Kolle42

Vi får se olika på det helt enkelt. Jag tycker WWK är en perfekt back i HA. Det går betydligt långsammare och hans bristfälliga puckbehandling skulle inte exponeras lika kraftigt i den ligan.

Han klarar inte tempot och har inte den skicklighetsnivå som krävs i SHL anser jag. Det spelar ingen roll om laget är 13-14 eller 1-4. Han är enligt mig för dålig.

Tror dock hans karriär sedan i HA kan bli lång i det tempot och sedan kanske typ Norge eller Tyskland skulle bli kanon för honom.

Nu behöver vi förvisso inga fler forwards, men det verkar finnas ett gäng som fortfarande inte skrivit kontrakt än. Tex Dave Gust som det snackades om förut. Sedan har vi bla en kort lirare till ledig. gerry Mayhem. Mer än tanke för typ Örebro eller nått. Eller om vi åker på någon långskada så här i inledningen.

https://www.eliteprospects.com/player/151849/gerry-mayhew

Stople in gerry Mayhem

Synd att det inte var det han faktiskt hette. Hade krävt av PJ att köpa hit honom enbart pga namnet isf

Dave Gust som det skrivits om här som aktuell för LHC tidigare har bestämt sig för att sluta med ishockey 😅

Bild på back Myrenberg i Aftonbladets silly & surr.

Nån som vet vad det står om honom? Bara om skadan?

Cykelåkarn Helt krasst beror det på att Öhrqvist är bättre än Björkman. Om Felix är bättre än Nore`n, Kreu eller Aronsson kommer han att peta en av dom också.

Ja Öhrqvist gjorde det riktigt bra under försäsongen, känslan är att han är riktigt bra i spelet med puck. Skulle Öhrqvist kunna bli ordinarie nästa säsong, eller rentutav redan till den kommande säsongen? 🙏

• W4X gillar detta

Vi bör nog vara försiktiga med förväntningarna på en junior, oavsett vad de heter. De kan göra sjukt bra insatser i enstaka matcher men svårt att hålla nivån över en säsong.

Nu kommer någon säga att han ändå är bättre än Björkman, och visst kan det vara så. Men jag tror att juniorer ska få växa in i seniorhockeyn lugnt och försiktigt. Även om man klarar av seniorhockeyn så är det inte nödvändigtvis bäst för individens utveckling att bara spela i SHL. Sen finns det såklart undantag, men där litar jag på coacherna att avgöra vad som är bäst

P22 Antar att hans egna mål är något annat än de ströveckor LHC kan erbjuda. Nu fick han en långsiktigare lösning och nappade.