingen prio i LHC….
Cykelåkarn Grov skandal. Blev chockad att den ännu inte var på plats under j20-slutspelet i våras.
- Redigerad
Jocke Det är nog så att man använder sig av Johansson precis som förut. Alltså inte anställd. Dock är han väldigt involverad i LHC:s scouting så jag tror säkert att man går mot en anställning över tid. Han var förövrigt på plats igår i form av scout och berättade om scoutingverksamheten.
Intryck från dom som var där. PJ ger ett MYCKET bra intryck. Där har vi nog LHC:s viktigaste person just nu. Alexander Johansson även han ger ett bra intryck, kunnig och proffsig. Trägårdh…nja - Mycket skylla ifrån sig och dålig självinsikt. Stålhammar var inte där, han har väl inte tillträtt ännu. Längtar till att han kliver in så vår ordförande kan ta ett kliv tillbaka.
Om vi inte går till slutspel ligger vi riktigt illa till.
Hmm - Cluben twittrar ut att man sålt 1689 säsongskort och uppmanar glatt att fler ska signa. Samtidigt läser jag en artikel att Luleå slagit nytt rekord och sålt 4000 säsongskort… Kämpa!
Jocke Trägårdh…nja - Mycket skylla ifrån sig och dålig självinsikt.
Bra spaning. Allt den mannen gör är ”for the benefit of himself” är mitt intryck. Lite konstigt det inte går hitta en annan kandidat som ordförande. Hörde det fanns aspiranter på KD-posten som intervjuades i den slutliga selektionen. Nu vann Stålis det jobbet på sina egenskaper/meriter, men tydligen såg några i styrelsen ett par i den processen som skulle kunna vara lämpliga som ordföranden istället. Vi får se nästa årsmöte.
Cykelåkarn det hela blir ännu märkligare av att det ju sitter en plansch i entrén till stånkan med J20 SM-GULD laget 21/22. Det har alltså tänkts lite, men inte hela vägen.
12-11-12-11-12 stavas orsaken.
Vi hade behövt en frälsare likt ”Omarks last dance” för att boosta de sifforna. Eller bara varit guldkandidat, det räcker också långt.