Slänger ihop en tråd där vi kan ansluta till en egenskapad liga och tävla mot varandra. SHL verkar pusha ganska hårt för detta managerspel, har kikat igenom deras webbsida lite snabbt och de verkar ha lagt en del krut på den ändå.

Regler:
https://fantasy.shl.se/prizes-and-rules

Forumets liga:
https://fantasy.shl.se/app/leagues/8729
Alternativt sök efter den själv, namnet är givetvis “Östmans gäng”

Har inte hunnit plocka ihop något lag ännu men jag gör nog det nu under veckan. Maximalt tre spelare från respektive SHL-lag, så man behöver sätta sig in i vad som kan bli ett vettigt bygge.

Metallica Haha ja jag hade benkoll på dom flesta lagen förra säsongen. Blev till och med så ibland att man tittade på matcher när LHC inte spelade bara för att det var kul.

Bara att ställa frågor om ni funderar på något 🙂

LaumannBingo Haha mja det kan hända! Försökt balansera laget i början, gå på en eller två självklara poängplockare som kanske är lite dyrare! Sen brukar jag stoppa i nån junis (dom är generellt billigare) för att balansera upp.

Spelarna ökar och minskar i värde utefter prestation. Exempelvis förra året startade jag med 100 millar som alla andra, medans i slutet av säsongen var laget värt 117 millar. Så det handlar om att se mönster på bra, respektive dåliga spelare.

Och gör för guds skull inte som jag gjorde förra året att byt spelare för ofta. Du har ett gratisbyte varje vecka men jag lyckades alltid byta fler och startade veckan med minus, det är sällan det slår rätt ut.

Mina tips för kommande säsong:

Tomasek, var grym förra året, räknar med honom i år igen (dock svinigt dyr)
    Oskar Lindberg, samma som ovan…
    Dennis Rasmussen, tror han kommer bli bra
    Kovac, ett självklart val att ha i laget
    Lawner, billig och kan ge sjuk utdelning
    Studenic, dyr men kan visas sig vara bra
    Oskar Steen, behöver ingen motivation!

Jag bygger laget i början aningen framtungt, sparar in pengar på backar och lägg för guds skull inte pengar på avbytarna, ta det billigaste ni kan hitta 🙂

Edit: och målvakterna är svåra.. man får generellt ganska dåligt med poäng från dom så länge dom inte håller nollan. Jag brukar välja ett andra målis som får stå någon match här och där, för förra säsongen gick jag för mycket minus på målvakterna för att det skulle vara värt att välja en Högberg eller Lasse som var väldigt dyra 😉

Edit igen: och försök lägga in spelare som spelar PP (ganska givet men alla tänker inte på det ) 😉

Jocke Funderade på samma sak. Men man får även poäng för blockerade skott, tacklingar osv. Kanske kan man ändå ha några billigare defensiva backar?

Jo men så är det! Jag körde med Pudas, Persson och Fanten och Simon Forsmark förra året… det gav bra men dom var sjukt dyra!
      I år tänker jag lite annorlunda. Kan väl gå ut med dom jag valt: Calle Själin, offensiv back som kan producera en del, Norén, defensiv uppsida och utdelar förhoppningsvis många tacklingar, Isak Heens, bra tvåvägsback samt Stian Solberg!

Rena chansningar egentligen, det är svårt att få in bra backar när man lutar laget mer offensivt. Lär bygga om det under säsongen, sen ska man hålla koll på spelare som sticker iväg på NHL camp och J20 senare i höst så man hinner byta dom! 🙂

DragskottsDan Väldigt bra tips från din sida! Har också börjat pussla ihop en trupp nu. Lite omedvetet är det nog ungefär som du var inne på, har lagt de stora pengarna på spetsforwards (dyra spelare) och det är något framtungt. Även där behöver man fylla ut med något billigare fynd. Avbytarbänken däremot är billigare än Eldorado. 😉

Ja man lär ju ändra laget typ 111 gånger innan premiären… Coachkortet fria byten är ganska lätt till hands när man märker att ens dyra spelare inte producerar bra från start men ha lite is i magen, jag gjorde av med mina kort alldeles för tidigt förra säsongen 😉

DragskottsDan själv använde jag inga kort 😅

Kunde inte bestämma mig för när jag ville använda dom så sluttade med agg dom inte användes 🤣

Döper ni lagen till era bullennamn så att man förstår vem som skämmer ut sig?

Jag har försökt spela fantasy tidigare säsonger, men jag förmår mig inte att sitta och hålla på spelare i andra lag tyvärr, så jag hoppar detta.

Kjeppkinesen Jag har försökt spela fantasy tidigare säsonger, men jag förmår mig inte att sitta och hålla på spelare i andra lag tyvärr, så jag hoppar detta.

Också lite kluven! Kan sluta med att det dämpar glädjen när Wagner, som man precis bytt ut, gör hattrick.