Varför är marknadsföringen/hypen inför säsongen mer eller mindre obefintlig från Clubens håll? Kan nån svara på det? Jag tar inte att man skyller på ”det är bara en person på marknadsavdelningen”. Ge den personen relevanta arbetsuppgifter med RÄTT fokus? Anlita en byrå att jobba med? Ta in konsulter för att intensifiera arbetet just nu? - Yes, kostar pengar men det kanske är värt det iom att investeringen man nu gör förhoppningsvis innebär mer besökare på matcherna = ökade intäkter.
Intresset i stan är större än på flera, flera år. Trots det lyser Linköpings HCs marknadsföring inför stundande säsong och specifikt premiären med sin frånvaro. Fat and happy? ”Folket kommer komma ändå” - ja, lite den känslan får man.
Pusha i alla kanaler, behöver inte vara några större inlägg men här gäller det att SYNAS till alla medel. Gör något ute i samhället Linköping. Synas hos partners (ex. Maxi) om man inte får någon stöttning från Lkpg Kommun - som visserligen är i en egen liga och det är inte utifrån en positiv benämning. Tänk k.r.e.a.t.i.v.t och då syftar jag inte i detta fallet på att göra en AI-skiva.
Jag tycker genuint att det är för dåligt från kansli-håll just nu och jag hoppas innerligt att man stäpper upp ordentligt kommande dagar.