MrNebbiolo Måste bara kommentera några saker, även om du hoppat ur för ett tag..
Angående centersidan har jag också lite farhågor om farten. Känns rätt trög, samtidigt är det inte viktigaste positionen att ha raketer på, men visst känns den rätt långsam.
Angående backsidan är jag inte alls säker på att det egentligen skulle behövas någon toppback in. Däremot behöver försvarsspelet förbättras, men det är ju två olika saker. Med den backsidan vi hade i slutet på säsongen och ett mer strukturerat spelsätt såg defensiven faktiskt rätt ok ut. Att bara ösa på med toppbackar utan att förbättra själva spelsättet blir samma sak som att ösa en läckande båt. Det ger liksom ingenting.
Att defensiven inte var tillräckligt bra och inte var det förra året är ju det han säger. Högberg sminkade ett dåligt spel, Ante behövde komma in för att styra upp defensiven etc. Att man inte förstod det innan säsongen är ju rätt förbluffande eftersom i princip hela bullen och statistikfolk därute påpekade det innan säsongen.
Angående Musse, så tycker jag alltid det blir dom här flosklerna egentligen. Det spelar liksom ingen roll om vi tagit in Tagnes eller Rönnberg. Det hade varit samma ord. Rätt tröttsamt, håller jag med om. Jag hade själv helst sett att man gått vidare med Ante som HC.
Nu är man ju luttrad av alla nystarter utan något riktigt resultat, så det känns lite som de kan säga vad som helst, det måste synas nån riktig förändring nångång också.