LaumannBingo Haha mja det kan hända! Försökt balansera laget i början, gå på en eller två självklara poängplockare som kanske är lite dyrare! Sen brukar jag stoppa i nån junis (dom är generellt billigare) för att balansera upp.
Spelarna ökar och minskar i värde utefter prestation. Exempelvis förra året startade jag med 100 millar som alla andra, medans i slutet av säsongen var laget värt 117 millar. Så det handlar om att se mönster på bra, respektive dåliga spelare.
Och gör för guds skull inte som jag gjorde förra året att byt spelare för ofta. Du har ett gratisbyte varje vecka men jag lyckades alltid byta fler och startade veckan med minus, det är sällan det slår rätt ut.
Mina tips för kommande säsong:
Tomasek, var grym förra året, räknar med honom i år igen (dock svinigt dyr)
Oskar Lindberg, samma som ovan…
Dennis Rasmussen, tror han kommer bli bra
Kovac, ett självklart val att ha i laget
Lawner, billig och kan ge sjuk utdelning
Studenic, dyr men kan visas sig vara bra
Oskar Steen, behöver ingen motivation!
Jag bygger laget i början aningen framtungt, sparar in pengar på backar och lägg för guds skull inte pengar på avbytarna, ta det billigaste ni kan hitta 🙂
Edit: och målvakterna är svåra.. man får generellt ganska dåligt med poäng från dom så länge dom inte håller nollan. Jag brukar välja ett andra målis som får stå någon match här och där, för förra säsongen gick jag för mycket minus på målvakterna för att det skulle vara värt att välja en Högberg eller Lasse som var väldigt dyra 😉
Edit igen: och försök lägga in spelare som spelar PP (ganska givet men alla tänker inte på det ) 😉