Hoppas givetvis alltid på bättre men vet inte om jag håller med om att Wagner är en sådär väldigt trött värvning egentligen. Bortsett från NHL har han ju hållit ish 0,5 ppg och är 26, har spelat i NHL rätt konsekvent under några år och har gjort sitt första år i SHL i ett lag bestående av mest skit. Sen är det ingen Smejkal, absolut inte. Vi har Little, Shore, Rattie, Russell och till viss del Ljungh som ska göra en del poäng. Ytterligare en spelare för 30+ är ju få förunnat.

En fördel med Wagner är ju att han kan spela på vilken kant som helst och även center vid behov. Ger ju fler möjligheter hur man vill formera laget.

Bowmore pajens dröm! En forward som kan spela center. Eller i bästa fall: en målvakt som kan spela back och vid behov vara center eller vinge.

Ja Wagner skulle nog inte vara helt att ha i laget, så ju mer jag tänker på det så mer positiv blir jag över honom.

Bowmore
        Precis, hade det varit Pajen som var ute efter Wagner, då hade varningsklockorna ringt, men nu när det är PT, så känner man en så pass stor trygghet, att man omslukas av positiva tankar omgående, mycket beroende på att Jakobsson alltid har en plan för hur han vill att laget ska se ut och formas, med olika rollfördelningar, spets, bredd, m.m.

Anonymous6 otänkbart att du landat i något annat!

Kan så vara 😆 Jag har så lätt att vända något negativt till positivt 😆

Mcnugget Kan man inte få nr 2 eller 3 så får man gå ner i listan för att försöka finna någon som kan göra skillnad.

Nils

Lite som på skoldansen när man var ung och dom 3 snyggaste tjejerna var upptagna och man fick rikta in sig på tjej 4 eller 5. Men kan ju visa sig vara riktigt bra ändå☺️

Nils absolut 👍 hade gärna sett något annat dock. Är han mycket dyr förstår jag inte riktigt värvningen

Efter ett snabbt kik på EP känns inte Wagner supersexig. Som tur är har nog PJ och Tony lagt ner ett bättre scoutingarbete än så. Då litar jag på att man ser annat än vad man kan läsa sig till i tidigare statistik

Känner mig helt trygg i att PJ och gubbarna kan bygga ett lag för topp10 och slutspel…. Topp 10 i Sverige!! Det kan man kalla “Topplag”, det är jag 100% säker på…

Mcnugget
              Det är ju dock lite olika spelartyper. Bristedt är mer av en playmaker som kan bidra med en del mål, men framförallt en playmaker och spelfördelare, som är spelmässigt smart. Medan Smejkal är mer allround, har tyngden, fysiken, täcker pucken bra, har ett bra skott, kan vara med och hota offensivt, och kan leda en egen kedja.

Gällande Wagner, så är han mer en sådan spelare som skapar plats och utrymme till sina kedjekamrater, samt spelar mycket fysiskt och har ändå ett rätt bra skott, skulle inte säga att han blir en flopp, utan att det kan bli en flipp, som kan överraska, och vara en frisk fläkt samt vara med och hota lite grann offensivt, i synnerhet i en högre kedja.

Ser man till förra säsongen för Wagners del så kom han inte till Oskarshamn förräns i November och hade gått klubblös sedan han avslutade föregående säsong i NHL. Med tanke på det uppehållet och omställning till SHL med stor rink och annan typ av hockey så var det ju inte så illa presterat poängmässigt ändå. Sedan var det ju främst på slutet som det började lossna och det är sådana här saker som PJ&co alldeles säkert har koll på och väger in bedömningen.