Jocke FrÄn https://hockeysverige.se/2022/03/30/mans-karlsson-det-maste-linkoping-gora-annars-hittar-vi-dem-aterigen-pa-plats-elva DET STATISTISKA Jag har tidigare varit inne pÄ den förvandling som skedde pÄ mÄlvaktssidan, dÀr man gick frÄn sÀmst till femte bÀst. Imponerande scenförÀndring. Jag nÀmnde lite kort lagets offensiv, som Ä sin sida blivit sÀmre. Men exakt hur dÄlig var den? JÀttedÄlig. LHC gjorde 121 mÄl, elva fÀrre Àn ifjol och fÀrst i ligan. Otroligt nog var det dock fler Àn för tvÄ sÀsonger sedan, dÄ Linköping gjorde 118 mÄl. RÀknar vi bort mÄl i PP, BP och i tom kasse gjorde Linköping bara 83 mÄl pÄ 52 matcher. SÀmst i klassen Àven dÀr. Special Teams var ett annat stort problem. SlÄr man ihop PP och BP vill lagen gÀrna ligga pÄ Ätminstone 100 procent sammanlagt. à tta lag lyckades med det. LHC var inte ett av dem. De stannade pÄ 94,6 procent. Bara nÀstjumbon DjurgÄrden var sÀmre. Det Àr med andra ord uppenbart att Linköping ligger pÄ efterkÀlken i de flesta viktiga kolumnerna förutom mÄlvaktsspelet. Markus Ljungh gjorde en kanonsÀsong i vanlig ordning. 44 poÀng blev det. Det gav en seger i den interna poÀngligan med 15 (!) poÀngs marginal. Bara Linus Omark och Ryan Lasch vann sina respektive interna poÀngligor med större marginal. Ljungh slutade förresten pÄ plats 13 i den totala poÀngligan. HÀromÄret var han en expert pÄ att göra poÀng i lika styrka, dÀr han till och med var bÀst av alla under tiden i HV71. Nu har han blivit mer av en PP-spelare som gjorde nÀstan hÀlften av sina poÀng i powerplay. HÄller han uppe sin produktion dÀr, men fÄr igÄng produktionen i lika styrka igen, kommer han göra mellan 50 och 60 poÀng.
Mittzon Pettersson rankas som en av seriens bÀsta backar enligt denna modell: Inte helt fel att ha en back som har sÄdan positiv pÄverkan pÄ spelet i lika styrka som Jeppe.
Barry_Carlisle Mittzon det dÀr kan ju omöjligt stÀmma han Àr bara bra nÀr han spelar med Barbro Nutella.
alfie toedrag Àven Broc, bortsett frÄn den dÀr formsvackan. Han har varit ungefÀr lika bra som vanligt men med sÀmre utdelning, sÀmre hjÀlp frÄn lagkamrater och en djup svacka i ca 7-8 matcher. Han Àr verkligen inte slut.
Hank toedrag Imponerande hur konsistent bra Ljungh Ă€r i gamescore. Man kan nĂ€stan sĂ€ga samma som om Lindroth, fast pĂ„ den mindre imponerande skalan. đ
Huynh alfie Om jag inte Àr helt fel pÄ det sÄ var det dÀr i svÀngarna han Äkte pÄ covid med sÄ det kan ju ha varit en av anledningarna till svackan
exile82 Hank ja, det kÀnns fel att sÀga sÄ om en av ungdomarna, men jag Àr faktiskt besviken över hans utveckling. Jag hade rÀknat med mer
SM-guldiframtiden exile82 MĂ„nga ungdomar i laget đ Max Lindroth (D) 1996 John Nyberg (D) 1996 Christoffer Ehn (C/LW) 1996 Vilmos GallĂł (LW/RW) 1996 Henrik Törnqvist (RW) 1996
exile82 pHiLLL Lindroth kan vĂ€l knappt rĂ€knas som ungdom lĂ€ngre? Han fyller 26 i Ă„r. Det var som fanâŠmen âyngre och ej fullt etablerade?!â dĂ„? Jag tror att du förstĂ„r vad jag far efter i alla fallâŠ
Hank Ndur Tack Ndur Det var riktigt kul att fĂ„ vara med dĂ€r. Passade pĂ„ att ge ett gott ord till bullen ocksĂ„. đ