LHC, Framtiden och föreningens "gameplan"
Jag trivs också bäst med att gnälla bakom skärmen
De allra flesta clubenfans vädrar blod och är i upplösningstillstånd varje år i mars och sen söndertaggade och förväntansfulla i augusti. Det tär på psyket att få sina förhoppningar nerskjutna brutalt år efter år så jag föregår förväntningarna i år. Jag har inte sett tillräckligt stora förändringar i sommar för att tro att något kommer bli annorlunda (åt det positiva hållet) kommande säsong.
Helt enig! Min mage lugnade inte direkt ner sig över backsidan efter haveriet i fredags.
Jag har verkligen funderat över helgen gällande åtgärder och landat i att Klas inte har ett lejon på bröstet ens september ut om starten är skakig.
Jakobsson har sjuklig press från Stålhammar och Trägårdh nu så han kommer inte vila på hanen som sagt. Jag känner att vi borde få ut mer av laget än Klas och Jakobs fått även om backsidan är riktigt svag. Vi såg förändringen Hv fick förra året trots en alldeles för offensiv backsida där.
[raderad]
MrNebbiolo vad finns det dock för ersättare om så detta inträffar? Vad finns ledigt?
MrNebbiolo Jakobsson har sjuklig press från Stålhammar och Trägårdh nu så han kommer inte vila på hanen som sagt.
Nått särskilt du vet kring detta? Är det press som inte funnits innan? Kan du utveckla?
Stålhammar har ej tillträtt (han som bör sätta press) och Trädgårdh bör ej blanda sig i det sportsliga, knappt ens det operativa öht. Möjligen att han under en interim fas kan ha ett operativt ansvar och därigenom sätta press på PJ.
MakeClubenGreatAgain Stålhammar har ej tillträtt (han som bör sätta press) och Trädgårdh bör ej blanda sig i det sportsliga, knappt ens det operativa öht.
Har samma känsla för Trädgårdh som för Ekström (många “styrelseproffs” har ju den där egenskapen jag själv tycker är lite äcklig). De är kameleonter och ser bara sin karriär och nästa steg. Roger är nu aktiv inom SHL och är toknöjd med det, bryr sig inte om LHC öht. Skillanden mellan Carl-Johan och herr buske är slående. Om Trädgårdh nu vill sätta mer press från styrelsen efter att ha rekryterat på C-J visar han bara den sidan som jag ovan nämner, anpassar sig till omgivningen för att vara likeable. Står fast vid att styrelsen inte borde fått ansvarsfrihet efter det här bokslutet och Trdägårdh borde inte blivit omvald.
Anonymous6 Helt enig med varenda ord!!
Problemet är väl att valberedningen är så intimt sammankopplad med styrelsen och att alla är med i samma ”scratch my back” klubb. Också symtomatiskt med styrelsearbete i många fall..
- Redigerad
alfie Jag har inte sett tillräckligt stora förändringar i sommar för att tro att något kommer bli annorlunda (åt det positiva hållet) kommande säsong.
Fast du har sett en stor förändring i att ingen stor förändring skett i truppen (ovanligt senaste 10 åren). Det är ju just det som är min poäng!
Med andra ord: dina förväntningar ska endera upp rejält, eller ner rejält.
Det beror helt på vilken profil Jakobsson söker, han behöver bestämma sig för vilket spel den nya tränaren ska stå för som klubben också vill.
Gällande kravbilden är det tydligt anser jag både i podden från corren men även i intervjuerna i egna kanaler att det är slut med saft och bulle nu utan ska vara krav och att man ska leverera på kraven. Minns hur vi agerade när Säcken var tränare eller när vi sparkat övriga tränare. Att trädgårdh är en del av det är just det att Stålhammar ej tillträtt än och således sköter han den vardagliga kommunikationen till Jakobsson just för att Stålhammar i en månad till har annat jobb. Sen var Stålhammar tydlig med i correns podd att han redan börjat arbeta. Vi kan inte fortsätta tro att en eller två värvningar ska vara några ”messias” det funkar inte så. Tränaren är ytterst ansvarig och Östman har presterat noll sett till resultat hittills verkligen värdelöst utfall, jakobs ett stort haveri. Jakobsson måste agera här, det kan inte vara mjukt längre utan Östman har inte lyckats, det är dags att gå vidare.
Mitt drömnamn är Niklas Eriksson, han blev sportchef i örebro men alla vet att Stefan Bengtzen bestämmer allt där ändå. Förra året var det väldigt få som tippade Örebro så högt upp, han har fått ut maximalt av sina spelare flera år i rad. Örebro har också liknande ekonomi som oss. Jag tror han vill vara tränare men ville inte lämna Sverige och här fanns inga jobb för honom.
