LHC, Framtiden och föreningens "gameplan"
Armyes Kul med åsikter och tankar, speciellt med tanke på att du verkar sitta inne på god kunskap. Jag träffar dig gärna och diskuterar vidare. Alla inspel, tankar och tips för att bli bättre är av intresse.
Hör av dig!
Men ah, vi gör som @HOCKEY säger och släpper detta för den här gången.
När Cluben tar politisk ställning och använder sig av politiska symboler så ser jag det som mitt ansvar att upplysa föreningen på att alla inte kommer uppskatta det. Det är bättre Cluben fokuserar på att spela hockey istället så kan politikerna sköta politiken. Då hade vi också sluppit politiska diskussioner här.
Snyggt Gurra! Kan vara ett bra första steg för att få mer kött på benen och kunna gå tillbaka till din käre arbetsgivare och säga ”det här behöver jag för att kunna lyfta oss till nästa nivå och det här är anledningen till att det är värt det”. Typ!
Det upplevde jag också! Jag är imponerad av mycket av det du gör och framför allt utveckligen sedan du började. Det blir svulstigare för varje år och det är bra jobbat på en person. Samtidigt finns kanske mer att hämta från branschen i form av verktyg och insikter. För mig låter det overkill att rodda ett så viktigt uppdrag solo och därmed hanna i en ständig kompromiss.
Riktigt grym approach att inte se någon sorts stolthet utan att öppet bjuda in till dialog som kan stötta dig i arbetet. Kan tänka mig att det är lite speciellt att bli bedömd så öppet och naket i allt man gör på jobbet, som det är!
- Redigerad
@gustafdouhan du ska ha cred! Har inte sett att en officiellt anställd av någon annan förening engagerar sig i forum och faktiskt vill lyssna på supportar och deras åsikter!
Sånt här gör att vi driver cluben framåt och som du säger, vi alla blir bättre!
Tror LHC skulle må bra av att få en konkurrent om publiken i Linköping, t.ex. att vi fick ett fotbollslag i allsvenskan (det lär ju dock aldrig hända). LHC har blivit bekväma och behöver knappast anstränga sig för att vara den största föreningen/publiklaget i Linköping, även om man tappar publik år för år. Nytänk behövs för klubben är verkligen nere i en ond spiral.
- Redigerad
Så enig med dig i detta!
När du träffar gurra får du även gärna lyfta hur man kan bedriva arbetet bättre i de sociala kanalerna. Tror att cluben kan realisera en del förbättringspotential där också
Kul med engagemang!
- Redigerad
Ge dig för fan! Politik?! Marxism?! Du vet inte vad någon av de orden betyder uppenbarligen!
Att visa respekt för alla människors sexualitet är för helvete bara politik om man står för vidriga politiska värderingar!
Skärpning, du är inte på ett forum för din jävla bonnhåla!
Det är vi, vi andra, som är Linköping!
Det är uppenbart att du inte har koll på samhällsutvecklingen så tänker inte ta den diskussionen med dig.
Andas, mina grabbar. Jag har en god nyhet.
Efter dagens resultat har jag gjort min research…
Enligt en fruktansvärt säker källa, så lutar herr Pajen mot en GM-roll i Schweiz nästa säsong, då han med störst sannolikhet INTE kommer få förlängt!
Han spelare ner oss till Hockeyallsvenskan för att sedan dra vidare till Swhecizz. Modigt.
Rex Tack för infon.
“Nästa säsong” känns däremot väldigt långt borta. Man ska reda ut ett ekonomiskt stålbad samt överhuvudtaget stanna kvar i SHL innan jag orkar fundera på vad som händer i april. Pajen är den första som brukar bli ifrågasatt och han ska absolut ha en fet dos kritik, men jag vet inte..
Värvningarna av finnen och Matteau är väl årets frågetecken egentligen. Behövde man överhuvudtaget värva dessa herrar?
Däremot ska inte detta lag på pappret suga såhär hårt. Det ska bara inte gå. Malmö (som enligt rådande konsensus blir ett kvallag) kunde smärtfritt grisa sönder SAIK.
När vi möter SAIK tror man det är Halmstad Hammers vs Tampa. Är det Pajens fel?
Nu blev jag sjukt sugen på Schweizerpaj
Självklart är det bara välvilja!
Som andra personer skriver så är det visar det på grym respekt att öppna upp för en diskussion.
Det behövs någon som kan sätta en tydlig identitet och vision för hur man som förening vill bli uppfattade. Visionen ska speglas i identiteten som i sin tur ska genomsyra i allt från reklam, sociala medier, till intervjuer, till grafisk manér och allt som rör Cluben. Klart det går att plocka in en extern byrå, men det kostar mer än vad det smakar. Det behövs någon med erfarenhet från reklam/marknadsföring, med strategisk bakgrund och ett bra öga för det visuella, som till en början kan ha det övergripande ansvaret. Nu blir känslan spretigt för vad som är i fokus och vad det är som kommuniceras, vilket märks tydligt härinne i spekulationer och hur kommunikationen generellt tas emot.
Det är fler nivåer, som jag anser är grundproblematiken, än bara “ändra på det här i videon, så löser det sig”. Att ändra på småsaker i video och sociala medie-inlägg går fort att lösa och gör skillnad för den korta upplevelsen, men det behövs en långsiktig plan för vad, hur och när det kommuniceras. Där inte bara en person, utan hela organisationen som måste stå bakom för hur man vill upplevas. Ett arbete som tar några år att ta fram, implementera och bygga upp för den gemene persons uppfattning.
Tips - kolla in grafiska formgivare som Armin Hofmann, Josef Müller-Brockmann och Otl Aicher och inspireras av deras arbeten. Det handlar bara om att nörda ned sig i denna fantastiska värld av former, hierarkier och typografi. Har man svårt för tyskar och schweizare finns svenska formgivare som Henrik Nygren och Gábor Palotai.
Med det sagt, stor eloge för att du är öppen och mottaglig för feedback. Hoppas det ovan gav något.