LaumannBingo säkert därför han skrev på 5 år, ”CLUBEN IS THE PLACE TO BE” 😂😂

Sillen Finns det någon nyligen uppdaterad sån där statistisk/bedömning/gissning kring olika sannolikheter för topp-6, play, in, ingenmansland och kval?

Jag missade att det kom en ny uppdatering för några dagar sedan, som visar på 9,7% risk för kval. Detta var efter förlusten med 7-0 mot Malmö. Sedan dess har:
- Vi vunnit mot Skellefteå
- Malmö vunnit mot Frölunda
- Djurgården förlorat mot Örebro
- Timrå förlorat mot Oskarshamn och tappat en poäng mot Luleå

Jag hade inga jätteförväntningar på Russell när han presenterades, men vilken grym jävla värvning han visade sig vara. Björnstark i närkamper och har också lite näsa för mål!

toedrag +1, får lite Musse Håkanson-vibbar. Stark och nyttig på det sättet men också tillräckligt spelsinne för att kunna bidra i en topplina. Perfekt komplement till “skickligare” spelare.

alfie +2
        Vill minnas att jag till och med var lite kritisk men blev duktigt uppläxad här direkt efter! Jag kan bara pudla!

exile82 Vill minnas att jag också va kritisk men det handlade mest om det här att det är nojigt med spelare med en massa NHL-matcher på CV:et som spelat några minuter i fjärdekedjan. Bara för att det står NHL på EP så förväntas de bli offensiva stjärnor i SHL och det är ju verkligen inte givet. Var orolig över Ehn av samma anledning och den har väl besannats mer.

Sticker jag ut hakan & säger att han levererat som jag trodde! Riktigt kul att en från våra led kan visa lite pondus & peta in lite puckar för en gångsskull

LHC är det enda laget i ligan som har vunnit 4 straffläggningar den här säsongen. Ganska viktiga poäng med tanke på hur jämn tabellen är..

Lantosi har delvis därför också 5 GWG. Utav 10 gjorda mål. Inte illa pinkat. Det är bara 4 spelare i SHL som har fler GWG den här säsongen.

Metallica

Samtidigt gör det att han med tanke på rollen har en riktigt klen 5v5-produktion. Svårt det där. Länge sedan vi hade en så säker straffskytt som han.

Lukkinen Japp, håller med. Men det finns ju något där. Som när han gjorde fyra poäng inom loppet av en period (!) hemma mot DIF. Han är inte speciellt gammal och har aldrig lirat i SHL tidigare. Tror han definitivt kan bli jämnare i sin produktion.

Kan man garanterat plocka in något vassare så ska man göra det. Står valet mellan ännu en Gibbons/Whitney från Schweiz eller KHL så säger jag behåll Lantosi.

Jag lutar också åt att förlänga med Lantosi. Vi kan nog inte förvänta oss den här nivån av GWG:s kommande säsong men tror å andra sidan att det finns en uppsida i övriga spelet som han kan utveckla.

Junland med 26 assist. Fler än han någonsin har gjort i SHL. På färre antal matcher med dubbel höftoperation i kroppen.

Vilken Kapten vi sitter på.

Lukkinen jag pudlar återigen. Ska aldrig mer gnälla över Kung Rödskäggs fart. Han rör sig som en konung bör, med grace och stil över banan. 👑

Inte för att vara den som är den, men, med glimten i ögat… 😉
                Här är ett inlägg från mig inför säsongen (30 augusti):

Hank Vad skulle kunna vara en realistisk målskörd för Törna på en säsong över 52 matcher?
                Säg att han behåller sitt skott/min på 0,15 från förra säsongen, och spelar lite drygt 15 min/match med en effektivitet på 10%:
                0,15 * 15,38 * 52 * 0,1 = 12 mål

Jag gillar också att han även är ganska mångsidig, så 12 mål kanske är en bra nivå att försöka nå.

Det blev ju ganska så rätt i alla fall: