Ndur vi hör lite olika saker, märker jag. I mina öron trycker han på att det var ett misslyckande iår, att de blev för höga av förra årets placering, att de - vilket jag egentligen tycker är mest anmärkningsvärt, blev så påverkade av att media skrev upp dom att de trodde de var bättre än de var och trodde att saker skulle gå enklare.
Tycker överlag det låter som en rätt rimlig analys, även om det känns obegriplig att man kan slå sig till ro och tro att man inte behöver göra det hårda jobbet. Jag tycker även han är rätt tydlig i sin kritik mot Östman, dels genom att trycka på ovanstående och dels genom att trycka på att defensiven behövde stärkas upp. Indirekt säger han ju att det var ett misstag att förlänga Klas, men det är ju såklart inget som finns någon anledning att ta offentligt om en person som fortfarande är anställd av föreningen. Han trycker ju rätt mycket på att man borde vågat spela yngre spelare mer, och att Myrenberg borde stått mer tidigare.
Att svenska spelare inte nödvändigtvis hellre vill spela i Lhc än FBK är ju liksom ingen sensation och kommer ju på direkt fråga. Blir ju lite larvigt om han skulle sitta och säga att det inte var nån skillnad att värva till FBK.