Kjeppkinesen Centern är mer relevant än namnen i politiken
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Center är marginellt godare än plopp
alfie Cloetta Center är det bästa arenanamn som funnits.
- Redigerad
fünf!
Ska tydligen finnas massor av spelare på marknaden. Frågan är vilka klubbar vi konkurrerar med. Är Frölunda Indians sugna på Smejkal?
MrNebbiolo tycker Johnsson är klappkass, Wagner är minst lika bra men kostar hälften.
Underliggande håller inte riktigt med:
- Redigerad
Vi har värvat en av ligans bästa defensiva spelare.
Statistiken är verkligen underbar så länge den bekräftar ens åsikt.
Kjeppkinesen Statistiken är verkligen underbar så länge den bekräftar ens åsikt.
Visst är det bra. Man kan också peka på historisk data, och säga att den inte behöver vara ett facit för framtiden, om det inte slår väl ut.
Kastar in lite tekningsstatistik också:
Taskigt mot Wagner som hade en jävla skitroll hos oss och aldrig fick spela på samma plats eller med samma spelare. Köper dock helt att Johnsson enligt underliggande är bättre. Det kan jag inte säga något om men tycker Wagners siffror inte är snälla med tanke på att han knappt fått chansen och aldrig på samma plats.
Johnsson ska dessutom lyckas prestera samma i vårt spelsystem vilket jag är tveksam till men hoppas givetvis att underliggande får rätt.
MrNebbiolo På samma sätt kanske det är taskigt att kalla Johnsson för “klappkass”?
- Redigerad
Helt sant, får skriva spelare och framförallt kombo av ålder och kvaliteer jag tycker är en ordentlig felrekrytering.
Ser inte syftet alls med Johnson när dessutom Törna återvänder och man förlängde Bouma. Han känns grymt onödig och bygger på vår horribla åldersstruktur.
MrNebbiolo håller helt med . Många av våra gubbar på en bit över 30 har långa kontrakt . Bättre låta yngre spelare växa in där , än att plocka in spelare med bäst före passerat
Hank Intressant att Wagner är bättre på defensiva tek, men jag antar att det finns begränsat med underliggande data som den bygger på.
MrNebbiolo framförallt kombo av ålder och kvaliteer jag tycker är en ordentlig felrekrytering
Vilka kvaliteer skulle du vilja se i en fjärdecenter?
Jag har inte förstått med värvningen Johnson. Tycker också känns onödigt när vi har Wagner och Törna på väg tillbaka. Men dom har väl något plan för spelarna. Men ändå!!
Jag tycker vi redan har en helt perfekt fjärdecenter i Ehn och hade hellre sett något annat som vinge i kedja tre där vi tror på offensiv uppsida. Gärna någon vi vill bygga in till en kedja två eller ett till 25/26. Lite som Skellefteå gör nu med Brandsegg som kommer spela RW3 mest troligt där och få växa in i säsongen. Känns som att tränarna och PJ samt Tony tror på Lawner lite men annars känns det som att killarna långt ner i laget är brunk och noll offensiv uppsida. Hade velat haft något för återväxten bland offensiva spelare som sagt, yngre och som vill framåt med sin hockey och utvecklas. Ser noll uppsida i Johnsson över två år dessutom.
MrNebbiolo Hade velat haft något för återväxten bland offensiva spelare som sagt, yngre och som vill framåt med sin hockey och utvecklas.
En sådan spelare (utöver Lawner)har vi ju även tagit in i Bakke Olsen men kanske svårt för en sådan spelartyp att utvecklas i en fjärdekedja vars primära uppgift är att stänga ner motståndarna. Ehn i fjärdekedjan tycker jag vore riktigt slöseri med resurser då han har större register än så men däremot Johnsson är ju en klockren 4:e center som köper sin roll till 100% och behöver nödvändigtvis inte ha en offensiv uppsida utan är en klassisk dedikerad rollspelare precis som Bouma.
Ja, det är ingen skyttekung och supertalang vi värvat i Johan Johnsson men han gjorde ändå lika många poäng som den hypade Zohorna och den gode Austin Wagner i hopplösa oskarshamn…. men visst, det är en breddvärvning och inget annat…
När vi snackar Johnsson så var han själv på isen igår en söndagseftermiddag och nötte skridskoteknik och annat på egen hand. Sånt driv gillar jag att se, tror han vill bevisa att han håller i ett lag högre upp i tabellen.