Håller med er gubbgriniga här inne. Känslan har varit dålig sen förra säsongens avslutande haveri och med en månad kvar till pucken släpps på riktigt har den känslan knappast blivit bättre.
OM truppen skulle vara skadefri och juniorerna levererar big time tycker jag det skulle kunna finnas fog för att i vart fall hugga på en tiondeplats. Det förstnämnda kommer ju dock inte att ske. Personligen har jag också tröttnat på Östman, tror helt enkelt inte han är rätt man att leda styrkorna.
Förra säsongen borde vi löst topp 10, men precis allt haverera när det gällde som mest. Det lägger jag till stor del på den gode Klas oförmåga att anpassa en matchbild och formera laget utifrån dess relativa styrkor. Ser inte varför detta hux flux skulle bli bättre till kommande säsong.
Stålhammar ger dock uttryck för de rätta sakerna, men återstår att se om han kan leva upp till orden. Oavsett vilket lär det knappast ha någon större impact på isen denna säsong.
Nej, jag tror det blir kval mot Modo. Utgången där låter jag vara osagd. Någonstans är det kanske också en försvarsmekanism med ovanstående resonemang, men man orkar liksom inte med att hoppas längre efter fem år av ren misär.