Statistik
Åh fy fan, den där jobbiga tabellen. Nu vill jag inte på nåt sätt vara pessimistisk, för det är jag inte. Men jag kommer ihåg den där skittabellen från förra året, var det 90% sannolikhet till kval under en rätt lång tid, och HV hade 0.1% sannolikhet till kval.
Mycket imponerande vändning det där men samtidigt det ultimata beviset för att vi inte är säkra än.
jonas67 Gillar ditt arbete med detta. Personligen tycker jag det är superkul att jämföra den uppfattning man har under match om vissa spelare med vad siffrorna visar. Det är lätt att ifrågasätta sitt hockeykunnande
Spontana reaktioner på denna sammanställning? Tycker ni att betygen stämmer överens med er uppfattning av spelarnas prestationer under säsongen? Något betyg som sticker ut på något sätt?
Hank Min första tanke var att det ser genomgående helt logiskt ut. Ingenting som förvånade mig, med andra ord känns dessa game score-uträkningar som en bra reflektion till hur det faktiskt sett ut.Tråkigt att se att Lindroth ligger så pass lågt dock, hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till förra säsongens spel!
Tycker det “stämmer” totalt sett över säsongen mot den subjektiva uppfattningen förutom Hävelid där man upplever att han borde ligga högre, har väldigt bra spelsinne och läser spelet smart men det är kanske sådana faktorer som inte syns i statistiken tänker jag.
Sedan ligger ju juniorerna i botten och det är väl mängden ungdomliga misstag som slår igenom där.
Lukkinen Tycker att Lindroths betyg är lite lågt, men det har väl att göra med att han är tvåa i utvisningsligan antar jag?
Han har förstaplatsen både sett till totala utvisningsminuter och sett till effektiva utvisningsminuter (då man räknar bort personliga straff). Så det stämmer att hans betyg dras ned på grund av det. Han har nästan dragit på sig dubbelt så många effektiva utvisningsminuter (37 min) som tvåan på listan (AJ med 22 min).
Leker vi med tanken att Max inte dragit på sig en enda utvisning så hade hans Game Score per match landat på 0,24 istället för 0,1. Så det finns fortfarande förbättringspotential utöver att fila bort utvisningarna.
- Redigerad
Något som sticker ut i positiv bemärkelse är väl att Eddie har polerat sitt spel en hel del, tufft och hårt men med betydligt färre onödiga utvisningar än under förra sejouren här!
Tycker även att det är kul att se Gallo så högt upp på listorna, speciellt hans Game Score per 20 spelade minuter.
Hur ser de statistiska utsikterna för lagens slutplaceringar ut nu måntro?