Kjeppkinesen tycker mest hela intrycket är att han ”fladdrar runt”. Hade gärna sett ett lugnare och stabilare framträdande.

Det ser verkligen inte ut att bli särskilt mycket folk till matchen mot SAIK. Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det är viktigare att kolla på Bachelor?

    Anonymous6

    Vore ju för jäkla tråkigt om man följer upp uppslutningen i Örebro med 4,500 trötta företagare och pensionärer. Hela Linköping borde i flera veckor ha blivit trakasserade med att det är hemmapremiär på tisdag. Man ska inte kunna sitta och skita i fred utan att det plingar i telefonen från Clubens sociala medier, bussarna ska kläs i Clubens färger och McDonalds ska byta ut sin logga mot det vita lejonet. Man måste bygga hype förfan! Öka nu LHC!

    Kjeppkinesen Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det är viktigare att kolla på Bachelor?

    Eftersom man har budgeterat med 6300 i snitt så är nog ökad marknadsföring ingen dum idé. Samtidigt borde man ju ha lärt sig efter 20 år i högstaserien att det är svårt att locka folk på vardagsmatcherna innan vintern.. Allra helst nu när pengarna ska räcka till mat, el och drivmedel.

    Det är förmodligen många som håller hårt i stålarna framöver. Inte värt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.

      Det var rätt bra med publik på matcherna i lördags, vi ska slå Örebros 5500, det är ett måste. Nu är det ju för fan gränsfall att övre etage behöver vara öppet. Usch!

      Edit: Är det bara här i stan som intresset har dalat? Vi har haft kräftgång många år och folk har ändå slutit upp, mer än laget kanske förtjänat. Man har gått för att visa stöd mer än att se laget vinna. Lite oroväckande är det, hör lite sådana tongångar på jobbet. Folk orkar inte en säsong till där vi krälar i botten av tabellen. Linköping har alltid varit en medgångsstad. Tyvärr.

        Anonymous6 hör samma sak i olika sammanhang, intresset följa LHC och gå på matcher har dalat betänkligt. Många anger också att dom istället tecknat Cmore och kommer titta hemifrån. Tror det är en kombination av pandemin (nytt beteende), ekonomin på olika sätt och att det gått så dåligt för Cluben. Tråkigt då det blir en ond cirkel.

        Här har ledningen i föreningen en enorm uppgift att skapa intresse för LHC och matcherna.

          Sillen

          Meanwhile på Cmore: ”Hur kan vi bli ännu girigare? - Vi sänker antalet samtida streams till 0!”

          Läst Bullen under så många år, men stått på utsidan och kikat in i värmen. Dags att ta bladet från munnen. 

          Det här inlägget får gärna flyttas om det känns mer lämpat i någon av de andra trådarna, men kommer toucha på lite allt möjligt, blev svårt att välja tråd. Skriver det här i egenskap som reklamare med en grafisk design bakgrund, så har någorlunda koll på hur det funkar.

          Såg att många skrev kring hur man marknadsfört matchen ikväll, d.v.s. mer eller mindre inget. Det går inget annat än instämma, och problemet är att det inte bara är kopplat till matchen ikväll utan generellt hur man valt att profilera Cluben under de senaste åren. ”Kommunikationsavdelningen” håller inte måttet, tyvärr. Det syns på fler sätt, men primärt i de sociala kanalerna. Kvalitén på produktionerna och kommunikationen som kommer ut är för låg. 

          För att vara ärlig så vrider det sig i magen när ett nytt inlägg dyker upp från Cluben. Kvalitén på videon/ ljudet är under all kritik och grafiken ser ut att vara skapad i Windows Movie Maker. Det kan ses som ett mindre problem, men de sociala kanalerna är fönstret utåt för alla som följer LHC och svensk hockey. Det som skapar engagemang, knyter till sig nya supportrar och visa upp vad föreningen står för - det är det som nu attraherar allra minst. 

          Även om jag tycker den gamla loggan är snyggare, så är jag inte fullt lika emot den nuvarande. Den nuvarande loggan står ut jämfört med många andra tråkiga och intetsägande loggor, som tex Oskarshamns. Anser att det största problemet kopplat till identiteten är att man gång på gång misshandlat den nuvarande loggan med allt från B-designat merch, till matchtröjorna, till reklam i arenan, till typografi i både betalda och obetalda-kanaler. Det handlar om kontext.

          För att locka till sig publik en tisdag under krigstider, post-pandemi och nuvarande inflation kräver det att man har personer som vet hur man skapar engagemang. Vill inte slänga skit på den enda som verkar arbeta med Clubens kanaler, men för att sköta en kommunikationsavdelning för ett företag/organisation/sportverksamhet i den här digniteten så kräver det fler personer, eller åtminstone en med rätt kompetens. Nu är det en person, utan rätt kompetens.

          Försökte hålla det så kort och koncist det gick utan att sväva iväg för mycket (vilket var svårare än jag trodde). Kontentan är att en kommunikationsavdelning är till för att skapa engagemang, tillhörighet och längtan efter mer. Vilket vi misslyckas med gång på gång, år efter år.

            Armyes

            Wow! Vilket första inlägg! Instämmer med Lukke @Lukkinen och hälsar dig varmt välkommen.

            Du skriver helt uppenbart utifrån en egen kompetens och på ett sakligt sätt. Riktigt kul att få med en skribent som har egen kompetens inom ett område där vi så ofta framfört synpunkter men där de flesta av oss inte har en egen yrkesmässig kompetens.

            Ser fram emot fler tankar från Din sida och bra diskussioner! 💪🏻👍🏻☺️

            Armyes ”Kommunikationsavdelningen” håller inte måttet, tyvärr. Det syns på fler sätt, men primärt i de sociala kanalerna. Kvalitén på produktionerna och kommunikationen som kommer ut är för låg.

            Antar att denna officiella profilbild från deras Facebook inte imponerar allt för mycket. Häpnadsväckande ändå att någon på riktigt tryckte på “ladda upp bild”, såg eländet och förmodligen belåtet gick på kafferast efteråt.

            Välformulerat inlägg iaf. Välkommen hit! Undrar om det främst är taskig ekonomi som gör att man har dragit ned maximalt på detta eller hade det räckt med en kunnig person för att rädda skutan.

              Metallica

              Får jag se att vi besudlar vårt lejon med marxistfärgerna och att man tar tydlig politisk ställning så kommer jag avfölja LHC överallt och bojkotta Cluben. Där går nämligen min gräns.

                Metallica

                Tack alla för fin respons!

                Fin tanke, undermåligt utförande. Visar ju tydligt att problemet inte enbart ligger i att man inte besitter kunskapen för att skapa, utan att det också kräver någon som har det övergripande ansvaret för vad och hur det kommuniceras. Har själv tre personer som granskar allt som skapas i först planeringen, sen utförande och sen en sista gång innan publicering.

                Med tanke på hur länge det har vart likadant så går det väl inte att skylla på ekonomin … ?

                alfie

                Pride idag handlar enbart om att du ska få älska den du vill så länge du och den personen du älskar inte röstar på SD, MED eller heter Ebba Busch. Priderörelsen idag är ett skämt som har kidnappats av vänstern för att sprida sin feministiska marxistdynga. Jag tänker aldrig stötta en förening som tar politisk ställning för en rörelse som avskyr mig och 20% av det svenska folket.