Slottsvakten ja, den här matchen känns verkligen som en tipping point. Vid förlust blir det att kämpa för att undvika kval men vid vinst kan man förhoppningsvis slappna av. Vinner vi är troligen självförtroendet i laget på topp efter några segrar på rad och dessutom stabilt spel, kan rentav sluta med åttondel…

Nervositeten är på topp. Sjukt viktig match.

• jg svarade på detta.
    • Redigerad

Jordfräs Vinner vi är troligen självförtroendet i laget på topp efter några segrar på rad och dessutom stabilt spel, kan rentav sluta med åttondel…

Brukar dock som regel leda fram till bekvämlighet i vårt kära lag…

Jag har som sagt två sittplats över till imorgon och de är nära bortaklacken dessutom.

Ingen som vill göra resan?

Obs enda kravet är att man sjunger högt för Cluben så kostar biljetterna dig inget.

Bouma är krasslig och tränade inte idag. Om han missar matchen så tar Genborgs hans plats med Törna och Elie enligt Corren.

alfie … men jag skulle må så dåligt av att se hockeyn på någon nivå under. Att se alla dessa defensiva misstag på SHL nivå gör ont. Att se dessa gånger tio på Allsvensk nivå vansinnigt ont.

• Redigerad

Sjukt svårt att tippa hur många poäng vi tar nu, men skulle bli sjukt förvånad/besviken om vi inte offrar några hörntänder och åtminstone gör en riktigt gedigen kämpar insats.

DragskottsDan Så förändringar kommer ske hur man än vrider och vänder på det, sen hoppas jag man gör sig av med underpresterande spelare som har utgående kontrakt och skiter i om det finns hjärta för klubben eller inte.

Edit: sen är ju frågan vad man gör för förändringar längre upp i hierarkin.. där bör man slå en getöga också

A-laget är vad som syns utåt för de allra flesta och utgör som symbol värdemätaren på föreningens mående. Men man behöver förstå att allt hänger ihop och det är väldigt mycket som faktiskt måste synas i sömmarna och behöver förändras i många av de delar som aldrig syns utåt. Min bild är att det är allt detta CJS jobbat på sedan han tillträdde och som efter denna säsong kommer fokuseras än mer på framöver. Jag skulle bli väldigt förvånad om allt bara rullar på som vanligt när bokslut görs efter 24/25.

Biljetterna på sittplats nära klacken finns kvar.

Är det någon som vill göra resan?

Två sittplats nära bortaklacken och de skänkes om man sjunger högt för Cluben!

• Rex gillar detta

Helsida på Expressen om krisläget i Örebro. Massor text om att Karlkvist och Kossila inte har levererat. Samtidigt som Correns krönikör skriver att vi inte kommer behöva kvala. Känns som jinxen är större än någonsin. Upplagt för att dom gör mål på varannat skott ikväll och slaktar oss.

Måste fasiken vinna denna.

Nervös för kvällen är bara förnamnet. Lättretlig, svårt att sitta still. Kan inte fokusera. Bara att överleva arbetsdagen…

Säsongens viktigaste match idag, även det blir 10 matcher kvar efter idag så hänger det väldigt mycket på LHC faktiskt. Väldigt svårbedömd match. Man vet ändå inte var man har LHC eller Örebro. Kommer gå hur som helst!

P22 det är bara 8 matcher kvar efter idag.

• P22 svarade på detta.
            • Nils gillar detta

Vem av Ekmark och Törna hamnar i fjärdeline idag?

Mranonymous Skrämmande fort. Kändes som det var 10 efter idag. Tack för rättelse!

Metallica

Känner samma. Ser fler som efter två vinster helt plötsligt tror att vi går till play-in för fan. Hoppas Ante håller koll på gubbarna i laget och håller dessa på jorden. Vi är fortfarande i skiten. För om man tappar lite fokus och tror att man är världsmästare så blir det torsk