Matte Har Mange någon som utbildning som tränare?

Enda tränaruppdrag jag vet om att han har/haft är AC i F14/15 i LHC för dottern och i fotbollen

Mittzon Oroväckande att spelare som Werner och Kreu inte är helt avskrivna. Tyckte Werner uppvisade ganska tydliga brister som resulterade i en hel del konstiga mål.

Tycker ändå att Werner kan komplettera Myrenberg ganska bra. Vi behöver en målvakt som kan köpa sin roll, eventuellt nöja sig med ett år, samt vara stabil på bortaplan. Där såg han faktiskt riktigt trygg ut. Vann väl samtliga matcher på bortaplan.

Myrenberg är så pass stark på hemmaplan att han med undantag för ett tufft spelschema eller enorm formsvacka egentligen borde stå varenda hemmamatch. Topp 3 i räddningsprocent på hemmaplan den gångna säsongen och han tog laget till poäng i 12 av 13 starter.

Man behöver nog köpa sig lite tid tills man vet om Högga ansluter 2026. Det avgör ju helt hur man bör tänka där.

HNez tydligt att Törna (och hans agent) värderar honom högre än vad han borde göra

På tal om självbild…

• HNez svarade på detta.

HNez Nu får du utveckla lite!

Ja Törna måste ha väldigt dålig självinsikt (självbild) om han värderar sig själv så högt att Cluben avstår.

Fattar inte detta med att man måste ”ryta till”.

Jörgen Jönsson, Roger Melin och Robert Ohlsson är exempel på duktiga tränare som inte är gap och ståhej.

Som @K-man säger, svågerpolitiken fortsätter.. vi har alltså en F.D storspelare som inte varit annat än ass förut som nu går in som HC. En F.D storspelare som aldrig varit tränare kliver in som ass och deras (ass) chef är en tredje storspelare som de har lirat tillsammans med.. tillåt mig att tvivla på konstellationen. Klaffar det är det otroligt starkt och bra att bygga vidare på med identitet, kärna osv osv men jag är väldigt skeptiskt måste jag säga, tyvärr.

Babba

Som sagt, 9 år som kapten. En av de smartaste spelarna som har spelat i SHL. Den erfarenheter väger för mig tyngre än att hitta en ASS från allsvenskan.

Har vi inte pratat om detta tillräckligt nu? Vi är inte attraktiva där ute. Ge mig ett bättre namn än Mange som ni verkligen tror hade velat ta detta uppdrag. Gärna med mer erfarenhet. Gissar dessutom på att Mange inte är någon dyr lösning.

Hagel-Harry Jörgen Jönsson, Roger Melin och Robert Ohlsson

Jörgen kan ju definitivt bli skrikarg, framgår om inte annat i något av de senaste avsnitten av Sanny&Svensson. Tror även Robban kan ta fram de sidorna. De är inte alls i samma fack som Melin.

Hagel-Harry Mange är väl den kanske bästa backen genom tiderna i SHL/Elitserien över tid. Här pratar vi rutin. 16 säsonger i LHC varav 9 år som kapten, 3 VM osv.

På pappret är det väl få andra personer som ska kunna lyfta vårt backspel bättre än han.

Precis. Kanske behövs den typen av proffs för spelarna att ta rygg på. Lite skillnad mot Jeff vars största merit är att han slog ner en domare i division 1 så att han fick sparken från sitt lag.

Hagel-Harry Vi är inte attraktiva där ute. Ge mig ett bättre namn än Mange som ni verkligen tror hade velat ta detta uppdrag. Gärna med mer erfarenhet

Att hitta nån med mer tränarerfarenhet kan en apa göra. Bara för att Mange var fantastisk som spelare betyder det inte att han är en bra coach.

Trots brist på erfarenhet känns det konstigt nog tryggt med Mange som AC medans Musse som HC känns mera osäkert. Förhoppningsvis kan kemin dom emellan leda till något bra och känns på förhand inte lika spretigt som Östman/Jakobs.

Jag är försiktigt positiv även om man är orolig men det börjar bli en vana nu och någon gång hittar vi rätt.

Det här kan bli succe eller fiasko ! Gäller att få gruppen att lyssna utan att gapa o skrika. Trycka på rätt saker och ändra utan att titta på lönekuvert. Spännande konstellation !! Mange o Musse har ju spelat under Melin och borde ha snappat upp en hel del där !!

Alltså nu känns det väl inte så toppen som jag hade önskat men jag vet heller inte om det är pga Manges bristande erfarenhet i rollen, att det känns som svågerpolitik rakt igenom eller om det bara är för att allt Cluben gör får mig att bli orolig. Säger man att man säkrat sponsring om 25 mille per säsong i tio år så kommer jag se baksidorna på det. Går tungt nu.

För övrigt verkar det luta år Schläffte för Aagaard enl tv4.

HNez vi är fortfarande ett lag i SHL, en av världens bästa ligor. Inte nåt korplag ute på vischan i Härjedalen som inte kan erbjuda lön. Finns givetvis jättemånga tränare med mer eller mindre framgång på olika nivåer som hade varit intresserade av att komma hit.

Det här var ju oväntat, minst sagt.

Alltså, det uppenbara är ju alla potentiella brister i ett sånt här beslut. Finns hur mycket som helst som kan gå fel, det behövs ju ingen större analys för att hitta problem.

Men, man kan ju se det ur ett annat perspektiv. Ponera att det lyckas. Vi hankar oss till play-in nästa säsong och tar oss på nåt sätt vidare nån omgång. Tänk känslan när man kikar i båset och ser den där samlingen av Lhc-ikoner stå där. Fan vad grymt det vore.

Gissar att analysen lite varit att man behöver en identitet, det saknas möjlighet att få till den på något snabbt sätt i spelartruppen, istället satsar man på enormt hjärta i båset. Som sagt, inget svårt att hitta brister i det här beslutet. Det lär ju sågas av de flesta experter inför nästa säsong, bara det gör det ju lite kul ioförsig.

Just det här med att man måste skrika och ryta i tror jag egentligen mer handlar om att det är viktigt att vara väldigt väldigt rak och tydlig i sina direktiv. Oavsett situation så måste det ju alltid ses som nåt form av misslyckande om man som ledare måste skrika eller skälla ut sina medarbetare. Men jag har samtidigt ingen aning om hur nån av dom har för ledarstil.

Oavsett, satan vad jag skulle vilja att det här flög! Det skulle bara vara så vackert.

... Det lär ju sågas av de flesta experter inför nästa säsong, bara det gör det ju lite kul ioförsig.

Vi såg ju hur Linköping blev när vi blev hyllade av alla experter! Detta är alltså mao EXAKT vad som behövs! 😉
              Skämtåsido, bra analys!