- Redigerad
Metallica
Du har en poäng, men Russell är samtidigt 5 år yngre, kroppen klarar av mer ju yngre du är, förutsatt att du är bra tränad och Russell sägs vara bättre tränad än på länge. Du nämner att han väger mycket, vilket han gör, men om du ständigt använder dig av rörlig träning och äter rätt och sover bra så minskar riskerna för skador väldigt mycket. Gällande Russells poängproduktion som center, så är du skapligt fel ute när du säger att han skulle snitta 20p/säsong, han har Aldrig gjort det, han har haft två säsonger där han producerat 26 och 28 poäng, men det är närmre 30 poäng än 20. Han var en av SHL:s bästa centrar från det att han sattes in som center och kommer knappast göra en sämre säsong när han nu kommer att ha både Little och Kovács i samma kedja. Jag sticker ut hakan så sätt och tror att Russell kommer kunna göra 40 poäng kommande säsongen, om allt faller väl ut med Kovács och Little, dvs. att kedjan förblir intakt, det finns en kemi där mellan alla tre och att de håller sig skadefria (peppar peppar ta i trä).
Edit: Roligt att vi tycker olika kring Russell Metallica, men jag håller både Russell och Elie högt på min lista över spelare i truppen.