Ndur och dÄ ska vi Àven betala tillbaka ett par miljoner i Corona stöd. Ser inte bra ut. Vi skulle behöva gÄ 10 miljoner plus i Är.
Ăr det verkligen allvar att man budgeterat med 6300 i snitt?
Ndur och dÄ ska vi Àven betala tillbaka ett par miljoner i Corona stöd. Ser inte bra ut. Vi skulle behöva gÄ 10 miljoner plus i Är.
Ăr det verkligen allvar att man budgeterat med 6300 i snitt?
Ndur Det Ă€r korpnivĂ„ pĂ„ Clubens hantering av pengar. Att skylla pĂ„ dyr hallhyra duger inte lĂ€ngre. Att alla andra lag lyckas bĂ€ttre kraftigt Ă€r en signal. Det fĂ„r vara slut med ryggdunkandet och tiden Ă€r inne för att börja agera. Kan inte befintlig personal fixa det sĂ„ Ă€r det det dax att styrelsen gör sittâŠâŠpĂ„ allvar.
Det obehagliga Àr att vi har haft dÄliga rörelseresultat i över 10Är. Nu börjar dessutom balansrÀkningen se riktigt illa ut och ingen kan vara föevÄnad.
Loosermentaliteten i föreningen omfattar inte bara det sportsliga. Den finns inom ytterst ansvarig ledning ocksÄ. Det Àr hÀr de mÄste börja förÀndra för att laget öht ska kunna fÄ förutsÀttningar att lyfta. Jag hoppas av hela mitt vÀsen att Björkman och TrÀdgÄrdh inser det
Det Àr roligt med sponsorerna som gÄr in med nÄgra extra millar i Är. Men i sammanhanget Àr det vara konstgjord andning.
Som nÄgon varit inne pÄ, kan ju naturligtvis det ekonomiska arbetet fÄ fart av sportsliga framgÄngar. Men föreningar som över tid har haft framgÄng bygger en stark organisation med sund ekonomi i första hand. Lite som ett lagbygge. Föreningen bör börja med en bra mÄlis (nÄn som hittar hÄlen i plÄnkan) sen ett par trygga backar (som kan balansera utgifter med inkomster) sen ett gÀng spetsiga forwards (som Àr hittar nya inkomstströmmar).
MakeClubenGreatAgain Exakt sÄ
KÀnslan just nu med ekonomin och hur det sportsliga utvecklat sig de senaste Ären sÄ kÀnns det lite skitsamma. Klubben lÀr ju inte spela i SHL om ett par Är oavsett vilken anledning. :/
MakeClubenGreatAgain Jag hoppas av hela mitt vÀsen att Björkman och TrÀdgÄrdh inser det
Bullseye pĂ„ det inlĂ€gget. Sen nĂ€r det gĂ€ller herrarna du refererar till sĂ„ kĂ€nner jag sĂ„dĂ€râŠ. TrĂ€gĂ„rdh har jag personligen inte mĂ€rkt nĂ„got av alls och Björkman vet jag inteâŠ. Tycker inte de framtrĂ€danden jag sett imponerat sĂ„ mycket⊠men det behöver ju inte betyda nĂ„got egentligen om det skulle vara fullt drag under galoscherna i klubbledningen internt.
Vill egentligen inte sÄ tvivel baserat pÄ nÄgot sÄ luddigt som den hÀr magkÀnslan men mÄste ÀndÄ frÄga er.
Bör jag ha förtroende för Niclas Björkman? Har han koll pÄ grejerna? Fick en betydligt proffsigare bild av Rögles dito i pausenintervjun igÄr, som verkade ha stenkoll pÄ siffrorna, en tydlig plan framÄt och kommunicerade detta pÄ ett trovÀrdigt sÀtt.
Jag fÄr nÀstan ont i magen av titta pÄ det hÀr hetsiga, vacklande, forcerade och fumliga framtrÀdandet men förhoppningsvis tÀnker och handlar han inte som han pratar:
Edit: nu fÄr jag dÄligt samvete. Han kanske bara var jÀkligt nervös hÀr och Àr sÀkert vÀrldens finaste mÀnniska, men jag kÀnner ÀndÄ tvivel nÀr det kommer till hans förmÄga att leda oss under de mest kritiska Ären. SnÀlla lugna mig
Man fÄr inget vidare stabilt intryck av den videon nej. Han kommunicerar inte som en ledare och för sig inte som en ledare. Han kÀnns inte som en person som tar tjuren vid hornen och inte heller som en alfa-tjur som vÄgar ta de dÀr svÄra men ack sÄ nödvÀndiga besluten. Sorgligt men sant.
Blev du lugnare nu?
Perfekt, tack.
Kjeppkinesen tycker mest hela intrycket Ă€r att han âfladdrar runtâ. Hade gĂ€rna sett ett lugnare och stabilare framtrĂ€dande.
Det ser verkligen inte ut att bli sÀrskilt mycket folk till matchen mot SAIK. Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det Àr viktigare att kolla pÄ Bachelor?
HOCKEY SkĂ€mskudde, karln ter sig som en bingoutropare pĂ„ SkĂ€nninge markenâŠ
Kjeppkinesen sover som vanligt. PR och kommunikation Ă€r inte clubens starka sida. âDet Ă€r högt tryck pĂ„ biljetternaâ. Jo tack.
Vore ju för jĂ€kla trĂ„kigt om man följer upp uppslutningen i Ărebro med 4,500 trötta företagare och pensionĂ€rer. Hela Linköping borde i flera veckor ha blivit trakasserade med att det Ă€r hemmapremiĂ€r pĂ„ tisdag. Man ska inte kunna sitta och skita i fred utan att det plingar i telefonen frĂ„n Clubens sociala medier, bussarna ska klĂ€s i Clubens fĂ€rger och McDonalds ska byta ut sin logga mot det vita lejonet. Man mĂ„ste bygga hype förfan! Ăka nu LHC!
