MakeClubenGreatAgain Jag tror också att något behöver göras på liganivå inom kort (en utökning av ligan är en åtgärd, men enligt mig som supporter - en ointressant och oattrativ åtgärd)
Jag håller med dig att en utökning av ligan vore helt fel väg att gå. Det skulle inte göra fattiga klubbar rikare och det finns inte tillräckligt bra spelarmaterial idag som räcker till 14 lag. Om alla Svenska spelare spelade i Sverige istället för utomlands så kunde det räcka till kanske en 20 lag. Men så kommer et aldrig att ske. Så pengar till klubbarna går runt ekonomiskt och att kunna signa bättre spelare i SHL måste in på annat sätt. Där har ledningen av ligan något de måste ta tag i, vi vill ju både ha väl fungerande klubbar och tillräckligt med pengar så att vi kan värva in bra spelare till SHL.
Att utöka ligan eller sätta lönetak eller för den delen stänga ligan är bara kontraproduktivt, det skulle göra en sämre liga, och då skulle vi se publik tapp och intresset av gemene man skulle avta. Vilket i längden skulle ge mindre intresserade barn och ungdomar, vilket definitivt inte genererar flera värld spelare utan istället mindre.