KÀnslan just nu med ekonomin och hur det sportsliga utvecklat sig de senaste Ären sÄ kÀnns det lite skitsamma. Klubben lÀr ju inte spela i SHL om ett par Är oavsett vilken anledning. :/

MakeClubenGreatAgain Jag hoppas av hela mitt vÀsen att Björkman och TrÀdgÄrdh inser det

Bullseye 🎯 pĂ„ det inlĂ€gget. Sen nĂ€r det gĂ€ller herrarna du refererar till sĂ„ kĂ€nner jag sĂ„dĂ€r
. TrĂ€gĂ„rdh har jag personligen inte mĂ€rkt nĂ„got av alls och Björkman vet jag inte
. Tycker inte de framtrĂ€danden jag sett imponerat sĂ„ mycket
 men det behöver ju inte betyda nĂ„got egentligen om det skulle vara fullt drag under galoscherna i klubbledningen internt.

Vill egentligen inte sÄ tvivel baserat pÄ nÄgot sÄ luddigt som den hÀr magkÀnslan men mÄste ÀndÄ frÄga er.

Bör jag ha förtroende för Niclas Björkman? Har han koll pÄ grejerna? Fick en betydligt proffsigare bild av Rögles dito i pausenintervjun igÄr, som verkade ha stenkoll pÄ siffrorna, en tydlig plan framÄt och kommunicerade detta pÄ ett trovÀrdigt sÀtt.

Jag fÄr nÀstan ont i magen av titta pÄ det hÀr hetsiga, vacklande, forcerade och fumliga framtrÀdandet men förhoppningsvis tÀnker och handlar han inte som han pratar:

Edit: nu fĂ„r jag dĂ„ligt samvete. Han kanske bara var jĂ€kligt nervös hĂ€r och Ă€r sĂ€kert vĂ€rldens finaste mĂ€nniska, men jag kĂ€nner Ă€ndĂ„ tvivel nĂ€r det kommer till hans förmĂ„ga att leda oss under de mest kritiska Ă„ren. SnĂ€lla lugna mig 😊

    HOCKEY

    Man fÄr inget vidare stabilt intryck av den videon nej. Han kommunicerar inte som en ledare och för sig inte som en ledare. Han kÀnns inte som en person som tar tjuren vid hornen och inte heller som en alfa-tjur som vÄgar ta de dÀr svÄra men ack sÄ nödvÀndiga besluten. Sorgligt men sant.

    Blev du lugnare nu?

      Kjeppkinesen tycker mest hela intrycket Ă€r att han ”fladdrar runt”. Hade gĂ€rna sett ett lugnare och stabilare framtrĂ€dande.

      Det ser verkligen inte ut att bli sÀrskilt mycket folk till matchen mot SAIK. Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det Àr viktigare att kolla pÄ Bachelor?

        Kjeppkinesen sover som vanligt. PR och kommunikation Ă€r inte clubens starka sida. ”Det Ă€r högt tryck pĂ„ biljetterna”. Jo tack.

          Anonymous6

          Vore ju för jĂ€kla trĂ„kigt om man följer upp uppslutningen i Örebro med 4,500 trötta företagare och pensionĂ€rer. Hela Linköping borde i flera veckor ha blivit trakasserade med att det Ă€r hemmapremiĂ€r pĂ„ tisdag. Man ska inte kunna sitta och skita i fred utan att det plingar i telefonen frĂ„n Clubens sociala medier, bussarna ska klĂ€s i Clubens fĂ€rger och McDonalds ska byta ut sin logga mot det vita lejonet. Man mĂ„ste bygga hype förfan! Öka nu LHC!

          Kjeppkinesen Sover PR-maskineriet eller tycker Linköpingsborna att det Àr viktigare att kolla pÄ Bachelor?

          Eftersom man har budgeterat med 6300 i snitt sÄ Àr nog ökad marknadsföring ingen dum idé. Samtidigt borde man ju ha lÀrt sig efter 20 Är i högstaserien att det Àr svÄrt att locka folk pÄ vardagsmatcherna innan vintern.. Allra helst nu nÀr pengarna ska rÀcka till mat, el och drivmedel.

          Det Àr förmodligen mÄnga som hÄller hÄrt i stÄlarna framöver. Inte vÀrt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.

            Metallica Inte vÀrt att hamna hos Kronofogden för en tisdagsmatch i september.

            Är det nĂ„gon gĂ„ng man ska hamna hos kronis sĂ„ Ă€r det vĂ€l dĂ„. ❀ 💙 đŸ€ đŸ’Ș đŸ’” 👼

            Det var rĂ€tt bra med publik pĂ„ matcherna i lördags, vi ska slĂ„ Örebros 5500, det Ă€r ett mĂ„ste. Nu Ă€r det ju för fan grĂ€nsfall att övre etage behöver vara öppet. Usch!

            Edit: Är det bara hĂ€r i stan som intresset har dalat? Vi har haft krĂ€ftgĂ„ng mĂ„nga Ă„r och folk har Ă€ndĂ„ slutit upp, mer Ă€n laget kanske förtjĂ€nat. Man har gĂ„tt för att visa stöd mer Ă€n att se laget vinna. Lite orovĂ€ckande Ă€r det, hör lite sĂ„dana tongĂ„ngar pĂ„ jobbet. Folk orkar inte en sĂ€song till dĂ€r vi krĂ€lar i botten av tabellen. Linköping har alltid varit en medgĂ„ngsstad. TyvĂ€rr.

