Jag har försökt spela fantasy tidigare säsonger, men jag förmår mig inte att sitta och hålla på spelare i andra lag tyvärr, så jag hoppar detta.
Fantasy SHL (officiellt managerspel)
Kjeppkinesen Jag har försökt spela fantasy tidigare säsonger, men jag förmår mig inte att sitta och hålla på spelare i andra lag tyvärr, så jag hoppar detta.
Också lite kluven! Kan sluta med att det dämpar glädjen när Wagner, som man precis bytt ut, gör hattrick.
- Redigerad
Ska man visa det vinnande laget redan nu? Ok. Ni kan slänga in handduken direkt. Det här blir SM-guld.
Kjeppkinesen men jag förmår mig inte att sitta och hålla på spelare i andra lag
Det kan vara knepigt när LHC möter Skellefteå och man har ett behov av att Pudas ska gå bra i fantasy. Egentligen vill man ha honom mördad nere i sarghörnet men så smyger sig den där fantasy-grejen på och man kommer fram till en kompromiss. 1+1, sedan mördad i sarghörnet.
HV-spelare går bort.
Lär inte vinna några priser men alltid kul att ha koll på lite gamla spelare
LaumannBingo Jag har ju en regel va… och det är att inte en enda HV spelare kommer in i mitt lagbygge, även om han skulle toppa poängligan!
Mitt lag heter Linköpings Stolthet så ni vet vem ni har framför er
Ändrad andrafemma för att bli av med HV-spelare
Svårt att fylla laget med spelare med LHC-kopplingar dock!
Dyrare förstafemma
Potentiella fynd i andrafemman?
Kör en fuling på Lindvall för Söderström har väl varit skadad hela försäsongen. Kan nog missa några matcher framöver.
Metallica Gediget bygge!
Hur mycket tar ni hänsyn till spelschemat nu i början?
Då bytte man lite igen… Tomasek fick åka! Mycket indikerar på att han kanske får en lite trög start, haft en tuff sommar samt några små skador som kan påverka… satsar på Strandberg i mitten istället, tror han kan få ett lyft i Växjö, så spelar jag Studenic på kant och hoppas han kan göra storshow!
- Redigerad
DragskottsDan Då bytte man lite igen… Tomasek fick åka! Mycket indikerar på att han kanske får en lite trög start, haft en tuff sommar samt några små skador som kan påverka
Ja, svårt att säga såklart. Såg att han har varit skadad och kommer missa en stor del av försäsongen. Får se om man vågar behålla honom.
Tror vi är uppe på 30 anmälda lag i forumets liga. Tuff konkurrens framöver.
Detta kommer bli bra. LHC vaktar och övriga garanterar poäng .
Tack för insläpp i forumet och tack för alla tips på intressanta spelare till fantasy säsongen.
Håller med det många skriver om att bänken i princip ska vara så billig som möjligt, enda undantaget för min del blir Clara som kan sitta där tills juniorkortet ska spelas så sparar man ett byte då.
I övrigt måste Solberg med i Färjestad, 5,5 miljoner och speltid på 15-20 minuter i 2.a backpar.
En fysisk spelare som kommer dra in poäng på tacklingar/speltid samt en hel del gratis poäng i form av mål eller ass med tanke på offensiven Färjestad kommer ha i 2.a femman.
Ett till måste för min del för en billig peng blir Bertilsson i Brynäs.
Han kommer vara limmad i 1.a backpar i början av säsongen, möjligen ner i 2.a par när Djoos är tillbaks.
Snittat över 1,5 tackling och 1 block / match i många år nu oavsett serie och kommer ligga på 20 minuters speltid, borde även få med sig en hel del plus/minus poäng.. enda nackdelen är väl att han kommer spela 2 minuter i princip i alla boxplay.
Lindvall får chansen i början i Skellefteå, tar även med Eriksson där som borde ösa in poäng i PP..båda dessa plus Bertilsson går även som veteraner vilket kan spara lite byten när det kortet ska användas.
Kostnad 46 miljoner och 54 kvar till 7 spelare.
Landade faktiskt också i Bertilsson och Lindvall, blev tvungen att byta ut Jonathan Jonsson då han tydligen är skadad… Tror Zeb kommer få steppa upp då! Nu tror jag att jag är ganska nöjd med laget… hade Studenic men blir ganska sårbart när man har för många topp spelare från samma lag… tror Veronneau kommer få till det i år igen!