Hur tÀnker ni att coaches challenge ska fungera pÄ bilden ovan?

Har de blÄst för offside sÄ blir det bara ett lÄngt avbrott följt av en tekning. Vilket betyder att ingen skulle utnyttja coaches challenge pÄ exemplet i bilden.

Strategen misstÀnker att viss okunnighet om reglerna ligger bakom publiceringen av bilden, dvs den Àr inte aktuell för coaches challenge

Om domarna inte blÄser för offside fast det Àr en offside och det blir mÄl, dÄ tar vÄran coach en oach challenge och efter videograskning sÄ tas mÄlet bort. ja dÄ funkar det som det ska entigt reglerna. Har dÄ vÄran coach fel ja dÄ Äker vi pÄ tvÄminuters PK.

Strategen

Precis, det Ă€r ju bara anvĂ€ndbart om en offsidesituation leder till mĂ„l. Åt andra hĂ„llet (dvs felaktig avblĂ„sning) Ă€r det ju vĂ€ldigt oklart vad det skulle leda till.

Är rĂ€dd att coaches challenge hade fĂ„tt samma utveckling som VAR dĂ€r domarna knappt vĂ„gar döma lĂ€ngre. LinjemĂ€n kommer sluta döma offside eftersom de inte vill riskera att ha gjort fel om det skulle bli mĂ„l i anfallet. Dessutom leder det till lĂ„nga avbrott som tar död pĂ„ stĂ€mningen och upplevelsen. DĂ„ kan jag tycka att det Ă€r bĂ€ttre med lite missar hĂ€r och dĂ€r.

Är 100 % mot detta. Hockey Ă€r kĂ€nslor och misstag kan alla göra (domare och spelare). Snart gör vĂ€l Musk nĂ„gon AI-robot som kan se att det Ă€r 0,000001 mm offside. Det Ă€r inte hockey för mig. DĂ„ lĂ€gger jag ner och börjar med Bridge

Kjeppkinesen

Är inte rĂ€dd för AI, det rĂ€cker att dra ur strömsladden sĂ„ vinner jag pĂ„ wo

Vinhandlarn

Är ju inte sĂ„ att jag tycker att varje grej ska kollas. Är ju som sagt nĂ€r det blir mĂ„l som man kan kolla. Som i NHL. Blev inte mĂ„l i denna situation eftersom domaren blĂ„ste. Men potentiellt kunde det ju blivit det. Är av uppfattningen att domarna kommer utvecklas mer om dom fĂ„r reda pĂ„ nĂ€r dom blĂ„st fel. Fattar ju att det inte Ă€r lĂ€tt . Men nĂ€sta gĂ„ng kanske dom förstĂ„r att pucken Ă€r lĂ€ngre fram Ă€n kroppen

.

Coaches challenge din bild sÀger ingenting om det var rÀtt eller fel att blÄsa.

BlÄsningen kan mycket vÀl ha varit korrekt iom att det Àr antagligen offside, om Àn hÄrfin, enligt bilden pÄ den högra spelaren typ 2 hundradelar in i framtiden.

blÄsningen kan ocksÄ mycket vÀl ha varit fel, om pucken mot förmodan kom in i zon innan den högra spelaren.

Om blÄsningen kom exakt nÀr du tog bilden, ja dÄ Àr blÄsningen fel dÄ ingen Àr offside Àn. men för oss som ej kan höra ljud genom en bild blir det vÀldigt svÄrt att förstÄ vad du menar nÀr du lÀgger upp en bild som ovan

Sammanfattningsvis: av din bild gÄr det inte att avgöra om blÄsningen var rÀtt eller fel.

Coaches challenge TĂ€nkte skapa en trĂ„d dĂ€r man kan lĂ€gga upp bilder pĂ„ felaktiga avblĂ„sningar🙂

Coaches challenge

Du har dragit igÄng en intressant diskussion om CC ska införas eller ej. Jag sjÀlv har ocksÄ funderat pÄ det och tycker att det bör ske. Men kom inte med efterhandskonstruktioner om syftet med bilden

Coaches challenge

Okej, ge gÀrna ett exempel pÄ dÀr det dÀr fjanteriet passar istÀllet!

Nej, jag vill definitivt inte ha in det bland vĂ„ra odugliga domare! Att de sen kan skylla pĂ„ att ”ni kan ju alltid utmana beslutet”, skulle inte göra serien bĂ€ttre.

Helt klart trams. Ska man sen Àven kunna ifrÄgasÀtta det beslutet, och dÄ riska ett matchstraff?

Verkar Ă€ndĂ„ som att dom som inte vill ha det, har lite svĂ„rt att hĂ„lla sina kĂ€nslor i styr. Är ni alltid sĂ„ hĂ€r nĂ€r ni argumenterar?🙂 Jag tycker man fĂ„r ha olika uppfattningar om saker utan att det mĂ„ste bli hets. Men kul att det hĂ€nder nĂ„t i trĂ„den iaf😃

Man ska ju bara utmana beslutet nÀr man vet att det var en offside som gjorde att motstÄndaren kunde nÀta, videocoachen ser ju om det var en offside eller ej.

Coaches challenge Är ni alltid sĂ„ hĂ€r nĂ€r ni argumenterar?🙂

Jadu.. Det Àr vÀldigt olika, men det Àr mycket kÀnslor, sarkasm och högt till tak, ett och annat personangrepp förekommer, men det har mer och mer börjat försvinna, sÄ det Àr ett stort plus.

Vill ni verkligen ha MER fokus pÄ regler och domslut? Kommer det sitta anstÀllda pÄ lÀktaren med direktlÀnk till trÀnartrojkan? Jag sÀger som Luuk; vart Àr vi pÄ vÀg?

Kallzon

2050: ”MĂ„let döms bort pga spelare 41 i Linköping, Richard Little, som var ett lager atomer offside med höger skridskoskena. Bedömningen presenterades av Googles sub ice super trouper meter”. Följt av blinkande strĂ„lkastare pĂ„ den just felande linjedomaren, hĂ„nskratt frĂ„n publiken och dunkande klubbor i sargen.

Jag tycker det vore bÀttre om man kunde öka acceptansen för att domare Àr mÀnniskor och att fel kan begÄs och jag tror att en sÄn hÀr grej skulle göda raka motsatsen.

Edit: Kan se ett visst spÀnningsmoment i det hela men tror priset för det Àr ytterligare ett steg tillbaka i medmÀnsklighet. Var inte sjÀl och hjÀrta pÄ vÀg tillbaka?

Amen.