alfie Det kanske gör att truppen kommer samman etc etc etc?
Skadetråden
Jag sitter lugn i båten för tillfället. Vi vet ingenting förutom att det inte är brutet.
Jag är ingen ortoped så jag kan inte avgöra eller ens få en känsla av de knapphändiga besked. MRT är ju bara ännu ett verktyg de kan använda, precis som röntgen.
Gibbons
Låt oss nu gemensamt sätta oss i en ring och hålla varandras tummar!
Å såå var det bara 8 kvar!
Sillen Vi håller tummarna
Om det är något vi gör så är det ju att hålla tummarna. Sången väntar jag med tills att Högga dragit ljumsken.
Ingen fara - det är i kvalserien vi ska ha vår formtopp och vara hela o rena..
Jag är ganska säker på att sillen menar om smällen han fick möjligtvis tog på samma ställe och skadan slagits upp igen. Dock ska det tilläggas att LHCs läkardel är sämst i hela SHL och således ska man inte utläsa mycket av deras agerande eftersom de ofta gör fel eller missar saker.
MrNebbiolo Dock ska det tilläggas att LHCs läkardel är sämst i hela SHL
Är det verkligen så?
Yes, det finns flera skräckhistorier hur man skött skadade spelare förut men det är också bara titta på våra skadeproblem senaste åren. Det gäller både fysupplägg men även hur man hanterar spelare som är skadade och vilken hjälp de får men även behandlingar osv. Vad jag förstår är inte ens LHCs läkare med ständigt samt att fysioteamet över alla år varit långt efter hur det sköts i andra lag högre upp i tabellen. Skellefteå, Frölunda, Växjö, Luleå osv jobbar stenhårt med dessa frågor och har hela tiden en plan under säsongen hur både belastning och återhämtning ska fördelas. LHC har nästan saknat det helt tidigare år och spelare som är skadade längre än en månad eller har återkommande problem glöms bort helt. Det jag är rädd för nu gällande Ljungh också, han har inte fått rätt behandling och vila direkt utan skapat ett mer långtgående problem med sina ljumskar istället för att bli helt frisk innan han spelade igen vilket gjort honom till en spelare som har tufft med farten. Jag kan inte lämna ut för mycket utan att röja källor men både fysbiten och även planeringen gällande vila och återhämtning har varit långt ner i botten i SHL vilket också leder till skador och problem.
MrNebbiolo @13ulow jag menade nog ingenting själv utan skrev exakt det jag fick berättat för mig av en person med förstahandsuppgifter.
Tolkade det som att man ville ha en heltäckande bild av läget just nu, vilket inkluderade händelsen i senaste matchen plus det som varit historiskt inklusive tidigare åtgärder medicinskt.
Har ingen egen uppfattning
Delar din uppfattning helt. Dock utan att ha belägg för det. Generellt ligger nog lagsporter ( läs bla hockey) långt efter tex friidrottare, skidåkare och cyklister ang kost och träning. Det är inte timmarna i gymmet som ger resultat, utan snarare vad du utför där som räknas. Tränade själv ett pass i samma gym som en fd spelare för 10 år sedan. Denna gjorde nästan alla fel som går att göra.
Kanske är det bättre nu? Dock behövs det kanske någon med spetskompetens även i detta område. Som jag skrivit innan. Hyr in spetskompetens utifrån för att göra individuella träningsprogram. Vissa behöver kanske mer snabbhet och behöver träna efter den målbilden, medans andra behöver styrka och ska således träna väldigt annorlunda. Naturligtvis kan även jippotävlingar ala kanot mm ändå ske någon gång ibland. Under tunga träningsperioder som naturligtvis måste periodiseras krävs även bra kost. Förutom att rätt träning ger kroppsliga resultat så ger det dessutom psykologiska fördelar under en lång säsong. Självförtroendet mår om man tror att man tränat bättre än motståndarna.
Jag förstår, har inga förstahandsuppgifter själv gällande Elie utan gäller andra spelare tidigare men är det inte konstigt att man inte reder ut historiken rent medicinskt och vet status på spelaren innan man skickar in honom att spela direkt?
MrNebbiolo absolut, men det känns inte som första gången det heller. Rynnäs är väl värsta exemplet…