- Redigerad
Kollade med annan anstÀlld
Edin ska vara kvar - Petter (marknadskoordinator) ska byta jobb
Kollade med annan anstÀlld
Edin ska vara kvar - Petter (marknadskoordinator) ska byta jobb
LaumannBingo Du kanske har rÀtt. Det Àr bara att det man sett hittills Àr inte tillrÀckligt bra.
TheDude HÄller med till 100% men tror att mycket blir bÀttre om en till kommer in sÄ dom fÄr fokusera pÄ det dom Àr bra pÄ
Det Edin har gjort bra Ă€r att de fĂ„ klipp som vĂ€l kommit ut har varit ganska snygga. Kvalitet i bilder, snyggt mixade klipp etc. Dock behövs det MYCKET högre frekvens sĂ„ kanske bra att ta in nĂ„gon som ser till att hĂ„lla SoMe uppdaterade sĂ„ kan Edin satsa pĂ„ att sĂ€tta ihop de lite mer âsatsigaâ klippen.
Och förhoppningsvis har den som kommer in lite bÀttre taktkÀnsla och kan navigera sig kring vad som lÀggs ut för att inte stöta sig med allt och alla
alfie Jag skulle gissa pÄ att med en ny in kommer Edin fÄ fokusera pÄ att filma, fota, redigera & kanske intervjua. Och den nya sköter sjÀlva kommunikationen pÄ sociala medier etc.
Eller det Àr vad jag hoppas pÄ iallafall
Bjaffan1 och vĂ„r nĂ€sta ekonomichef borde heta âŠ.
riktigt bra utlÀggning!
Bjaffan1 Mycket bra inlÀgg, med en sÄdan start pÄ comebacken Àr det synd att bara göra den temporÀr, kÀnns som att du kan tillföra mycket i diskussioner!
Man fÄr (innerligt) hoppas att den positiva rapporteringen kring LHC bara Àr ett spel för gallerierna för att hÄlla andan uppe och att det Àr lite panik innanför vÀggarna. Det kan vÀl omöjligt gÄtt styrelsen/ledningen/ekonomiansvarig förbi hur illa stÀllt det egentligen Àr? Eller Àr den naiva tum-hÄllarregeln ett genomgÄende inslag i föreningen dÀr alla har en naiv instÀllning om att allt bara löser sig?
Det som Ă€r det lilla ljuset i det becksvarta mörkret Ă€r att det finns sĂ„ mycket mer att vinna inom varje sektor i föreningen. Det hade varit betydligt vĂ€rre om vi likt Ărebro och Leksand haft höga sponsorintĂ€kter, mycket publik och en souvenirbutik som gick bra och trots det haft samma siffror. Nu blir det istĂ€llet guldlĂ€ge för den nya VD:n att komma in och realisera alla möjligheter och pĂ„ sikt bygga det bĂ€sta kontoret i ligan.
Det Àr dock synd att det Àr sÄ svÄrt och dyrt att göra sig av med personal i Sverige för vi behöver byta ut ekonomichefen pronto!
Bjaffan1 Snyggt 1a-inlÀgg. Ett riktigt hÄll-kÀften inlÀgg. HÄller med om allt kring problembeskrivningen. SÀmst pÄ intÀkter och sÀmst pÄ kostnader, det Àr Cluben det. Förfallet har skett lÀnge och över tid.
Man kan bli proffsigare pÄ allt. NÄgra reflektioner
Finns mycket som kan förbĂ€ttras och det borde inte krĂ€vas en kĂ€rnfysiker för att genomföra detta. Vi supportrar kan bara fortsĂ€tta ge vĂ„rt stöd och gĂ„ pĂ„ matcherna. SĂ€ljs âproduktenâ LHC pĂ„ ett bĂ€ttre sĂ€tt finns det sĂ€kert mĂ„nga av oss som kan tĂ€nka oss att köpaâŠ
alfie Dock behövs det MYCKET högre frekvens sĂ„ kanske bra att ta in nĂ„gon som ser till att hĂ„lla SoMe uppdaterade sĂ„ kan Edin satsa pĂ„ att sĂ€tta ihop de lite mer âsatsigaâ klippen.
Tror ocksÄ att detta kan bli en bra blandning. HÄll Norrköpingspojken vÀldigt lÄngt borta ifrÄn alla former av uttalanden eller texter sÄ kan det bli lyckat. Han fÄr filma och fota medan den nya personen sköter den faktiska kommunikationen.. Den har varit minst sagt bristfÀllig pÄ senare tid med klavertramp och avsaknad av fingertoppskÀnsla.
Metallica Den har varit minst sagt bristfÀllig pÄ senare tid med klavertramp och avsaknad av fingertoppskÀnsla.
Frugan noterade hÀromdagen att jag har varit sÄ lugn och fin nu det senaste. Jag tÀnkte ett tag pÄ det vackra omdömet och kom fram till att det mÄste bero pÄ att Edin slutat kommmunicera i sociala medier.
