- Redigerad
Tänkte skapa en tråd där man kan lägga upp bilder på felaktiga avblåsningar Vill se Coaches Challenge introduceras snarast.
Bara kul och se hur många felaktiga avblåsningar det verkligen är (Stäng ner tråden om den upplevs kränkande)
Tänkte skapa en tråd där man kan lägga upp bilder på felaktiga avblåsningar Vill se Coaches Challenge introduceras snarast.
Bara kul och se hur många felaktiga avblåsningar det verkligen är (Stäng ner tråden om den upplevs kränkande)
Coaches challenge vad menar du med denna bild?
Vinhandlarn vad menar du med denna bild?
Det där är i min värld inte offside (än). Det kan bli beroende på hur det fortsätter, men spelaren som inte har puck får ju fakiskt korsa blå linjen med en skridsko förutsatt att den andra skridskon är i isen på “rätt” sida. Så nä, jag förstår inte heller bilden.
exile82 exakt. Var lite lat, vilket var lite otrevligt av mig. Orkade bara inte skriva själv.
Coaches challenge Bra tråd du har startat !!!
Vi skulle verkligen behöva Coaches Challenge i denna liga, så det ger jag ️ för. Vad jag kan minnas har vi haft det som försök, men jag vet inte varför det togs bort när det är en bra regel som även kan generera utvisning vid felaktig Coaches Challenge.
Blev avblåst för offside. Han har bakre i isen hela tiden
Orkade inte skriva att det blev avblåst. Tänkte att man underförstått kopplade det. Sorry var lite lat
Nils kan inget annat än instämma. Fantastisk tråd! Om det är någon regel på rak arm jag vill ska tas fram inom SHL och svensk hockey är det detta!
Ser fram emot fler exempel
Om 10 år så hoppas jag att linjemännen har ersatts av Elon Musks AI som ropar automatiskt ur högtalarsystemet när det är offside. Det är minst en felaktig avblåsning varje match just nu och det känns som att det har blivit sämre med åren.
På bilden har han möjligen spetsen i isen där absolut, men kan mycket väl tänka mig dock att ha. Hinner lyfta den spetsen från isen innan pucken faktiskt passerar linjen. Ska extremt perfekt timing till för att en stillbild ska duga som något slags bevis för att ett domslut är felaktigt.
Säger inte att det absolut var korrekt att blåsa offside i den där situationen, då jag inte sett situationen, men just denna bilden bevisar ju i varje fall Ingenting
On tonic: ja coaches challenge behövs i shl
Kjeppkinesen Om 10 år så hoppas jag att linjemännen har ersatts av Elon Musks AI som ropar automatiskt ur högtalarsystemet när det är offside
Är väl det enda som löser problemet. Det går ruskigt fort i ett anfall och det ska fan vara linjeman hinna ta rätt beslut i alla lägen. I efterhand med en video är det ju enkelt. Fotbollen har ju beslutsstöd i de högre sammanhangen iaf.
Sillen Detta är en svår fråga. Antar att du menar VAR när du pratar om fotbollen. Även där har man ju börjat diskutera VAR-besluten och om de är giltiga. Är nog ändå mer för en coaches challenge. Det jag har sett i NHL fungerar det bra, speciellt med att det blir utvisning om beslutet var rätt från början.
Coaches challenge På bilden är det som sagt omöjligt att avgöra. Pucken är inte helt över blålinjen och inte heller spelaren som är på väg mot offside är över linjen. Om den bilden skulle läggas fram som bevis så är det inte offside.
Sillen Fotbollen har ju beslutsstöd i de högre sammanhangen iaf.
Jo, och VAR kan man ha delade åsikter om… Ska vi ha något liknande i hockeyn så måste det vara ett vattentätt system som går på automation så vi slipper den mänskliga faktorn. (Inte för att jag hatar alla människor, men det är ju väldigt få man älskar).
Har ni också lagt märkte till att linjedomarna bara är i vägen just nu? Nåt har hänt just till den här säsongen. Det går inte en match utan att pucken träffar dem eller att en spelare åker in i linjedomare som av någon outgrundlig anledning fått för sig att glida flera meter in i planen när han står och mäter kuken vid blålinjen.
Sanny har idag skrivit om det ämne från gårdagens chl-match.. han påstår att fbk utmanade 2 Saik-mål men. Att beslutet på isen stod sig i bägge fallen. Jag har alltid inbillat mig att om man har coaches challenge så kan man inte hålla på och utmana gång på gång och ha fel. Trodde typ man fick utvisning 2 min och blev av med sin timeout om man hade fel och sedan inte kan utmana igen
Hoppas man slipper tramset med coach challenge i SHL. Millimeterrättvisa jämnar ut sig i det långa loppet och räcker gott med videobedömningar vid målsituationer/penalty.
Bowmore Jag är tvärtom där, jag ser det som att vi skulle få fler möjligheter till och spela powerplay, framförallt när man möter Rooooger och hans manskap så ja det hade mest varit en positiv regel, eftersom att domarna många gånger förbiser utvisningar som vi skulle haft med oss, så ser jag det enbart som positivt om Coaches challenge skulle införas framledes, då hade det kunnat kompensera upp för dem utvisningar som vi inte får med oss.
Sedan hade det kunnat gå åt andra hållet också såklart, men jag tror det hade gynnat oss mest ändå.
Lejon-Fantasten Sedan hade det kunnat gå åt andra hållet också såklart
Precis så….. kan lika gärna bli 2 minuter BP som PP.
Sillen Jag tror det hade gynnat oss mest ändå, men det spelar ingen roll, det kommer inte bli av i SHL ändå på ett tag (åtminstone inte den här säsongen).