Uttjatat kanske, men ta mig fan säsongens viktigaste match på torsdag. Seger och Örebro är riktigt djupt i skiten och vi på avsevärt säkrare mark, torsk och bottenstriden är fortsatt brinnande het.

• Redigerad

Lukkinen Om man ska försöka va positiv och tänka att vi vinner den här matchen kan jag se några riktiga jävla nagelbitare i slutomgångarna. Det är tight som satan plats 6-10. Något av de lagen kommer troligtvis komma in i en djup formsvacka och vi har bl a Skank, Rögle, Växjö och Malmö (samtliga inom 6-9 poäng från oss) kvar på hemmaplan. Med en rejäl push och om de tre senaste matcherna säger något om vilken nivå vi kommer hålla nu framöver så har vi en chans.

Men nu har jag jinxat det 🙃

• Redigerad

Att ta in 6 poäng på 9 matcher är inte lätt, inte omöjligt men riktigt svårt. Speciellt Rögle som ändå har sparkat till lite efter att Blichfeldt kommit in, och nu har de Horky (vad det nu blir för utfall), Holm i kassen har spelat bra. De vann mot visserligen ett extremt decimerat FBK, men frågan är om de inte hittar ett sätt att hålla avståndet? Vi ska trots allt vinna åtminstone 2 matcher fler än dem.
      Leksand har säkert hittat något och Malmö känns mer stabila än vad vi gör.

Jag som i alla fall idag är mer pessimistiskt lagd än vad du är säger att det är kört, se till att hålla lagom bakom oss på säkert avstånd.

• Redigerad

exile82 Vi ska trots allt vinna åtminstone 2 matcher fler än dem.

Därav att det blir en nagelbitare att möta dem. För tar vi den är det bara en mer seger på 8 matcher.

EDIT: Vi möter de dessutom i omgång 51, på en lördag, i Saaben.. Kan bli vår SM-final det..

DragskottsDan Håller helt med. Men jag skulle säga såhär, undvika kval är ett måste. Jag undrar dock om det ”bästa” vore att missa play-in och hamna i ingenmansland för att det ska kunna ske en ordentlig förändring.

Jag är rädd att OM man skulle ”rädda upp” säsongen och ta sig till play-in kan det göra att man inte tar lika allvarligt på misslyckadet utan slätar över det lite med att ”vi kom ändå till play-in”, ”serien är så jämn” osv.

Även om jag förstått att CJS vill se över allt ordentligt så kan dom bortförklaringarna spridas av PJ & andra inom laget

LaumannBingo Tycker nog att fokus fortfarande bör vara 2 lag bakom oss.

För laget ja. För mig personligen är jag så jävla less på ingenmansland och att vi får ta semester när alla andra får lite nerv i matcherna. Är fortfarande inne på spåret att får jag välja 100% ingenmansland eller 50/50 kval/slutspel så väljer jag det andra.

LaumannBingo Instämmer. Sen (om jag har förstått det rätt) så kommer det ske stora förändringar oavsett. Två nya ass tränare in tillsammans med målvaktstränare, samt två nya YNGRE spelare in från HA, dom lär även förlänga med Max Martin. Sen är ju frågan om Ante får fortsatt förtroende… fortsätter dom spela som dom gjort senaste 3 matcherna och att vi klarar ingenmansland så tycker jag han förtjänat en förlängning.

Så förändringar kommer ske hur man än vrider och vänder på det, sen hoppas jag man gör sig av med underpresterande spelare som har utgående kontrakt och skiter i om det finns hjärta för klubben eller inte.

Edit: sen är ju frågan vad man gör för förändringar längre upp i hierarkin.. där bör man slå en getöga också

DragskottsDan Edit: sen är ju frågan vad man gör för förändringar längre upp i hierarkin.. där bör man slå en getöga också

Vad jag förstått vill CJS se över ALLT.

Men där tänker jag att han får lättare att driva igenom det om vi hamnar i ingenmansland än om vi lyckas kravla oss till play-in.

Även om play-in vore att föredra ekonomiskt

Allt beror på hur det går på torsdag. Skulle vi förlora så handlar sista delen bara om överlevnad och play in är både osannolikt och en bonus. Vinner vi däremot så har vi 5 hemmamatcher dom sista åtta, av vilka två är mot Rögle och Malmö. Sannolikheten att något av lagen på play in plats gör en dålig avslutning är ändå ganska hög.

alfie Väljer hellre kval? Ja det är ditt val men kommer vi dit klarar vi det aldrig sen blir vi ‘nya Björklöven eller Västerås’ 15 år i allsvenskan………hoppas du är med o stöttar då 😉

Hotspurs Väljer hellre kval?

Var läser du det? Väljer hellre chansen till play in och risk för kval än chansen/risken till ingenting alls.

alfie Ok läste vad du skrev: ‘får jag välja 100% ingenmansland eller 50/50 kval/slutspel så väljer jag det andra’……du menar kval UPPÅT alltså 😄. Helt enig i så fall.

Det här borde vara en match där vi har en riktigt stor chans att nypa poäng, Örebro är på nergång och jag känner att vi är på uppgång. Så det ska bli jävligt intressant att följa denna match, så jag hoppas att jag blir riktigt nöjd med resultatet.

• jg svarade på detta.
                      • Redigerad

Nils en riktigt stor chans att nypa poäng

Japp, Nog brukar ett topplag slå ett bottenlag 8 gånger av 10…

• Redigerad

Hotspurs kval är kval, slutspel är slutspel (även åttondel) i det här fallet

• Redigerad

Hotspurs 50/50 kval/slutspel

Självklart att jag väljer detta alternativ, who dares wins. Ingen kommer ihåg en fegis.

PuckOut Blir kul att läsa hur ni reagerar OM vi åker ur då.

”Jaja, vi hade iallafall chans på play-in och vi vågade”

Förstår inte hur man ens kan vilja att risken för att få kvala kan finnas hellre än att man är 100 safe och kan ta nya tag till nästa säsong