Metallica Tycker personligen att Hävelid gjorde en bra försäsong. Han såg lugnare ut med pucken i egen zon. Sedan är det bra att han har lagt på sig fem kilo extra jämfört med förra säsongen.

Ja det håller jag med om. Han har sett mer säker och trygg ut, både med pucken och utan pucken under försäsongen än den säsongen som var. Vi får hoppas att han blommar ut och blir en av de ledande backarna offensivt sätt, det hade varit toppen 🍻

Lejon-Fantasten

Låter bra att han tänker långsiktigt och inser att han har en del att jobba på. Instämmer med övriga om att lite Rizz+Hävan skulle kunna ge god effekt!

Sen är det förövrigt lite svårt att säga att Raymond och Carlsson hade för bråttom när de klev rätt in i NHL från SHL 😅

    Minns självförtroendet han fick efter sitt mål mot växjö denna försäsong.

    Blev en annan spelare, men sedan dippade han återigen lite matcherna därefter.

    cremator Sen är det förövrigt lite svårt att säga att Raymond och Carlsson hade för bråttom när de klev rätt in i NHL från SHL 😅

    Vi tycker olika om det 😁

    Han verkar onekligen medveten den unge Mattias! Gillar starkt det, hoppas nu att han får lira med Rissanen, tycker det är betydligt bättre än med Fanten.

    Bjaffan1

    Mitt stresspåslag fortsätter.

    Citat LHC: “Vi vill ha fullsatt de första 3 hemmamatcherna”

    Också LHC: 13 dagar sedan man la ut ett inlägg på sociala medier om biljettläget och pushade för detta.

    Jag blir galen på detta.

    Finns det någon person som kunskap om kommunikation och marknadsföring som kan förklara logiken bakom detta?

    Själv har jag bara 7.5 HP i detta marknadsföring, och total tystnad minns jag inte att vi läste om.

      Bjaffan1 total tystnad minns jag inte att vi läste om

      MrNebbiolo Helt otroligt svagt arbetat med dessa frågor

      Instämmer helt, tycker det känns så jävla slött.

      Visst, jag tycker det varit hög nivå (i stort) på det som publiceras, men det är alldeles för lite och sällan. Det är så jävla långt ifrån den ambitionen man gärna kommunicerar (främst i Corren eller andra medier än ens egna…) att man har.

      Bjaffan1 Citat LHC: “Vi vill ha fullsatt de första 3 hemmamatcherna”

      Också LHC: 13 dagar sedan man la ut ett inlägg på sociala medier om biljettläget och pushade för detta.

      Jag blir galen på detta.

      Har du dragit iväg ett mail till Stålhammar? Det vore intressant att höra hur de själva resonerar. Du hade en del välskrivna frågeställningar i föregående inlägg.

      Båda lördagsmatcherna har ju pekat mot slutsålt väldigt länge nu. Då är det öppet mål att i 2-3 veckor hårt marknadsföra torsdagsmatchen mot Luleå. Än sålänge har ju absolut ingenting gjorts för att få en bra publiksiffra även där.

      Intervju med rattie I sportexpressen någon som läst den? Dock premium stod det något intressant? 😎🤘

        Ja att Rattie och hans fru har hittat hem har vi hört flera gånger i olika intervjuer där han talar direkt från hjärtat. Att Rattie säger att Östman var en stor anledning att han lämnade Timrå för Linköping, är ju fint att höra.

        Ja man har ju hört sedan Östman var tränare för juniorerna att spelarna verkligen gillar honom riktigt mycket. I Östman har vi en ledare som kan bringa harmoni i det lag han jobbar med. Att Östman är jävligt duktig att kommunicera för och nackdelar för spelarna i fråga gör ju honom till en perfekt coach både på och utanför plan.

        Ger inte mycket för den intetsägande upptaktsträffen men mäktigt iaf att Ty Rattie intervjuas av Håkan Hellström!

          Några trevliga citat från Corren idag

          Staffan Kronwall, som efter avslutad karriär numera är populär expert på Tv4 hockey, tror på mer än så.

          – Jag tror bra om Linköping. Jag gillar deras lagbygge och känslan är att klubben hittade något i våras. Spelare för spelare tycker jag att det är en av de starkaste trupperna i serien. Om det funnits en annan vinnarkultur hade jag placerat dem ännu högre upp.

          Så vad säger du?

          – Fyra. Hade du hängt på en tröja från Skellefteå, Färjestad eller Frölunda på den här truppen hade jag sagt topp tre. Så starkt är laget.

          Kronwall var på plats i avslutande kvartsfinalen mot Skellefteå i Saab arena våras.

          – Ärligt talat har jag tyckt att Linköping har varit ett ganska tråkigt lag, men nu var det något helt annat. Man hittade någonting i spelet och det tryck som var i match fyra…jag hade gåshud hela matchen. Hockeyn har på något sätt kommit tillbaka till Linköping.

          Varför är marknadsföringen/hypen inför säsongen mer eller mindre obefintlig från Clubens håll? Kan nån svara på det? Jag tar inte att man skyller på ”det är bara en person på marknadsavdelningen”. Ge den personen relevanta arbetsuppgifter med RÄTT fokus? Anlita en byrå att jobba med? Ta in konsulter för att intensifiera arbetet just nu? - Yes, kostar pengar men det kanske är värt det iom att investeringen man nu gör förhoppningsvis innebär mer besökare på matcherna = ökade intäkter.

          Intresset i stan är större än på flera, flera år. Trots det lyser Linköpings HCs marknadsföring inför stundande säsong och specifikt premiären med sin frånvaro. Fat and happy? ”Folket kommer komma ändå” - ja, lite den känslan får man.

          Pusha i alla kanaler, behöver inte vara några större inlägg men här gäller det att SYNAS till alla medel. Gör något ute i samhället Linköping. Synas hos partners (ex. Maxi) om man inte får någon stöttning från Lkpg Kommun - som visserligen är i en egen liga och det är inte utifrån en positiv benämning. Tänk k.r.e.a.t.i.v.t och då syftar jag inte i detta fallet på att göra en AI-skiva.

          Jag tycker genuint att det är för dåligt från kansli-håll just nu och jag hoppas innerligt att man stäpper upp ordentligt kommande dagar.

            Åsikter Ja något analogt går väl också göra, vepor, flaggor på stan på stationen på bussar t.ex.