Ndur Det är korpnivå på Clubens hantering av pengar. Att skylla på dyr hallhyra duger inte längre. Att alla andra lag lyckas bättre kraftigt är en signal. Det får vara slut med ryggdunkandet och tiden är inne för att börja agera. Kan inte befintlig personal fixa det så är det det dax att styrelsen gör sitt……på allvar.

Det obehagliga är att vi har haft dåliga rörelseresultat i över 10år. Nu börjar dessutom balansräkningen se riktigt illa ut och ingen kan vara föevånad.

Loosermentaliteten i föreningen omfattar inte bara det sportsliga. Den finns inom ytterst ansvarig ledning också. Det är här de måste börja förändra för att laget öht ska kunna få förutsättningar att lyfta. Jag hoppas av hela mitt väsen att Björkman och Trädgårdh inser det

Det är roligt med sponsorerna som går in med några extra millar i år. Men i sammanhanget är det vara konstgjord andning.

Som någon varit inne på, kan ju naturligtvis det ekonomiska arbetet få fart av sportsliga framgångar. Men föreningar som över tid har haft framgång bygger en stark organisation med sund ekonomi i första hand. Lite som ett lagbygge. Föreningen bör börja med en bra målis (nån som hittar hålen i plånkan) sen ett par trygga backar (som kan balansera utgifter med inkomster) sen ett gäng spetsiga forwards (som är hittar nya inkomstströmmar).

    Känslan just nu med ekonomin och hur det sportsliga utvecklat sig de senaste åren så känns det lite skitsamma. Klubben lär ju inte spela i SHL om ett par år oavsett vilken anledning. :/

    MakeClubenGreatAgain Jag hoppas av hela mitt väsen att Björkman och Trädgårdh inser det

    Bullseye 🎯 på det inlägget. Sen när det gäller herrarna du refererar till så känner jag sådär…. Trägårdh har jag personligen inte märkt något av alls och Björkman vet jag inte…. Tycker inte de framträdanden jag sett imponerat så mycket… men det behöver ju inte betyda något egentligen om det skulle vara fullt drag under galoscherna i klubbledningen internt.

    Vill egentligen inte så tvivel baserat på något så luddigt som den här magkänslan men måste ändå fråga er.

    Bör jag ha förtroende för Niclas Björkman? Har han koll på grejerna? Fick en betydligt proffsigare bild av Rögles dito i pausenintervjun igår, som verkade ha stenkoll på siffrorna, en tydlig plan framåt och kommunicerade detta på ett trovärdigt sätt.

    Jag får nästan ont i magen av titta på det här hetsiga, vacklande, forcerade och fumliga framträdandet men förhoppningsvis tänker och handlar han inte som han pratar:

    Edit: nu får jag dåligt samvete. Han kanske bara var jäkligt nervös här och är säkert världens finaste människa, men jag känner ändå tvivel när det kommer till hans förmåga att leda oss under de mest kritiska åren. Snälla lugna mig 😊

      HOCKEY

      Man får inget vidare stabilt intryck av den videon nej. Han kommunicerar inte som en ledare och för sig inte som en ledare. Han känns inte som en person som tar tjuren vid hornen och inte heller som en alfa-tjur som vågar ta de där svåra men ack så nödvändiga besluten. Sorgligt men sant.

      Blev du lugnare nu?

        Kjeppkinesen tycker mest hela intrycket är att han ”fladdrar runt”. Hade gärna sett ett lugnare och stabilare framträdande.

        Det ser verkligen inte ut att bli särskilt mycket folk till matchen mot SAIK. Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det är viktigare att kolla på Bachelor?

          Anonymous6

          Vore ju för jäkla tråkigt om man följer upp uppslutningen i Örebro med 4,500 trötta företagare och pensionärer. Hela Linköping borde i flera veckor ha blivit trakasserade med att det är hemmapremiär på tisdag. Man ska inte kunna sitta och skita i fred utan att det plingar i telefonen från Clubens sociala medier, bussarna ska kläs i Clubens färger och McDonalds ska byta ut sin logga mot det vita lejonet. Man måste bygga hype förfan! Öka nu LHC!

          Kjeppkinesen Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det är viktigare att kolla på Bachelor?

