Nae.. ärligt talat.. jag älskar Mange och vill inte att hans legacy ska förstöras och att vi ska prata om honom som vi gjort om Jakobs och Åkerman. Ovärdigt. Spelar ingen roll vilken potential han har som coach. Jag vill inte att man ens tar risken att det kan bli så.

Det här var inget kul beslut.. 😢

Känns som man går all in på att bygga en identitet i föreningen. Fullblodsproffs med stort LHC-hjärta i Musse och Mange. Kanske är det vad vi behöver, svårt att veta egentligen. Orosmolnet är såklart bristande erfarenhet rakt igenom från huvudcoach till assisterande.

Kungen är tillbaka! Återstår att se om det flyger! 🙂

Hade varit total gåshud om Mange, Tony och Håkansson kan vända på skutan men sannolikheten att det blir pannkaka känns dessvärre mycket mer troligt. Tråkigt om tre av sina favoritspelare från barndomen blir mer ihågkomna för att misslyckats i andra roller i föreningen.

Oroväckande att spelare som Werner och Kreu inte är helt avskrivna. Tyckte Werner uppvisade ganska tydliga brister som resulterade i en hel del konstiga mål. Med tanke på forwardssidan är laget i extremt behov av att den sista backen som kommer in kan ta en roll strax bakom Hultström, Rissanen och Fanteberg,

Borde snackas mer om hur svag centersidan är på förhand. Hänger extremt mycket på att Ljungh 34 år kan behålla förra säsongens poängskörd och att Shore kan vara något mer än en duglig SHL-center.

Skeptisk som fan. Jag gillar musse och mange, men finns ju allt för många exempel på föreningar som gjort liknande experiment med att plocka im gamla hjältar med hjärta för föreningen. Leksand, HV osv. Har ju inte flugit direkt…

ananas Att ”ryta till” kanske inte behövs på samma sätt om man själv är Cluben personifierad. Men osäker om det räcker i det stora hela…

Tyvärr skiter ju dagens spelare lite i sånt.

När hävelid kom in och styrde upp som AC fick han kommentaren av en spelare ”och var vad har du uppnått då?” Eller nått åt det hållet.

Hävelid svarade upp på det med pondus och rabblade meriter.

Däremot tror jag inte Mange har den pondusen tyvärr

DragskottsDan Herrejösses.. två av LHCs största ikoner i båset.. detta kan likväl bli katastrof som succé

Eller någonting däremellan… Det enda vi vet är att vi inte vet. Allt går (utom små barn). Nu ska jag ta cykeln ner till ICA och köpa en (nåja) påse grillchips och tre liter färdigblandad jordgubbssaft. God kväll!

Läser man press-släppet så verkar det som att Musse varit med och valt här. Mange besitter oerhört mycket kompetens för backar, och jag tror att han är en bra ledare. Men framförallt är det fan själ och hjärta som kommer tillbaka. Jag avvaktar med att vara domedagsprofetia tills jag vet att det ser förjävligt ut.

Helvete vad oväntat, ingen som spekulerat i det ens vad jag sett eller hört. Detta var inte på min bingobricka överhuvudtaget.
    Fuck it, välkommen tillbaka Mange. Nu kör vi!

Mange är väl den kanske bästa backen genom tiderna i SHL/Elitserien över tid. Här pratar vi rutin. 16 säsonger i LHC varav 9 år som kapten, 3 VM osv.

På pappret är det väl få andra personer som ska kunna lyfta vårt backspel bättre än han.

Behöver det bli succé? Nej, men vi är där vi är. Jag tror även att Mange och Musse kan ha en bra dragningskraft för nya spelare.

K-man som sagt, är inte säker att det räcker. Finns ju rätt många andra aspekter som påverkar en förenings prestation.

Har Mange någon som utbildning som tränare?

Tyckte det var spännande att Arla kom in. Men det gav inte någon större avtryck. Ja detta kan gå hur som helst.

Hagel-Harry Speciellt Mange om man är sugen på backar med förflutet i Linköping. Tror också att han kan vara bra att ha i båset om t.ex. Vrana skulle återvända.

Han kan vara tungan på vågen för att spelare som: Lundmark, Dahlström, Dahlbeck osv kommer tillbaka förr eller senare.

Matte Har Mange någon som utbildning som tränare?

Enda tränaruppdrag jag vet om att han har/haft är AC i F14/15 i LHC för dottern och i fotbollen

Mittzon Oroväckande att spelare som Werner och Kreu inte är helt avskrivna. Tyckte Werner uppvisade ganska tydliga brister som resulterade i en hel del konstiga mål.

Tycker ändå att Werner kan komplettera Myrenberg ganska bra. Vi behöver en målvakt som kan köpa sin roll, eventuellt nöja sig med ett år, samt vara stabil på bortaplan. Där såg han faktiskt riktigt trygg ut. Vann väl samtliga matcher på bortaplan.

Myrenberg är så pass stark på hemmaplan att han med undantag för ett tufft spelschema eller enorm formsvacka egentligen borde stå varenda hemmamatch. Topp 3 i räddningsprocent på hemmaplan den gångna säsongen och han tog laget till poäng i 12 av 13 starter.

Man behöver nog köpa sig lite tid tills man vet om Högga ansluter 2026. Det avgör ju helt hur man bör tänka där.