Franckie Burns Oerhört viktigt. Ett tillägg här är tekningarna. Att få puckinnehav i både defensiv och offensiv zon (beroende på om det är BP eller PP) blir extra viktigt i special teams då detta puckinnehav snabbt leder till “etablerat” spel snarare än det mer böljande nord-syd i 5 mot 5.

Nu ska jag inte svära på det, men jag undrar om vi inte vann samtliga tek i PP ikväll? Och mtp hur svårt vi haft att ta in pucken i o-z med kontroll och ställa upp så gör det en enorm skillnad i vilket tryck vi skapar. Idag var det ju konstant tryck i PP samt ett BP där vi skapade två rena frilägen. Sånt ger en jäkla boost även om målen uteblir.

För övrigt - kunde man ana en lite offensivare matchning i PP? Tyckte första PP-enheten fick väldigt mycket istid. Helt rätt också så klart mtp hur heta de var.

Ndur tyckte coachningen i PP var MYCKET bättre. Första formationen fick, som jag upplevde det, väsentligt mer istid än andra. Vilket givetvis var helt rätt, precis som Du skriver.

Sillen Enligt officiella statistiken hade de till och med samtliga 3:36, vilket dock inte stämmer. Runt 20 sek hade andra PP-enheten i vårt andra PP.

Edit: Uppdaterat nu och 24 sekunder fick andra enheten. Oavsett vilket som sagt helt rätt att gå hårt på första som gjorde det riktigt bra. Hoppas man fortsätter så.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2022/03/08/brynas-och-linkoping-har-natt-de-61-poangen/

Rätt intressant genomgång av galengöken gällande förutsättningarna inför sista omgångarna med genomgång av poängsnitt och projicerad slutpoäng baserat på poängsnitt hittills.

LHC och Brunass ser ut att klara sig men man ska inte ropa hej än.

Kjeppkinesen nej fyfan de senaste 3 säsongerna såhär dags på året har inte varit någon lek som LHC-supporter. Jag orkar inte med en sånger migränsäsong nästa år igen

Hank Tack för statsen (som vanligt).

Listan tyder på att formeln nog behöver modifieras. Den back som har högst score rankas på 21 plats. Är det en rättvisande bild?

Strategen Det är inte “score”, det är Expected Goals, ett värde som genereras beroende på vilka sorts avslut man tagit och varifrån de kommit. Helt i sin ordning att backarna har låga värden här.

• Hank svarade på detta.
          • Hank gillar detta
            4 dagar senare

Värt att notera är att Ljungh i och med poängen idag gör sin bästa säsong poängmässigt i karriären

LaumannBingo säkert därför han skrev på 5 år, ”CLUBEN IS THE PLACE TO BE” 😂😂

Sillen Finns det någon nyligen uppdaterad sån där statistisk/bedömning/gissning kring olika sannolikheter för topp-6, play, in, ingenmansland och kval?

Jag missade att det kom en ny uppdatering för några dagar sedan, som visar på 9,7% risk för kval. Detta var efter förlusten med 7-0 mot Malmö. Sedan dess har:
              - Vi vunnit mot Skellefteå
              - Malmö vunnit mot Frölunda
              - Djurgården förlorat mot Örebro
              - Timrå förlorat mot Oskarshamn och tappat en poäng mot Luleå

Jag hade inga jätteförväntningar på Russell när han presenterades, men vilken grym jävla värvning han visade sig vara. Björnstark i närkamper och har också lite näsa för mål!

toedrag +1, får lite Musse Håkanson-vibbar. Stark och nyttig på det sättet men också tillräckligt spelsinne för att kunna bidra i en topplina. Perfekt komplement till “skickligare” spelare.

alfie +2
                    Vill minnas att jag till och med var lite kritisk men blev duktigt uppläxad här direkt efter! Jag kan bara pudla!

exile82 Vill minnas att jag också va kritisk men det handlade mest om det här att det är nojigt med spelare med en massa NHL-matcher på CV:et som spelat några minuter i fjärdekedjan. Bara för att det står NHL på EP så förväntas de bli offensiva stjärnor i SHL och det är ju verkligen inte givet. Var orolig över Ehn av samma anledning och den har väl besannats mer.

Sticker jag ut hakan & säger att han levererat som jag trodde! Riktigt kul att en från våra led kan visa lite pondus & peta in lite puckar för en gångsskull

LHC är det enda laget i ligan som har vunnit 4 straffläggningar den här säsongen. Ganska viktiga poäng med tanke på hur jämn tabellen är..

Lantosi har delvis därför också 5 GWG. Utav 10 gjorda mål. Inte illa pinkat. Det är bara 4 spelare i SHL som har fler GWG den här säsongen.