Metallica Nej, en 33-åring med ryggproblem är knappast någon man vill ha som hörnsten i ett framtida lagbygge. Att man inte förlänger med Maxwell efter säsongen känns hur naturligt som helst. Det förvånar mig bara att han slängs med så där lite i farten när man diskuterar Matteaus prestation. Någon tyckte att han inte skulle starta före Costmar när båda är friska… Jag fattar det ärligt talat inte. Han har spelat i två förlustmatcher på bortaplan och har klivit av isen med klart fler skottförsök framåt än bakåt vid båda tillfällena. Han tar ansvar bakåt, dräller inte med pucken, gör medspelare bättre och är en halvduglig tekare (han var över 50% på 38 matcher förra året). För mig är det en tredjecenter att vara nöjd med och en av de sista man borde försöka göra sig av med mitt under denna säsong. En legoknekt, men en duglig sådan. Presterar i nivå med sin lön.
Vad jag tycker om Matteau är sedan länge fastställt. Han borde redan ha skeppats och nu är det högsta prio att byta ut honom innan det blir en surdeg i omklädningsrummet.