DragskottsDan
Det är mer att man inser hur snett vi är på det lagbyggesmässigt.
Det enda jag förstår av det PJ säger är inställningen till målvaktssidan.
Han bekräftar att vår centersida nästa säsong är:
Shore, Ljungh, Bakke, Johnsson. Vi stannar här, tar en minut och sedan tänker att vi på punkten fart vilket vi behöver tillföra vårt lag. Hur ser vi på skridskoåkningen i den här centersidan? Nu svarar vissa ja men yttrarna kan vara snabba men ärligt? Kan man ha en trögare centersida på rören?
Backsidan bekräftar han inte rakt ut att det ska vara en toppback som ska in vilket i min bok krävs för att inte årets säsong ska upprepa sig. Han vill givetvis skydda sig från förra årets parodi när han skulle ha sista vingen klar till midsommar men kom igen.
Sen är det också att han inte kan ge tydliga och bra svar på Musses roll, han säger floskler endast och slänger sig med den skit man alltid gör.
Sen tycker jag också att han gör det enklast möjligt och skyller på färre mål och tappet av Högga. Inte det faktum att vårt försvarsspel lagmässigt varit ett haveri alla år han varit sportchef till exempel. Inte ett ord om att den aspekten av spelet varit ett haveri.
Sen när man inser vilka platser och roller vi har att fylla och ser vad som finns på kontrakt. Då blir det totalt becksvart för mig. Därav att detta får bli det sista på ett bra tag.
Nu kan vissa härinne fira iaf 😍