På tal om något helt annat! Otroligt kul att SC pokalen kommer till Linköping stort grattis till Gurra Forsling
LHC-bekantingar (NHL, Europa, SHL, lägre divisioner)
Grattis Kung Gustav! MÄKTIGT!
Gustav blev trea i Conn Smythe-omröstningen:
Voting Point Totals
Connor McDavid, Edmonton: 83 points
Aleksander Barkov, Florida: 46 points
Gustav Forsling, Florida: 8 points
Sergei Bobrovsky, Florida: 7 points
Zach Hyman, Edmonton: 3 points
Evan Bouchard, Edmonton: 2 points
Stuart Skinner, Edmonton: 2 points
Carter Verhaeghe, Florida: 2 points
Points were awarded on a 5-3-1 basis and the deadline to submit ballots to the NHL occurred with 10 minutes remaining in Game 7.
McDonalds, sämst när det gäller.
https://hockeysverige.se/2024/06/28/alla-trupper-till-4-nations-face-off-2025
Forsling uttagen som en av 6 spelare som ska utgöra stommen i 4 nation face-off i vinter!
Såg just att svenska Wikipedia uppger att Filip Bystedt är född i Norrköping. Djupt olyckligt om det stämmer, såklart. På Eliteprospects står Linköping. Någon som har koll?
Om det handlar om trolleri från surbullestan måste det ju rättas till ögonaböj.
- Redigerad
Jag är född i Frankrike. Och inte fan gör det mig till fransman. (true story faktiskt)
Bya är en rasren Linköpingskille. Finns inte en enda droppe smutsigt blod i den kroppen.
Nu pratar vi inte mer om detta.
Du har rätt. Och om man tänker efter gör det ju Byas resa ännu mer anmärkningsvärd. Från djupaste botten till förstarundan och San José.
- Redigerad
Kjeppkinesen Che ma päll Jocke
- Redigerad
- Redigerad
Skaplig parad för Florida. Cirka 200.000 pers längs A1A. Allt på Tuben. Och nu såg jag Gurra på en av de öppna bussarna. Nice!
LaumannBingo det stod att Anthony Greco valt att göra flytten från Sverige till Ryssland. Det får man ta med en nypa salt. sanningen är att han inte fick något nytt kontrakt vare sig i LHC eller Frölunda. Så man kan ju säga att han var nöd och tvungen att söka sig vidare om han vile spela hockey. Tråkigt nog så valde han KHL av alla ligor som han kunde få kontrakt i. Det var väl inte så jävla smart val.
https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/gustav-forsling-efter-stanley-cup-vinsten-/
Någon som har Expressen Premium som vill dela?
Inget särskilt intressant, utom möjligen:
Forsling har haft de bästa testvärdena i Florida Panthers tre år i rad inför träningslägret i september.
Räkna med att han tänker stå kvar på den tronen.
– Det är färdigfestat för min del nu, är det sista han säger innan taxin stannar på flygplatsen i Florida inför hemresan till Sverige.
Har tyckt det varit alldeles för lite klipp med Forsling i Clubens färger, så tog tag i saken och knåpa ihop en liten video: