WTF! Mange som ass!
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Mange Johansson som AC alltså. Intressant… hade kännts säkrare med Ante.
Mange!!!
Det gör ont i hjärtat att Törna tackas av, det gör det. Det är en spelare som blöder för LHC. MEN, det är också en spelare som kostar mer än vad det smakar, och att man inte lyckas teckna upp ett nytt kontrakt är för mig bara tydligt att Törna (och hans agent) värderar honom högre än vad han borde göras, därav rätt att bryta.
Angående Rattie, ser att folk vill bryta med honom, med den kostnaden som det skulle innebära så får vi absolut inte tag på en spelare som en nosar på samma produktion som Rattie. Sen tror (och hoppas) jag att hela “man kan vara ute på krogen mer än supportrarna”-tänket föddes i den ryktade “Mañana, Mañana”-attityden hos Östman som tillslut gav honom sparken.
Jäklar!! Mange som Ass , alltså den såg man verkligen inte komma!! Väldigt vågad och samtidigt spännande intressant.
- Redigerad
Wow. En HC som aldrig varit HC (lex Östman), en ass som aldrig varit coach (lex Arlbrandt). Älskar Mange men vet i fan..
Han kommer ju stå för identitet, och respekt kommer det att finnas (iaf i början).
Men tveeek på den.
Hade gärna sett “säkrare kort”. I en redan väl etablerad tränartrojka hade jag välkomnat det här.
- Redigerad
Jocke en ass som aldrig varit coach
Jodå han är tränare för dottern i LHCs F14/15 lag
Och arla var ju faktiskt en sväng i juniorerna
Herrejösses.. två av LHCs största ikoner i båset.. detta kan likväl bli katastrof som succé
Denna “svågerpolitik” fortsätter….
DragskottsDan Och Tony ett snäpp upp
Varför testa nya personer
Skräckblandad förtjusning gällande detta. Men i huvudsak tror jag faktiskt på detta. Sen förstår jag att Ante inte blir kvar, att ha en HC som AC, med en nybliven HC känns farligt.
Nej, nu ger jag fan upp….. ”vi ska vända varje sten”, ”nytt DNA” osv osv….. blablabla…
Snacka går ju…. Sen fortsätter man som vanligt..
Tidigare spelare är matrisar, HC, FYS-coacher och akademiansvariga. Och nu Mange som ny AC.
Menar inget illa eller ont om någon av personerna. Men det kunde ju vara lite fräscht leta åtminstone utanför kommungränsen någon gång.
Jävla fas-3 verksamhet
Lycka till Cluben!
Tack och hej för mig!
Älskar Mange och Musse - och är enormt tacksam för varenda byte de har gjort för vår klubb. Men det känns spontant som att det här på förhand inte direkt luktar succé? Musse går in som huvudtränare för första gången någonsin och Mange kliver in som assisterande dito.
Jag blir gärna motbevisad, givetvis, och till slut kanske dessa typer av ledarstrukturer funkar. Måtte det göra det denna gång, men jag är något (läs: väldigt) orolig.
Oj oj oj, Mange sätter mycket på spel här. Jag blir rädd ärligt talat… Och jag vet inte alls vad jag tycker om PJs nepotism.
Kan gå ordentligt åt helvete det här.
Jag tror att jag, och många andra här inne, anser att det är lättare att attrahera tränare att komma till Linköping 2025. Det är jag tveksam till. Bara att inse att vi är en förening som nu sparkat 5st HC:s irad och tiotal AC:s som inte fått förlängt (på våran önskan) eller sparkats.
- Redigerad
Personligen är jag livrädd att vi kommer stå med liknande problem som förra året.
Lite för lika personligheter in ledarstaben & ingen som kan ryta i när det behövs
- Redigerad
På den positiva sidan tror jag att Musse och framför allt Mange har en större respekt än tidigare tränartrojka bland (ffa svenska) spelare i och med deras profil och tid i Cluben. Att ”ryta till” kanske inte behövs på samma sätt om man själv är Cluben personifierad. Men osäker om det räcker i det stora hela…
Boustedt och Boorken verkar tycka det är en bra lösning: