MrNebbiolo När jag läser annonsen tycker jag det känns som en ersättare snarare än en komplettering. Dessutom fortfarande en allt-i-allo vilket jag personligen tror kan vara tufft och svårt att hitta en person som är bra på alla delar.
Funderar på om man inte skulle kunna utnyttja det “hive-mind” som faktiskt finns inom supporterskaran t ex. öppna upp mer för att ta in reportage från öppna träningar. “Låna ut” instagram kontot inför matcher. Anmäla intresse till att åka med på spelarbussen mot att producera kontent.
Självklart måste det kvalitetssäkras av anställd(a) på kommunikationsavdelningen.
Tittar jag på vad som skrivs i analysväg här på Bullen, på en del medlemmans privata Instagram och även rent grafiska förslag som loggor etc så är det en väldigt outnyttjad resurs som faktiskt i många fall överträffar de professionella.
Jag råkade hitta en serie från Lakers där de följer deras juniorer på GH och träning. Fyra avsnitt som är välproducerade. Min äldsta grabb som är hockeytokig fastnade direkt och hans första reflektion var “varför har inte LHC något sånt här”. Vi ska ha en av Sveriges bästa akademier men jag skulle säga att vi inom sfären knappt vet någonting om den eller vilka som går där - än mindre vanligt folk i regionen.