10 dagar senare

Hyllningen kommer att starta klockan 14:00 fredagen den 2 augusti utanför Saab Arena. Klubbdirektör Carl-Johan Stålhammar hälsar samtliga i publiken välkomna, tal framförs på scenen och därefter anländer Gustav Forsling med Stanley Cup-pokalen. Kanske väntar även en överraskning för publiken?

🤨

jg Tack för att du pointade ut denna trevliga intervju med Christian Heljanko, annars hade jag troligtvis missat den.

En sak jag gillade speciellt var hans svar om gruppdynamiken som vi har i vårt lag.

Linköping nådde slutspel i fjol för första gången på sex år, du har vunnit mycket… vad kan du bidra med kring slutspel och vinnarmentalitet?
    – Vi får se, men det man kan säga är att gruppen är den absolut största nyckeln. Du behöver inte ha bäst spelare på pappret, den stora grejen är att du hittar gruppdynamik och en bra atmosfär där alla bidrar och där alla litar på alla.

Nils En sak jag gillade speciellt var hans svar om gruppdynamiken som vi har i vårt lag.

Han säger absolut ingenting om gruppdynamiken i LHC, han pratar om gruppdynamik generellt och dess betydelse för att lyckas.

jg

I Linköping känner han bara till Rasmus Rissanen.

– Vi gjorde ett par dagar ihop i armén för fyra år sedan

Tror faktiskt att vi har hittat en lekkamrat åt Rissanen redan innan de ens har spelat i Cluben. Nog kan vi ta rygg på dessa håriga kamrater om ryssen kommer.

Sejbin

Jag tolkar SHL-bud som ”inga bud från LHC och inga tillräckligt luckrativa bud från LHCs konkurrenter”. Eller tror vi att LHC hört sig för?

• Ndur svarade på detta.

ananas Hört sig för har man nog definitivt gjort, men platsen finns ju inte för Bäckman den här säsongen. Går det bra en hel säsong i Norge kan det säkert vara aktuellt nästa säsong då kanske både Myrenberg och Hävelid försvinner.

8 dagar senare

Lundmark förlänger med Jets. Lär väl bli AHL-spel

4 dagar senare