Kolle42 Har Forsling någonsin spelat i DIF? Nej, då betyder det att svt/expressen/aftonbladet inte skriver något.

Aja, de (Expressen, Stockholmsbladet och DjurgårdsNews är bara avundsjuka. Vi får som vi vill ändå, då vi ska sticka ut-och det gör vi med att inte nämnas i någon av kvällsblaskorna. Sen kan jag tycka att det är urusel stil mot Forsling, att de inte nämner att han gjorde en storstilad entré med Blackhawk-med Stanleycup-bucklan-och blev blev mottagen av uppemot 5000 supportrar- med konstant jubel och stående ovationer men det är en annan sak. Det talar bara om hur genomruttna Stockholmsbladet, Expressen och DjurgårdsNews är.

Lejon-Fantasten Nej, de är inte avundsjuka de är bara ointresserade. Svenska pressen skriver hellre om Oliver Ekman-Larsson än Forsling, eftersom OEL har koppling till Leksand. Journalisterna är inte oberoende utan följer sina favoritlag (typ de klassiska lagen från SHL/Elitserien).

• Ndur svarade på detta.

TheDude Journalisterna är inte oberoende utan följer sina favoritlag (typ de klassiska lagen från SHL/Elitserien).

Jag tror mer det handlar om vad som genererar klick och visningar.

Ndur Jag tror mer det handlar om vad som genererar klick och visningar.

Jo, det kan stämma till viss del. De har säkert fått order av marknadsavdelningen att skriva mer om vissa lag. De gånger de lite pliktskyldigt skriver om LHC så känns det som om de inte orkat läsa på utan mest repeterar gammal skåpmat.

Ndur Helt klart. Tyvärr är inte LHC intressant för många utanför Linköping.

Däremot kan jag tycka att en stor hyllning av en svensk landslagsman borde vara intressant alldeles oavsett. De kan enkelt vinkla rubriken till typ “mäktiga hyllningen av svenske Stanley Cup-vinnaren” eller liknande. Det är tillräckligt diffust för att generera klick trots att det är i Linköping.

Det hjälper förmodligen inte att att det skedde samtidigt som Truls tog sig till final i pingis, handbollslandslaget spelade och hopplandslaget slogs för att försvara sitt guld.

TheDude Jag tror att det är ganska datadrivet idag, där man har tillgång till en massa data om alla artiklar och olika taggar/nyckelord osv. Sen premieras klick/visning/interaktioner och så gäller det att nå upp till olika mål baserat på det. Med det sagt håller jag med om att det borde vara av intresse för riksmedia att skriva något om Forslings SC-ceremoni, inte minst eftersom han var den av svenskarna i Panthers som hade absolut störst impact under säsongen.

Ndur Problemet är också att Florida Panthers inte är ett lag som Svenska media/journalister följer av samma anledning som de inte följer LHC.

Nu är det så att det var tre Svenska spelare som blev Stanley Cup vinnare, så att tro att riksmedia bara skulle skriva om Forsling är att önska sig för mycket. Men det hade varit trevligt om man listade upp alla tre spelare i en artikel.

Lejon-Fantasten Men varför skulle Hockeynews skriva enbart om besöket av Forsling-och Stanley Cup-bucklan. Visst jag älskar att en spelare från våra led som tar hem Stanley Cup, men fortfarande var de tre Svenskar som delade på bedriften, så om de skulle skriva något om Stanley Cup Svenskarna så borde de hylla alla tre och inte bara en

Nils Det handlar inte om att HockeyNews, Expressen eller Sportbladet Bara ska Skriva om Forsling.. Det handlar om att De inte Har Gjort det ALLS. De har skrivit om alla Andra förutom Forsling.

• Nils svarade på detta.

Lejon-Fantasten Du menar att de har skrivit om de andra två som vann Stanley Cup tillsammans med Forsling. Ja det är ju dåligt av HockeyNews, Expressen och Sportbladet att inte nämna Forsling när de hyllar de andra två. Ja jag har inte läst de artiklarna där de har gjort denna blunder.

Lejon-Fantasten Du får det att låta som att alla skriver spaltmeter om de andra. Har sett nån notis nånstans om OEL, ingenting om Stenlund. OEL var först ut, kommer från lilla hockeymetropolen Tingsryd, är betydligt mer household efter att alltid ha ställt upp i VM etc. Ingen big deal.

Sluta älta nu.

alfie
                      Expressen skrev artikel om OEL t.ex. sedan såg jag att det hade skrivits om Kevin Stenlund, vet inte vart Matte fick tag på det inlägget där det skrevs om Stenlund, men det har skrivits om de båda i alla fall. Men inget om Forsling. Haha älta 😂 det är väl fan alltid ett ältande här? Är det inte att man ska älta skämt om någon urvattnad fras, så är det om annat. Väldigt väldigt många här inne ältar Alltid något.