Kolle42 Ehn - Bya - Gallo
Den borde man definitivt testa.
Kolle42 Ehn - Bya - Gallo
Den borde man definitivt testa.
Tycker, som många andra, att Strandberg fungerat rätt dåligt på kanten och skulle nog vilja se:
Ehn - Ljungh - Rattie
Gallo - Strandberg - Russell
Hänni - Bystedt - Törna
Weigelt/Wagner - Maxwell - Costmar
Alternativt flytta upp Bystedt som vinge i en topplina och låta Maxwell centra tredje.
Ehn - Ljungh - Rattie
Gallo - Strandberg - Russell
Hänni - Bystedt - Törna
Weigelt/Wagner - Maxwell - Costmar
Det där är nog det bästa vi kan få till med Little borta. Känns jäkligt trubbigt dock…
Jag tycker ändå Rattie varit som bäst med Ehn och Strandberg. Ljungh och Russel hade kemi förra säsongen. Hade därför gärna sätt,
Ehn - Strandberg - Rattie (Ehn tekar)
Bya - Ljungh - Russel
Hänni - Maxwell - Törna
Weigelt/Wagner - Costmar - Gallo.
Kan dock tänka mig att Sharks inte skulle jubla med Bystedt som vinge.
Jävligt frustrerad och hålla på laborera femmorna på gång och gång utan framgång. Även man har sett glimtar av det så stannar av framöver ändå. Måtte måväl få en riktig producerad vass kedja nån gång igen . Det är väl bara önsketänkande tanke
Solo Bya startade ju premiären på en vinge. Sen dess har vi haft antingen Maxwell eller Ljungh skadad fram till alldeles nyligen. Jag tycker inte det vore konstigt alls att ha honom på kanten men tycker att tredjekedjan presterat habilt och kanske borde få fortsätta intakt av den anledningen.
Lukkinen Ja, det ser trubbigt ut men om vi nu inte kan värva in någon så är det ju detta vi har. Jag rankar tillgängliga RW: Rattie, Russell, Törna och LW: Ehn, Gallo, Hänkilänkilainen. Om Bystedt går som LW är han endast slagen av Ehn. Går han som center måste han spela i 3:e då han är för svag defensivt för att kötta i 4:e.
Weigelt har gjort det bra i fjärde och förtjänar en mer fast plats där. Wagner är ju en mer offensivt lagd snidare och kanske kan vikariera ett byte eller två högre upp i hierarkin.
Jag håller med om att tredjelinan med Bystedt som C ändå varit relativt bra säsongen igenom.
Men, med Broc borta hamnar vi i ett ”samla alla ägg i korgen läge”. Ljungh och Rattie måste komma igång och ovanstående linor tycker jag ger bäst förutsättningar.
Enligt Corren ska man prova en förstakedja med Ehn - Ljungh - Rattie. Låter ändå lovande enligt mig. Ehn förtjänar en större roll och kan förhoppningsvis vara en bra pusselbit i kedjan.
Utöver det är det fritt fram med spekulationer. Hade nog mönstrat något liknande:
Bystedt - Strandberg - Russell
Hännikäinen - Maxwell - Törna
Gallo - Costmar - Weigelt
Alternativt Strandberg - Bystedt - Russell. Möjligt att man ska behålla Bya på centerposition och då får Strandberg lira LW helt enkelt. Men Maxwell är alldeles för osynlig offensivt för att få vara i andrakedjan.
Metallica körde man inte med den kedjan i början och det inte hände ett skit? Innan little kom. Får ont i magen så trubbigt det där ser ut.. spets måste verkligen in
Metallica du har en poäng där
I och med antagligen Ikonen in, och eventuellt Palmu också som det surras om, så kanske vi kan börja laborera inför FBK eller HV matchen. Om Palmu kommer antar jag man vill försöka få igång honom offensivt:
Palmu - Ljungh - Rattie
Strandberg - Maxwell - Russell
Gallo - Bystedt - Törna
Ikonen - Costmar - Weigelt
Vad har ni andra för tankar?
Vad har vi att röra oss med nu när Bystedt & Wagner sticker till JVM? Vet nån när dom åker
Strandberg Ljungh Rattie
Gallo Maxwell Russell
Ikonen Costmar Törna
Tell weigelt Junis?
Har jag missat någon?
Vet inte om Ekmark kanske närmar sig spel efter uppehållet? Man är ju sisådär på att uppdatera skadeläget kring spelare…
LaumannBingo ser det ut sådär åker vi på torsk hela tiden.. får klump i magen, måste värvas Nu
Ehn är tillbaka när Bystedt och Wagner lämnar. Han missar första matchen på annandagen men i övrigt ska han ju vara tillgänglig under JVM-perioden. Svårt att försöka sig på någon direkt laguppställning, kommer ändras för varje match framöver känns det som.
Men i övrigt saknas Little, Hännikäinen, Mattå (kass spelare, men hans plats i truppen ska egentligen utgöras av spets). Då räcker det såklart inte med bara en Jasse. Minst 1 bra forward behöver komma in. Helst idag.