          Eftersom man har budgeterat med 6300 i snitt så är nog ökad marknadsföring ingen dum idé. Samtidigt borde man ju ha lärt sig efter 20 år i högstaserien att det är svårt att locka folk på vardagsmatcherna innan vintern.. Allra helst nu när pengarna ska räcka till mat, el och drivmedel.

          Det är förmodligen många som håller hårt i stålarna framöver. Inte värt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.

            Det var rätt bra med publik på matcherna i lördags, vi ska slå Örebros 5500, det är ett måste. Nu är det ju för fan gränsfall att övre etage behöver vara öppet. Usch!

            Edit: Är det bara här i stan som intresset har dalat? Vi har haft kräftgång många år och folk har ändå slutit upp, mer än laget kanske förtjänat. Man har gått för att visa stöd mer än att se laget vinna. Lite oroväckande är det, hör lite sådana tongångar på jobbet. Folk orkar inte en säsong till där vi krälar i botten av tabellen. Linköping har alltid varit en medgångsstad. Tyvärr.

              Anonymous6 hör samma sak i olika sammanhang, intresset följa LHC och gå på matcher har dalat betänkligt. Många anger också att dom istället tecknat Cmore och kommer titta hemifrån. Tror det är en kombination av pandemin (nytt beteende), ekonomin på olika sätt och att det gått så dåligt för Cluben. Tråkigt då det blir en ond cirkel.

              Här har ledningen i föreningen en enorm uppgift att skapa intresse för LHC och matcherna.

                Sillen

                Meanwhile på Cmore: ”Hur kan vi bli ännu girigare? - Vi sänker antalet samtida streams till 0!”

                Läst Bullen under så många år, men stått på utsidan och kikat in i värmen. Dags att ta bladet från munnen. 

                Det här inlägget får gärna flyttas om det känns mer lämpat i någon av de andra trådarna, men kommer toucha på lite allt möjligt, blev svårt att välja tråd. Skriver det här i egenskap som reklamare med en grafisk design bakgrund, så har någorlunda koll på hur det funkar.

                Såg att många skrev kring hur man marknadsfört matchen ikväll, d.v.s. mer eller mindre inget. Det går inget annat än instämma, och problemet är att det inte bara är kopplat till matchen ikväll utan generellt hur man valt att profilera Cluben under de senaste åren. ”Kommunikationsavdelningen” håller inte måttet, tyvärr. Det syns på fler sätt, men primärt i de sociala kanalerna. Kvalitén på produktionerna och kommunikationen som kommer ut är för låg. 

                För att vara ärlig så vrider det sig i magen när ett nytt inlägg dyker upp från Cluben. Kvalitén på videon/ ljudet är under all kritik och grafiken ser ut att vara skapad i Windows Movie Maker. Det kan ses som ett mindre problem, men de sociala kanalerna är fönstret utåt för alla som följer LHC och svensk hockey. Det som skapar engagemang, knyter till sig nya supportrar och visa upp vad föreningen står för - det är det som nu attraherar allra minst. 

                Även om jag tycker den gamla loggan är snyggare, så är jag inte fullt lika emot den nuvarande. Den nuvarande loggan står ut jämfört med många andra tråkiga och intetsägande loggor, som tex Oskarshamns. Anser att det största problemet kopplat till identiteten är att man gång på gång misshandlat den nuvarande loggan med allt från B-designat merch, till matchtröjorna, till reklam i arenan, till typografi i både betalda och obetalda-kanaler. Det handlar om kontext.

                För att locka till sig publik en tisdag under krigstider, post-pandemi och nuvarande inflation kräver det att man har personer som vet hur man skapar engagemang. Vill inte slänga skit på den enda som verkar arbeta med Clubens kanaler, men för att sköta en kommunikationsavdelning för ett företag/organisation/sportverksamhet i den här digniteten så kräver det fler personer, eller åtminstone en med rätt kompetens. Nu är det en person, utan rätt kompetens.

                Försökte hålla det så kort och koncist det gick utan att sväva iväg för mycket (vilket var svårare än jag trodde). Kontentan är att en kommunikationsavdelning är till för att skapa engagemang, tillhörighet och längtan efter mer. Vilket vi misslyckas med gång på gång, år efter år.