• Redigerad

Saknade spelare:
Gustav Backström - skadad

Fem senaste:
Örebro - Frölunda 2-5
Skellefteå - Örebro 3-2
Örebro - Rögle 3-4
Brynäs - Örebro 6-3
Linköping - Örebro 2-1

Lagstatistik:
GFA - 2.57
GAA - 2.69
PP - 26.09% PK - 78.79%

Interna poängligan:
Patrik Karlkvist - 40P (14+26)
Patrik Puistola - 31P (14+17)
David Quenneville - 30P (9+21)
Kalle Kossila - 26P (8+18)
Robert Leino - 25P (5+20)

Interna målvaktsligan:
Jhonas Enroth - 18 matcher, 91.12% och 2.13 GAA
Jonas Arntzen - 26 matcher, 91.06% och 2.59 GAA

Saknade spelare:
Broc Little - skadad
Adam Hofbauer - skadad?

Fem senaste:
Brynäs - Linköping 2-4
Linköping - Leksand 3-2 OT
Luleå - Linköping 5-2
Rögle - Linköping 2-1
Linköping - Örebro 2-1

Lagstatistik:
GFA - 2.68
GAA - 2.90
PP - 28.00% PK - 73.21%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 38P (10+28)
Robin Kovács - 34P (13+21)
Markus Ljungh - 33P (10+23)
Ty Rattie - 31P (13+18)
Patrick Russell - 26P (11+15)

Interna målvaktsligan:
Adam Werner - 2 matcher, 91.07% och 2.54 GAA
Jesper Myrenberg - 23 matcher, 90.79% och 2.61 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Örebro 2-1
Örebro - Linköping 6-2
Linköping - Örebro 0-2

Kom igen Cluben!

Örebro har alltså plockat 6 av 42 poäng senaste 14 matcherna.. Nog kan två bottenlag göra upp i vem som har sämst form. Vinner vi inte denna tänker jag supa ner mig och skicka arga meddelanden till @Kjeppkinesen hela kvällen

Mycket mer 6-poängs match än så här kan det knappast bli, kan mycket väl avgöra om det blir kval eller ej….

• Redigerad

Metallica Örebro har alltså plockat 6 av 42 poäng senaste 14 matcherna..

Nog är väl 3 av de poängen mot topplaget eller minns jag fel?

Metallica Vinner vi inte denna tänker jag supa ner mig och skicka arga meddelanden till @Kjeppkinesen hela kvällen

Du är så välkommen så, det vet du! 💘 Vi kan gråta tillsammans.

Vår målvakt måste göra en bra match eftersom Örebros målvakt alltid gör bra matcher mot oss.

statistisk_urladdning Sista matchen de vann mot oss var 23:e November. 🙂 När de var i storform typ, men precis innan förfallet…

Jag kan inte minnas senast vi vann mot Örebro borta. De gör fan mål på allt oavsett hur utspelade de blir av oss.

Jag ser gärna att vi fortsätter med Werner. Jag vill se om han kan göra två bra matcher på raken eller om han är en Murenberg på torsdag när systemet har öppet till kl 19.

De som är Örebro har en dyster svit och vi har en ypperlig chans att ta ett skutt bort från kvalstrecket. Känns som upplagt för Örebrospöket att återuppstå.

Ser mig själv dunka ner min trötta lekamen i soffan på torsdag kväll och känner allt annat än njutning inför vad som komma skall.

Vinn för helv… bara vinn!! Skiter i hur det ser ut.

alfie Vi vann i Örebro förra säsongen.

Kan fortfarande inte minnas det.

Fyfan vilken ångestmatch. Vill se Bouma köra över den där flinande köttbullen quenneville i första bytet. Känns som att om vi kan hålla oss från utvisningsbåset har vi en hyffsad chans. Karlkvist och kossila har ju inte imponerat i 5-5 spel senaste iaf.

Kollade resultaten i tidigare möten under säsongen. Örebro har 9% i PP-utdelning mot oss, bara gjort ett mål på elva försök. Faktiskt +/- 0 då Shore satte ett tröstmål under deras powerplay sist lagen möttes i Örebro.

Vi har inte bättre mot just Örebro, men deras powerplay har ju inte varit särskilt vasst sista tiden, ~17,4% sista tio omgångarna (vi har 36% under samma period, över dubbla utdelningen).

Tror ‘grabbarna’ har hittat nåt bra nu, men vi får väl se. Örebro möter även Modo borta om några omgångar, HV också mot slutet…

Uttjatat kanske, men ta mig fan säsongens viktigaste match på torsdag. Seger och Örebro är riktigt djupt i skiten och vi på avsevärt säkrare mark, torsk och bottenstriden är fortsatt brinnande het.

• Redigerad

Lukkinen Om man ska försöka va positiv och tänka att vi vinner den här matchen kan jag se några riktiga jävla nagelbitare i slutomgångarna. Det är tight som satan plats 6-10. Något av de lagen kommer troligtvis komma in i en djup formsvacka och vi har bl a Skank, Rögle, Växjö och Malmö (samtliga inom 6-9 poäng från oss) kvar på hemmaplan. Med en rejäl push och om de tre senaste matcherna säger något om vilken nivå vi kommer hålla nu framöver så har vi en chans.

Men nu har jag jinxat det 🙃

• Redigerad

Att ta in 6 poäng på 9 matcher är inte lätt, inte omöjligt men riktigt svårt. Speciellt Rögle som ändå har sparkat till lite efter att Blichfeldt kommit in, och nu har de Horky (vad det nu blir för utfall), Holm i kassen har spelat bra. De vann mot visserligen ett extremt decimerat FBK, men frågan är om de inte hittar ett sätt att hålla avståndet? Vi ska trots allt vinna åtminstone 2 matcher fler än dem.
            Leksand har säkert hittat något och Malmö känns mer stabila än vad vi gör.

Jag som i alla fall idag är mer pessimistiskt lagd än vad du är säger att det är kört, se till att hålla lagom bakom oss på säkert avstånd.

• Redigerad

exile82 Vi ska trots allt vinna åtminstone 2 matcher fler än dem.

Därav att det blir en nagelbitare att möta dem. För tar vi den är det bara en mer seger på 8 matcher.

EDIT: Vi möter de dessutom i omgång 51, på en lördag, i Saaben.. Kan bli vår SM-final det..