              Anonymous6 hör samma sak i olika sammanhang, intresset följa LHC och gÄ pÄ matcher har dalat betÀnkligt. MÄnga anger ocksÄ att dom istÀllet tecknat Cmore och kommer titta hemifrÄn. Tror det Àr en kombination av pandemin (nytt beteende), ekonomin pÄ olika sÀtt och att det gÄtt sÄ dÄligt för Cluben. TrÄkigt dÄ det blir en ond cirkel.

              HÀr har ledningen i föreningen en enorm uppgift att skapa intresse för LHC och matcherna.

                Sillen

                Meanwhile pĂ„ Cmore: ”Hur kan vi bli Ă€nnu girigare? - Vi sĂ€nker antalet samtida streams till 0!”

                LĂ€st Bullen under sĂ„ mĂ„nga Ă„r, men stĂ„tt pĂ„ utsidan och kikat in i vĂ€rmen. Dags att ta bladet frĂ„n munnen. 

                Det hÀr inlÀgget fÄr gÀrna flyttas om det kÀnns mer lÀmpat i nÄgon av de andra trÄdarna, men kommer toucha pÄ lite allt möjligt, blev svÄrt att vÀlja trÄd. Skriver det hÀr i egenskap som reklamare med en grafisk design bakgrund, sÄ har nÄgorlunda koll pÄ hur det funkar.

                SĂ„g att mĂ„nga skrev kring hur man marknadsfört matchen ikvĂ€ll, d.v.s. mer eller mindre inget. Det gĂ„r inget annat Ă€n instĂ€mma, och problemet Ă€r att det inte bara Ă€r kopplat till matchen ikvĂ€ll utan generellt hur man valt att profilera Cluben under de senaste Ă„ren. ”Kommunikationsavdelningen” hĂ„ller inte mĂ„ttet, tyvĂ€rr. Det syns pĂ„ fler sĂ€tt, men primĂ€rt i de sociala kanalerna. KvalitĂ©n pĂ„ produktionerna och kommunikationen som kommer ut Ă€r för lĂ„g. 

                För att vara Ă€rlig sĂ„ vrider det sig i magen nĂ€r ett nytt inlĂ€gg dyker upp frĂ„n Cluben. KvalitĂ©n pĂ„ videon/ ljudet Ă€r under all kritik och grafiken ser ut att vara skapad i Windows Movie Maker. Det kan ses som ett mindre problem, men de sociala kanalerna Ă€r fönstret utĂ„t för alla som följer LHC och svensk hockey. Det som skapar engagemang, knyter till sig nya supportrar och visa upp vad föreningen stĂ„r för - det Ă€r det som nu attraherar allra minst. 

                Även om jag tycker den gamla loggan Ă€r snyggare, sĂ„ Ă€r jag inte fullt lika emot den nuvarande. Den nuvarande loggan stĂ„r ut jĂ€mfört med mĂ„nga andra trĂ„kiga och intetsĂ€gande loggor, som tex Oskarshamns. Anser att det största problemet kopplat till identiteten Ă€r att man gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng misshandlat den nuvarande loggan med allt frĂ„n B-designat merch, till matchtröjorna, till reklam i arenan, till typografi i bĂ„de betalda och obetalda-kanaler. Det handlar om kontext.

                För att locka till sig publik en tisdag under krigstider, post-pandemi och nuvarande inflation krÀver det att man har personer som vet hur man skapar engagemang. Vill inte slÀnga skit pÄ den enda som verkar arbeta med Clubens kanaler, men för att sköta en kommunikationsavdelning för ett företag/organisation/sportverksamhet i den hÀr digniteten sÄ krÀver det fler personer, eller Ätminstone en med rÀtt kompetens. Nu Àr det en person, utan rÀtt kompetens.

                Försökte hÄlla det sÄ kort och koncist det gick utan att svÀva ivÀg för mycket (vilket var svÄrare Àn jag trodde). Kontentan Àr att en kommunikationsavdelning Àr till för att skapa engagemang, tillhörighet och lÀngtan efter mer. Vilket vi misslyckas med gÄng pÄ gÄng, Är efter Är.

                  Armyes Varmt vĂ€lkommen till Bullen! 🙂 Viktiga Ă€mnen du berör dĂ€r.

                  Armyes

                  Wow! Vilket första inlÀgg! InstÀmmer med Lukke @Lukkinen och hÀlsar dig varmt vÀlkommen.

                  Du skriver helt uppenbart utifrÄn en egen kompetens och pÄ ett sakligt sÀtt. Riktigt kul att fÄ med en skribent som har egen kompetens inom ett omrÄde dÀr vi sÄ ofta framfört synpunkter men dÀr de flesta av oss inte har en egen yrkesmÀssig kompetens.

                  Ser fram emot fler tankar frĂ„n Din sida och bra diskussioner! đŸ’ȘđŸ»đŸ‘đŸ»â˜ș