Vi kommer inte kunna värva in toppspelare som bara bär laget utan måste som sagt få ut mer av det lag vi har, bort med Östman och vill nye tränaren också det, även bort med Jakobs men framförallt någon som styr skutan åt rätt håll och kan få ut mer av det lag vi har.
MrNebbiolo Vi kan inte fortsätta tro att en eller två värvningar ska vara några ”messias” det funkar inte så.
Nä det är snarare så att värvningar kan dölja det verkliga problemet och skjuta på rätt åtgärder 1 år till. Befintlig trupp måste höja sig helt enkelt…
HOCKEY Jo, man kan ju se det så - äntligen har vi kontinuitet. Men vi får kontinuitet på ett lag som klarade kval med en hårsmån och som hade sämst målskillnad i hela ligan.
Hoppas PJ redan för länge sen har påbörjat lite funderingar kring hur man kan ersätta Östman om den här kräftgången fortsätter. Nu går han in i sitt tredje år som HC. Ett år med nedärvt material, ett år med nytt material (med hans egna input) med 10 miljoner extra och tredje året med kontinuitet på “sitt” lag. Börjar vi lika risigt som vi brukar, trots att vi borde ha en fördel av låg omsättning, så hittar jag snart inga ursäkter för den gode Klas längre.
alfie Längesedan jag med mitt trubbiga hockeyöga såg någon tydlig spelidé i LHC.
September ut ! Där slutar mitt tålamod med både Östman och Jacobs ! Inga resultat tills dess och det är bara visa dörren !! Ha beredskap av vilka nya ledare som skulle funka.
Håller med er gubbgriniga här inne. Känslan har varit dålig sen förra säsongens avslutande haveri och med en månad kvar till pucken släpps på riktigt har den känslan knappast blivit bättre.
OM truppen skulle vara skadefri och juniorerna levererar big time tycker jag det skulle kunna finnas fog för att i vart fall hugga på en tiondeplats. Det förstnämnda kommer ju dock inte att ske. Personligen har jag också tröttnat på Östman, tror helt enkelt inte han är rätt man att leda styrkorna.
Förra säsongen borde vi löst topp 10, men precis allt haverera när det gällde som mest. Det lägger jag till stor del på den gode Klas oförmåga att anpassa en matchbild och formera laget utifrån dess relativa styrkor. Ser inte varför detta hux flux skulle bli bättre till kommande säsong.
Stålhammar ger dock uttryck för de rätta sakerna, men återstår att se om han kan leva upp till orden. Oavsett vilket lär det knappast ha någon större impact på isen denna säsong.
Nej, jag tror det blir kval mot Modo. Utgången där låter jag vara osagd. Någonstans är det kanske också en försvarsmekanism med ovanstående resonemang, men man orkar liksom inte med att hoppas längre efter fem år av ren misär.
Som alla säkert listat ut tillhör jag också det gubbbgriniga gardet.
Många, mig inräknat, har påpekat att truppen är tunn och trubbig. Och vi faller tillbaka i gamla hjulspår om vartannat med skador, blek spelidé, dålig gameplan, dåligt genomförande av gameplan och dålig mental styrka. Det kommer bli tufft iår. Igen. Jag själv tippar kval.
Tror att många känner en pessimism för att vi börjar vänja oss vid det här.
Men till min käcka poäng: Det är inte laget som ska bryta mönstret. Det är hela föreningen och alla runt den.
Det här laget är för svagt för att vända på steken själva. Varför vi inte bör hänga någon spelare och ledare redan i september om motgångarna pissar oss i nyllet.
Det är föreningen som ska ta sig i kragen och steppa upp. Och den börjar, tycker jag, för första gången faktiskt arta sig. Från oansvarig hantering av pengar, till dumsnåla nedskärningar i organisation och dåliga intern rekryteringar har nu lite nya grepp börjar urskönjas. Det blir proffsigare, det är mer fokus på rätt saker (det man kan göra något åt), det kommer in fler perspektiv (mer externa mindre fd spelare). Är det perfekt? Det är ej! Kan det bli bättre? Självklart, det kan det alltid. Kommer det bli bättre? Ja, om vi ger det tid.
Föreningen måste få ihop en organisation som drar åt samma håll, som har en riktning och skapar en framtidstro.
Och vi måste ge det tid.
MakeClubenGreatAgain EXAKT! En till forward eller back gör ingen som helst skillnad i dagsläget.
Bra sagt. Vi har efterlyst ett steg tillbaka och kontinuitet så tålamod är rimligt att ha. Däremot har jag inget tålamod för bristande spelsystem/oröd tråd mellan material och tänkt idé. Här Vill jag ha leverans inom 5 seriematcher.