Strategen Absolut. Skulle kunna byta plats på Russell och Törna så klart. Värt att testa.
Angående Little - Maxwell - Matteau är jag själv lite tveksam men ville lufta tanken.
Strategen Absolut. Skulle kunna byta plats på Russell och Törna så klart. Värt att testa.
Angående Little - Maxwell - Matteau är jag själv lite tveksam men ville lufta tanken.
Högga / Myren
Fantenberg - Hulta
Junland - Jeppe
Nyberg - Schira/Hävarn
Värva en Bibic, Sjöberg mycket j20.
Bystedt - Ljungh - Dansken
Broc - Strandvaskarn - Rattie
Heineken - Ehn - Gallo
Matteus - Costmar/Benny - Törna
(Weigelt, Ekmark, Wagner) .
11 matcher spelade och serien har snart “satt sig”. Lutar åt att vi måste agera på ett par punkter;
Målvakter = Ingen åtgärd! Ser fint ut
Backar = Junland bör nog ned i 3e backpar istidsmässigt och Hävan som skulle få sitt stora genombrott har jag inte sett röken av ännu. Bör nog värva in en stabil pjäs här + att Fanten förhoppningsvis kommer tillbaka.
Forwards = Mattå och Maxwell är bara att skicka iväg. In med en spetsforward, målskytt eller center.
Spets - Ljungh - Russel
Little - Strandberg - Rattie
Ehn - Bystedt - Törna
Heineken - Costmar - Gallo/Weigelt
jg Törna
Iskallare än iskallast. Efter hans straffsuccé har han återgått i ide. Men misströsta ej! Han drar nog in ett hat-trick i mitten av november och blir då återigen världens bästa hockeyspelare för en dag. Skeppa!
jg Maxwell är bara att skicka iväg
Helt överlägsen i att skapa framåt jämfört med att släppa till bakåt. Att skeppa honom nu vore vansinne.
Franckie Burns Instämmer. Framförallt när vi inte vet hur länge Ljungh blir borta.
Vill även se Little - Maxwell - Rattie få fler matcher ihop. Det finns något där som kan växa fram.
Maxwell är inte på något sätt en poängstark center men det främsta bekymret där har varit hans höga frånvaro snarare än att han skulle vara fullkomligt värdelös likt Matteau.
Metallica Nej, en 33-åring med ryggproblem är knappast någon man vill ha som hörnsten i ett framtida lagbygge. Att man inte förlänger med Maxwell efter säsongen känns hur naturligt som helst. Det förvånar mig bara att han slängs med så där lite i farten när man diskuterar Matteaus prestation. Någon tyckte att han inte skulle starta före Costmar när båda är friska… Jag fattar det ärligt talat inte. Han har spelat i två förlustmatcher på bortaplan och har klivit av isen med klart fler skottförsök framåt än bakåt vid båda tillfällena. Han tar ansvar bakåt, dräller inte med pucken, gör medspelare bättre och är en halvduglig tekare (han var över 50% på 38 matcher förra året). För mig är det en tredjecenter att vara nöjd med och en av de sista man borde försöka göra sig av med mitt under denna säsong. En legoknekt, men en duglig sådan. Presterar i nivå med sin lön.
Vad jag tycker om Matteau är sedan länge fastställt. Han borde redan ha skeppats och nu är det högsta prio att byta ut honom innan det blir en surdeg i omklädningsrummet.
I alla fall lite insikt från Östman i dagens Corren där han ämnar förändra kedjorna inför Leksand, om jag förstod det rätt på följande sätt:
Matteau - Strandberg - Rattie
Little - Maxwell - Russell
Heineken - Bystedt - Törna
Gallo - Ehn - Costmar/Wigelt
Gud hör bön och äntligen flyttar vi Ehn till en center position. Man får knäppa händerna och hoppas att dessa formationer kan hitta någon kemi. Att Matteau ska komma in och leverera i en topkedja är nog sällsynt men hoppet är det sista (olyckligt nog) som överger än som Cluben-supporter.
Det mycket positiva i att äntligen flytta Ehn till en centerposition är att den kedja får en center som kan driva spelet hårt samt ta stort, bra ansvar i det defensiva. Inbillar mig att detta kan skapa en bättre omgivning för i alla fall Gallo, Costmar däremot har jag fortsatt svårt för utifrån hur man agerar o många situationer. Kanske är inte centerpositionen den bästa för Costmar i grund och botten.
Kommer inte hjälpa ett skit att ändra kedjorna när innehållet är densamme
Anonymous5 såklart bra att man gör förändringar. Samtidig svårt inte dra på munnen åt:
”Efter fem raka förluster väntar dubbelmöte med Leksand för Linköping HC. Då kommer LHC starta matchen annorlunda: “Det vore korkat av oss att göra samma sak och förvänta oss ett annat resultat”, säger tränaren Klas Östman.”
Vilket man med all tydlighet bevisat genom att envist hålla fast vid fattade beslut hittills under säsongen.
Måste i princip vara Matteaus sista chans. Klockar in på överlägset sämst CF % i laget och min känsla är att han knappast kompenserar det genom att vara inblandad i särskilt många farliga målchanser framåt.
Anonymous5 men att flytta ner ehn till 4de kedjan är ju för faan hjärnsläpp
Strandberg Ehn Rattie
Little Bystedt Russell
Gallo Maxwell Törna
Hänikänen Costmar Matteau
Jag tycker det vore intressant att ha Strandberg på en kant så han kan få mer offensiva uppgifter.
Hur påverkar det lagmoralen när det är tydligt för laget att lagets kapten inte hänger med. Dvs vänder som en gammaldags ångbåt, lägger indianare samt “tvingas” ta dumma utvisningar?
Vad sänder det för signaler till kommande motståndare att LHC har en så pass svag länk som kapten?
Vad tänker laget om de signaler tränarna sänder när kaptenen även får spela mer minuter än han förtjänar?
Laguppställningens viktigaste fråga just nu.
Strategen Jag tror du överdriver betydelsen där faktiskt. Sen är det klart att det inte är hållbart med en kapten som är utanför laguppställningen var och varannan kväll, men så länge han är på isen och skickar rätt signaler i gruppen och uppvisar rätt beteenden i övrigt. Med det sagt är jag inte blind, jag delar åsikten av att Junland är för kass. Jag tror bara inte att det faktum att han är lagkapten är så viktigt i sammanhanget som det faktum att det inte finns spelare som är så pass mycket bättre att de tar tiden på isen.
Kjellman Jag tror du överdriver betydelsen där faktiskt.
Jag hoppas det, men en av sakerna som är förödande för spelarnas förtroende för ledarna är om spelarna upplever orättvis fördelning av speltid.
Man kan väl också säga att det minst sagt försvårar kaptenens roll om denne inte kan leda på isen. I detta fall har man sagt inom laget och utåt att man måste minska antalet utvisningar. Resultat: Vår kapten, utvisad för att han inte hinner med och gör en uppenbar slashing.
X - Ljungh - Russell
Little - Strandberg - Rattie
Ehn - Bystedt - Gallo
Costmar - Maxwell - Törna
Weigelt/Wagner/Ekmark
Vad säger hjärntrusten om 4e-linan? Helt klart att Ehn har lyft Gallo och Costmar, den här leveransen kanske man inte ska räkna med över tid men kemin ska inte underskattas. Elefanten i rummet är Matteau, han fyller ingen funktion i en enda lina än så länge. Tålamodet tog slut för länge sedan men något behöver hända snart.