MrNebbiolo Törna 125 ner till 60-70. Mest troligt hejdå. PJ kommer inte erbjuda törna en lön på samma nivå, kan inte se det hända alls.
Elie 280 och vi kommer behöva hålla oss där
Little 220 ner till förhoppningsvis 150. Vet att det är LHC eller lägga av som gäller.
Russell 180 här är det knepigare, han vill också stanna gärna vad jag hör men samtidigt beror det på nuvarande säsong. Gör han 15+ igen kommer andra lägga bra bud tror jag och vi vet hur hård PJ var med Jeppe som startade hösten magiskt.
Med risk att låta som en grammofonskiva som hakat upp sig:
- Törna behöver ha en oerhörd höst men att han ska gå ner till 50-60 är osannolikt. Finns mkt spännande som är på uppgång också. Åldersstrukturen är väl det vi behöver se över i laget tänker jag.
- Elie på 280? Återigen, åldersstruktur. Han bastar 30 i år men det behöver inte vara någon större ålder. Däremot är många i Cluben lite äldre och min röda tråd är att vi behöver ha någon som är yngre. Gillar Elie men fortsättning på 280 känns kryddat?
- Little behöver också ha en bra säsong. Med facit i hand nu kommer han vara skadad eftersom han vanligtvis är skadad vartannat år. Förlänga till rätt peng och om kroppen håller. Tror inte pengen blir ett problem för Broc.
- Danska dynamiten, stort utropstecken förra året som center. Står vi och ska behålla Russell eller Elie möjligen?