Kjeppkinesen Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det Àr viktigare att kolla pÄ Bachelor?
Eftersom man har budgeterat med 6300 i snitt sÄ Àr nog ökad marknadsföring ingen dum idé. Samtidigt borde man ju ha lÀrt sig efter 20 Är i högstaserien att det Àr svÄrt att locka folk pÄ vardagsmatcherna innan vintern.. Allra helst nu nÀr pengarna ska rÀcka till mat, el och drivmedel.
Det Àr förmodligen mÄnga som hÄller hÄrt i stÄlarna framöver. Inte vÀrt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.
Metallica Inte vÀrt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.
Ăr det nĂ„gon gĂ„ng man ska hamna hos kronis sĂ„ Ă€r det vĂ€l dĂ„.
Det var rĂ€tt bra med publik pĂ„ matcherna i lördags, vi ska slĂ„ Ărebros 5500, det Ă€r ett mĂ„ste. Nu Ă€r det ju för fan grĂ€nsfall att övre etage behöver vara öppet. Usch!
Edit: Ăr det bara hĂ€r i stan som intresset har dalat? Vi har haft krĂ€ftgĂ„ng mĂ„nga Ă„r och folk har Ă€ndĂ„ slutit upp, mer Ă€n laget kanske förtjĂ€nat. Man har gĂ„tt för att visa stöd mer Ă€n att se laget vinna. Lite orovĂ€ckande Ă€r det, hör lite sĂ„dana tongĂ„ngar pĂ„ jobbet. Folk orkar inte en sĂ€song till dĂ€r vi krĂ€lar i botten av tabellen. Linköping har alltid varit en medgĂ„ngsstad. TyvĂ€rr.
Anonymous6 hör samma sak i olika sammanhang, intresset följa LHC och gÄ pÄ matcher har dalat betÀnkligt. MÄnga anger ocksÄ att dom istÀllet tecknat Cmore och kommer titta hemifrÄn. Tror det Àr en kombination av pandemin (nytt beteende), ekonomin pÄ olika sÀtt och att det gÄtt sÄ dÄligt för Cluben. TrÄkigt dÄ det blir en ond cirkel.
HÀr har ledningen i föreningen en enorm uppgift att skapa intresse för LHC och matcherna.
LÀst Bullen under sÄ mÄnga Är, men stÄtt pÄ utsidan och kikat in i vÀrmen. Dags att ta bladet frÄn munnen.
Det hÀr inlÀgget fÄr gÀrna flyttas om det kÀnns mer lÀmpat i nÄgon av de andra trÄdarna, men kommer toucha pÄ lite allt möjligt, blev svÄrt att vÀlja trÄd. Skriver det hÀr i egenskap som reklamare med en grafisk design bakgrund, sÄ har nÄgorlunda koll pÄ hur det funkar.
SĂ„g att mĂ„nga skrev kring hur man marknadsfört matchen ikvĂ€ll, d.v.s. mer eller mindre inget. Det gĂ„r inget annat Ă€n instĂ€mma, och problemet Ă€r att det inte bara Ă€r kopplat till matchen ikvĂ€ll utan generellt hur man valt att profilera Cluben under de senaste Ă„ren. âKommunikationsavdelningenâ hĂ„ller inte mĂ„ttet, tyvĂ€rr. Det syns pĂ„ fler sĂ€tt, men primĂ€rt i de sociala kanalerna. KvalitĂ©n pĂ„ produktionerna och kommunikationen som kommer ut Ă€r för lĂ„g.
För att vara Àrlig sÄ vrider det sig i magen nÀr ett nytt inlÀgg dyker upp frÄn Cluben. Kvalitén pÄ videon/ ljudet Àr under all kritik och grafiken ser ut att vara skapad i Windows Movie Maker. Det kan ses som ett mindre problem, men de sociala kanalerna Àr fönstret utÄt för alla som följer LHC och svensk hockey. Det som skapar engagemang, knyter till sig nya supportrar och visa upp vad föreningen stÄr för - det Àr det som nu attraherar allra minst.
Ăven om jag tycker den gamla loggan Ă€r snyggare, sĂ„ Ă€r jag inte fullt lika emot den nuvarande. Den nuvarande loggan stĂ„r ut jĂ€mfört med mĂ„nga andra trĂ„kiga och intetsĂ€gande loggor, som tex Oskarshamns. Anser att det största problemet kopplat till identiteten Ă€r att man gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng misshandlat den nuvarande loggan med allt frĂ„n B-designat merch, till matchtröjorna, till reklam i arenan, till typografi i bĂ„de betalda och obetalda-kanaler. Det handlar om kontext.
För att locka till sig publik en tisdag under krigstider, post-pandemi och nuvarande inflation krÀver det att man har personer som vet hur man skapar engagemang. Vill inte slÀnga skit pÄ den enda som verkar arbeta med Clubens kanaler, men för att sköta en kommunikationsavdelning för ett företag/organisation/sportverksamhet i den hÀr digniteten sÄ krÀver det fler personer, eller Ätminstone en med rÀtt kompetens. Nu Àr det en person, utan rÀtt kompetens.
Försökte hÄlla det sÄ kort och koncist det gick utan att svÀva ivÀg för mycket (vilket var svÄrare Àn jag trodde). Kontentan Àr att en kommunikationsavdelning Àr till för att skapa engagemang, tillhörighet och lÀngtan efter mer. Vilket vi misslyckas med gÄng pÄ gÄng, Är efter Är.