LÀktarcoachen DÄligt med Äterrapportering faktiskt. Skulle vara intressant att dels höra vilka konkreta frÄgor som stÀlldes om ekonomi samt relationen mellan WL och LHC samt hur det besvarades.

• [raderad]

Anonymous6 har sett att alla andra lag har lagt upp en sammanfattning efterÄt men LHC. Nepp

Corren la upp nÄt som antydde att Plan B för att fÄ budgeten att gÄ ihop om man missar slutspel Àr att tÀcka upp med NHL-pengarna..

• [raderad]

alfie jag lÀste det och att det nu Ätergiven budgeteras med slutspel Àr riktigt vÄgat. Luktar lyxfÀllan hela vÀgen.

[raderad] Ja tycker PJ svara vÀldigt bra pÄ de i corren. Att om man inte vÄgar göra den satsningen och har den tro/mÄlet inom en elitverksamhet dÄ har man fel jobb. Skulle ni Àrligt vilja att vi satsa mindre till kommande Är?

FĂ€rjestad Ă€r ett solklart exempel precis som de flesta storlagen mm, att dom drar in sĂ„ mkt mer pengar Ă€n bottenlagen i intĂ€kter frĂ„n biljetter och souvenir. Är alltid ett jĂ€vla liv frĂ„n dom flesta att biljettpriserna mm Ă€r sĂ„ jĂ€vla dyrt och dom inte har rĂ„d, samma sak att de e sĂ„ dyrt i shoppen. men sitta hemma en fredagskvĂ€ll och vrĂ€ka i sig pizza lĂ€sk och godis för 2-3 biljett priser de e inga problem. Vi har nĂ€sta lika mkt sponsorer och loge inkomster som dom flesta lagen , dĂ€remot Ă€r vi botten lag i biljettinkomster mm. Utan att satsa för komma högre upp i serien kommer vi aldrig vĂ€xa mer. Och vi supportrar e sĂ€mst i shl pĂ„ stötta vĂ„r club sĂ„ enkelt Ă€r de

• [raderad]

Vtown ja jo det har du rÀtt i. FÄr hoppas framgÄngen pÄ isen kommer sÄ kanske det andra kommer med sÄ smÄningom. FÄr hoppas sista forward vÀrvningen spetsar till laget lite sÄ kan vi hoppas pÄ det bÀsta och ta oss till det dÀr slutspelet man suktar efter

Vi har i alla fall ligans mest jÀmstÀllda styrelse, vilket Àr det absolut viktigaste sÄklart

– Vi söker efter individer med den kompetens som efterfrĂ„gas och för oss Ă€r det sjĂ€lvklart att strĂ€va efter jĂ€mstĂ€llda styrelser, sĂ€ger MĂ„rd.

https://corren.se/sport/ishockey/artikel/har-ar-lhc-bast-i-shl-lisa-nasta-kvinna-i-styrelsen/r2243e2r

Hade jag varit MÄrd sÄ hade jag istÀllet uttryckt mig sÄ hÀr: "Vi söker efter individer med den kompetens som efterfrÄgas och för oss sÄ spelar könet ingen som helst roll. Att vi har sÄ mÄnga kvinnor i vÄr styrelse har sÄledes ingenting att göra med att de har en VAGINA mellan benen, utan enbart för att personerna i frÄga passade vÄr profil.

Cluben Àr sÄ jÀvla woke alltsÄ. Blir sÄ trött. Speciellt nÀr man vet att once you go woke, you go broke.

Kjeppkinesen Cluben Àr sÄ jÀvla woke alltsÄ. Blir sÄ trött.

Visst, kanske. Men jag ser positivt pÄ att man söker egenskaper till styrelsen inom kommunikation och marknadsföring. Jobba strategi dÀr och utöka kommunikationsdelen i den operativa verksamheten, dÀr finns det mycket att hÀmta och vinna.

MÄlaren

Absolut. Men nĂ€r man uttrycker att man “strĂ€var efter jĂ€mstĂ€lldhet” sĂ„ sĂ€ger man egentligen att man inkvoterar utifrĂ„n kön. Hade jag varit kvinna och lĂ€st en sĂ„dan kommentar om mig sĂ„ hade jag blivit förbannad.