Nu gÀller det bara att man inte rekryterar Edin:s kusin Odin. För dÄ ryker blodtrycksmaskinen.
Gediget! Riktigt snyggt! Kudos för att du tar dig tiden att göra analysen och förmedla den. Tror att mÄnga behöver förstÄ hur illa clubens ekonomi Àr. PÄ sÄ mÄnga plan. Vilket din genomlysningtydligt visar.
Fler tankar pÄ temat frÄn mig:
MakeClubenGreatAgain Jag tror ocksÄ att nÄgot behöver göras pÄ liganivÄ inom kort (en utökning av ligan Àr en ÄtgÀrd, men enligt mig som supporter - en ointressant och oattrativ ÄtgÀrd)
Jag hÄller med dig att en utökning av ligan vore helt fel vÀg att gÄ. Det skulle inte göra fattiga klubbar rikare och det finns inte tillrÀckligt bra spelarmaterial idag som rÀcker till 14 lag. Om alla Svenska spelare spelade i Sverige istÀllet för utomlands sÄ kunde det rÀcka till kanske en 20 lag. Men sÄ kommer et aldrig att ske. SÄ pengar till klubbarna gÄr runt ekonomiskt och att kunna signa bÀttre spelare i SHL mÄste in pÄ annat sÀtt. DÀr har ledningen av ligan nÄgot de mÄste ta tag i, vi vill ju bÄde ha vÀl fungerande klubbar och tillrÀckligt med pengar sÄ att vi kan vÀrva in bra spelare till SHL.
Att utöka ligan eller sÀtta lönetak eller för den delen stÀnga ligan Àr bara kontraproduktivt, det skulle göra en sÀmre liga, och dÄ skulle vi se publik tapp och intresset av gemene man skulle avta. Vilket i lÀngden skulle ge mindre intresserade barn och ungdomar, vilket definitivt inte genererar flera vÀrld spelare utan istÀllet mindre.
Har ni tÀnkt pÄ detta:
Vi har landat i det hÀr ingenmanslandet i ganska mÄnga sÀsonger nu. Det kommer vi inte att göra för evigt. NÄgon gÄng tar vi oss dÀrifrÄn! Jag tror redan nÀstkommande sÀsong. FrÄgan Àr om det Àr nedÄt eller uppÄt..
Skulle vara uppfriskande deluxe! Vad talar för ett trendbrott hÀr, tycker du?
HOCKEY Vad talar för ett trendbrott hÀr, tycker du?
Det som talar för ett trendbrott Àr att inget talar för ett trendbrott. Och det Àr pÄ riktigt min seriösa analys.
Kjeppkinesen Det som talar för ett trendbrott Àr att inget talar för ett trendbrott. Och det Àr pÄ riktigt min seriösa analys.
Ja, den logiken Àr jag alldeles med pÄ och jag Àr sjÀlv skyldig till liknande utspel. Men nu börjar vi bli sÄ mÄnga som sagt sÄ att vi Àr tillbaka till @alfie s kretslopp nÀr vi plötsligt hittat hopp i augusti. LÄt oss förbli sjukt negativa Ànda till försÀsongen börjar Ätminstone?
HOCKEY LÄt oss förbli sjukt negativa Ànda till försÀsongen börjar Ätminstone?
Jag Àr positiv till att vara negativ. Oroa dig inte!
Jag Àr pÄ Kjeppis linje. Jag har inga argument för att det skulle bli bÀttre denna sÀsong. SlÄs alltid av en lÄngsamt ökande optimism sÄ hÀr Ärs som i Är förmodligen kommer att peaka vid nÄgra öl innan matchen den 16/8.
Efter matchen som förmodligen kommer att sluta typ 1-4 kommer sÄ infinner jag mig buttert Äter i verkligheten.
Men om jag ska lyfta fram nÄgra positiva grejer som jag tror pÄ:
Jag tror dock starkt pÄ att Pajen Àr borta och att Jakobsson styr den skutan. Jag tror pÄ att Nocko Àr borta som jag tyckte var totalt vÀrdelös hela tiden. Jag tror att Jimmy och den nya killen kan göra nÄgot bra tillsammans. Jag tror pÄ den specifika vÀrvningen Remi Ellie och jag tror att HÀvelid kommer att göra en pangsÀsong.
Hockeytröjan Jag tror dock starkt pÄ att Pajen Àr borta och att Jakobsson styr den skutan. Jag tror pÄ att Nocko Àr borta som jag tyckte var totalt vÀrdelös hela tiden. Jag tror att Jimmy och den nya killen kan göra nÄgot bra tillsammans. Jag tror pÄ den specifika vÀrvningen Remi Ellie och jag tror att HÀvelid kommer att göra en pangsÀsong.
Agree !!!