Och nĂ€r vi har den mest jĂ€mstĂ€llda styrelsen i SHL samtidigt som vi Ă€r sĂ€mst pĂ„ nĂ€stan allt sĂ„ Ă€r det ju inte till den jĂ€mstĂ€llda kampens fördel. Man kan lĂ€tt fĂ„ för sig att en jĂ€mstĂ€lld styrelse inte Ă€r nĂ„gon framgĂ„ngsfaktor

MÄlaren Exakt, hon Àr delÀgare i en kommunikationsbyrÄ och proffs inom kommunikation Àr det inte mer expertis inom det omrÄdet som alla hÀr pÄ forat eftersökt ? Bra dÀr !!! I övrigt spelar könet i sig ingen roll pÄ nya styrelsemedlemen, hon verkar dock oerhört kompetent.

Hotspurs i övrigt spelar könet i sig ingen roll pÄ nya styrelsemedlemen.

Uppenbarligen sÄ spelar det roll för Cluben.

Kjeppkinesen

Fast det dÀr beror ju pÄ hur man lÀser det. Att strÀva efter en jÀmstÀlld styrelse behöver ju inte betyda att man vÀljer bort bÀttre lÀmpade frÄn ett specifikt kön utan att man inte utesluter rekrytering av det ena eller det andra bara pÄ grund av att det alltid sett ut sÄ.

För sakens skull vill jag klargöra att jag absolut inte Àr för kvotering av just den anledningen att man ska gÄ pÄ kompetens före kön, annars blir man en sÀmre organisation Àn man kunde varit.

Jersi Att strÀva efter en jÀmstÀlld styrelse behöver ju inte betyda att man vÀljer bort bÀttre lÀmpade frÄn ett specifikt kön

I teorin behöver det nödvÀndigtvis inte vara sÄ, men det Àr alltid sÄ i praktiken.

Den dagen som jag tjÀnar lika mycket pengar pÄ OnlyFans som Lukkes fruga gör, den dagen lever vi i ett dystopisk och jÀmstÀllt samhÀlle, och Àr det verkligen nÄgot vi ska strÀva efter?

Nu tror jag inte pÄ kvotering men dÀremot Àr det bra att vara medveten och jobba för jÀmstÀlldhet, t.ex. i form av att inte ha för smalt spÄr i vad man söker för erfarenhet (utöver sÄ klart det som Àr absolut nödvÀndigt).

sen ang. once you go woke you go broke sÄ stÀmmer vÀl inte det riktigt. Har ingen kÀlla att hÀnvisa till nu men kÀnner mig förhÄllandevis sÀker pÄ att jag lÀst frÄn gedigna kÀllor att bolag med jÀmstÀllda styrelser gjort bÀttre ifrÄn sig i vart fall pÄ börsen.

Ja nu kan man ju undra varför det var ett sÄdan skri efter förra redovisningen av LHC koncerna Ärsredovisning. NÀr nu redovisning av ekonomin dÀr resultatet inför sÀsongen 2022/2023 visas ett positivt resultat pÄ 578 tkr i koncernen. Det egna kapitalet uppgÄr till 8,8 MSEK. Det Àr ju lite andra siffror Àn de vi sett förut. Man fÄr aldrig glömma att det egna kapitalet rÀknas av en viss procent av omsÀttningen för att fÄ nytt SHL kontrakt och inte i MSEK.

Nils Fast det Ă€r ju enbart för att de tvingades sĂ€lja av Healthcare, en vinstgenererande verksamhet. Knappast positivt

Det Àr ÀndÄ tvÄ olika redovisningar för koncernen LHC och Ärsmötets redovisning. Jag gillar givetvis Ärsmötets redovisning vilket gör att vi klarar kontraktet för sÀsongen 2024/2025.

SÄ min undran Àr varför gick man ut med Ärsredovisningen för koncernen LHC nÀr den behövde försvaras fast Ärsmötets redovisning ser bra ljusare ut.